• Alvedon83

BIM Augusti 2023

Anonym (Anonym) skrev 2023-08-10 20:59:24 följande:

Alvedon83.

Något du rekommenderar? Jag har kört med NC tidigare,  men förstått att tempdrop är mer tillförlitligt?

Ja, jag är väldigt nöjd. Behöver bara sova så fixar den mätningen av tempen själv. Jag sover med en liten som väcker mig jämt så vanlig tempning hade aldrig funkat! Algoritmen städar bort störningar så kurvan blir jämn och fin😊 Appen som hör till är lätt att använda men alla funktioner är tyvärr inte gratis men den kostar typ 300kr/år. Det går ju även att bra skriva in tempen i en annan app man gillar också👍

Nackdelen är väl priset då, tänkte först inte köpa den, tänkte att det var för dyrt. Men så började jag tänka på hur mycket pengar maken lagt på olika elektronik- och dataprylar genom åren och kom fram till att jag var värd en pryl jag med😄
  • Alvedon83
    Bär skrev 2023-08-10 21:36:25 följande:

Nu lämnar jag officiellt denna augustitråd då mensen dök upp idag, tidigare än vanligt 🤔 Har en cykel på 29-30 dagar men denna gång blev den på 26 dagar, vilket aldrig händer 🤔

Läste att det tydligen är vanligt att menscykeln blir kortare under sommaren, mina två senaste var också kortare än vanligt.
  • Alvedon83
    Anonym (Anonym) skrev 2023-08-10 22:03:55 följande:

Alvedon83: Ja jag har en på 8mån, en på 2.5 och en som blev 4 så nätterna är ibland helt okej och ibland som hela havet stormar. Så har gett upp NC. 

Jo priset var ju rätt saftigt, men tänker att det kanske det var värt och nu har du övertygat mig 🥰🥰

Kör på🤩 sök på instagram om det nån som har rabattkod, när jag köpte var det rea och så 10% rabattkod från influenser.
  • Alvedon83

Är det ett dåligt tecken om tempen går ned lite? Detta är ju första månaden jag tempar.
  • Alvedon83
    Anonym (Anonym) skrev 2023-08-11 08:02:36 följande:

Alvedon83: behöver inte vara kört. När jag tempade med första dottern höll jag på att bli knäpp av oro då tempen kunde svaja rejält från en dag till en annan.  

Blir spännande att se vars tempen tar vägen👍
  • Alvedon83
    Anonym (T) skrev 2023-08-11 09:09:09 följande:
    Tempen behöver absolut inte hålla sig konstant efter ÄL för att betyda graviditet. Min senaste kurva ser ut som hej kom och hjälp mig men jag blev gravid ändå och sitter nu här med sprattlande sparkar i magen. Enligt storlek på bebis vid KUB-ultraljudet skulle jag dessutom fått ÄL två dagar innan jag fick positivt ÄL-test så det är verkligen en knascykel 😅
    Tack för att du delar, det så onekligen väldigt stökigt ut på din cykel😄 tappar inte hoppet än här då👍
  • Alvedon83
    Anonym (Syskon) skrev 2023-08-11 15:14:02 följande:

Alltså jag va så blåst i morse. Vaknade och tog tempen och den hade sjukt så blev sur och ledsen för tänkte att mensen kommer. Så valde att inte ta ett test på morgonens kiss. Men efter lite googlande så har jag förstått att tempen kan sjunka utan att de betyder att man ska få mens. Så då tog jag ett test där jag höll mig i ca 1.5 timma. Riktigt korkat. Men nu har jag fått för mig att de är en svag röd linje. Rfsu testa ofta tror jag testet hette. Ser ni något?

Ser tyvärr inget, prova imorrn igen👍
  • Alvedon83
    Anonym (Lo) skrev 2023-08-11 14:57:30 följande:

Jag har molande värk, blodtrycksfall och yrsel. Muntorrhet. Va illamående innan frukost. Fick innan frukost världens äckligaste o riktigt stora sura uppstötning. Har bim om 3 dagar och vet inte riktigt vad jag ska tro. Vill verkligen ta ett test idag men hur ska man kunna hålla sig och vilket märke och sort rekommenderar ni? Fick svagt blått streck på clearblue testa tidigt igår

Grattis! Har du redan fått ett streck kan du nog ta vilket som helst, ta nån billig😄
  • Alvedon83
    Anonym (Syskon) skrev 2023-08-12 01:31:45 följande:

Förlåt ska sluta lägga upp bilder nu men en sista. Båda två tagna på kvällen i samma urin. Hållit mig i ca 6 timmar 

På den vanliga cb tycker jag mig ana nå? Testa med morgonurin kanske det blir starkre👍
Svar på tråden BIM Augusti 2023