• Alvedon83

BIM Augusti 2023

Sanlin90 skrev 2023-08-08 20:35:54 följande:

Jag är så kluven jag vill ha barn så snart som möjligt även sambon! Men i september ska jag på utredningsdag för gastric bypass  och kommer bli beviljad det vet jag redan men sen kan det dröja upp till 1 år innan op och sen är det ytterligare 1 år innan man får bli gravid!
    vi ska försöka den här månaden iaf sen får jag se men om op dröjer ett pr och sen vänta då är jag 35+ det känns jobbigt och dottern skulle vara 6 år när hon får syskon typ det känns sådär?

Det är ju på gång en del läkemedel mot övervikt som sägs ska kunna fungera lika bra som operation. Jag tänker vänta inte med barn utan vänta hellre med operation, men det är ju min tanke såklart känner ju inte dig😊
  • Alvedon83

Dagen kurva, hoppas nu temperaturen håller i sig! Jag brukar alltid få ont i bröstvårtorna cd 19-20 men den här månaden känner jag inget. 
  • Alvedon83
    Horisonten skrev 2023-08-09 06:37:32 följande:

Tog test nu på morgonen igen?ett Digitalt ultratidigt men inte gravid?🥲🥲måste vara inbillning eller skenfrukts då..

Trist😓 men det kan ju fortfarande vara för tidigt
  • Alvedon83
    fris skrev 2023-08-09 08:51:37 följande:

Jag är helt förtvivlad. I fredags äl+11, BIM-3 testade jag positivt med Clearblue digitalt tidigt. Så otroligt glad! Gick igenom MA augusti -22 och ett missfall april-23. Trodde verkligen på denna gång men verkar inte som att det blir så. På bilden är det ett RFSU test, undre från i söndags äl+13 och övre idag äl+16. Det ökar inte i styrka som det ska.. clearblue veckoindikator visade 1-2  i måndags. fler som varit med om liknande? Jag blöder inte men enligt testen så borde jag göra det snart? Usch vad hemskt detta är.. Är det missfall så måste det ju ut via blödning, hur lång tid kan det ta? Är det ens någon idé att kontakta sjukvård så här tidigt? 

Beklagar😓 så himla tråkigt.

Är nog ingen ide att kontakta sjukvården, tidiga missfall tar kroppen oftast hand om själv.
    Kram❤️
  • Alvedon83
    Horisonten skrev 2023-08-10 06:30:31 följande:

Solklart negativt test. Så väntar på mensen nu då. Inbillning och allt då. Svin kul. Men kommer bli svårt och bli gravid när jag gått upp och väger de jag gör nu. Allt känns bara skit

Beklagar 😓
  • Alvedon83

Upplever ni som tempar att appen sätter ut äl sent? Jag tycker jag hade äl dag 16, baserat på sekretet, men appen tycker dag 18. På dag 18 hade ju sekretet varit snusstorrt i två dagar. Och var det äl först dag 18 hade vi sex för tidigt men sexade ju när sekretet var som mest äggvita.
  • Alvedon83
    condii skrev 2023-08-10 14:18:12 följande:

Vad tror ni, kan ägglossning ha skett igår (CD17) Eller borde temperaturen varit högre idag om det var så? 🙏

Temperaturen kanske skuttar upp imorgon?
  • Alvedon83
    Anonym (Anonym) skrev 2023-08-10 19:10:48 följande:

Var det någon här inne som körde med tempdrop?

Jag! 😊
  • Alvedon83
    Syskonförsök skrev 2023-08-10 20:27:28 följande:

Min tomat är gravid!!! 😂😂
    jag har sett alldeles för många reels med tomater som är gravida så var tvungen att prova! ;) nu tog jag sedan grav testet och höll upp i spegeln och sa till mig själv att snart ska JAG få ett test att se ut så här. 

varm kram till er alla och en klapp på axeln för hur grymma ni är alla tjejer. Att vi orkar, både kampen för plusset, att behålla plusset och sedan födsel, uppfostran och allt därtill. Vi är grymma, oavsett hur lång tid kampen tar.❤️ snart är detta vi istället för tomaten ❤️❤️

Men va haha ger tomater utslag på hcg? Eller är det ett prank jag inte förstår😄 
  • Alvedon83
    Syskonförsök skrev 2023-08-10 20:33:32 följande:

Hahaha nej de har tydligen hcg! Jag lovar att de är tomaten. Jag är bara på äl+2😂😂 det är därför jag var tvungen att prova - sett reels med andra som fått positivt av en tomat och inte helt trott på de! men de funkade! 

Men så intressant och knasig fakta😄😄 måste googla!
Svar på tråden BIM Augusti 2023