• Alvedon83

BIM Augusti 2023

31/7-6/8 Sally101 - 2a försöket, 1a barnet
    1/8 - Janbo - tredje försöket, första barnet

2/8 - BeeHappy - första försöket med barn 2
    2/8 - AloeVvera - första försöket, andra barnet
    7/8 - Summer13 - tredje barnet
    7/8 - Lavendel94 - första barnet, 3:e försöket 
    8/8 - Pälsboll - första barnet, 3e försöket
    9/8 - Potatisbulle - första barnet, 8:e försöket
    12/8 - Lulu1987 - första barnet, 8:e försöket
    12/8 - Macbookpro - första barnet, 3e försöket 
    12/8 - natalina1451 - fjärde barnet, första riktiga försöket
    13/8 - Horisonten-fjärde barnet, första försöket
    13/8 Bär - 3:e barnet, 3:e försöket efter MF
    17/8 Alvedon83, sjunde försöket efter MF
    20/8 Bodbod - första barnet, 5e försöket 
    21/8 Jaydess lover- andra barnet, 2:a försöket
  • Alvedon83

Men åh har just börjat tempa, men så lekte min yngsta med termometern och nu är den spårlöst försvunnen😄 har beställt en med två decimaler men den kommer ju först om några dagar. Det får bli en ofullständig kurva den här gången.

• Alvedon83

Nu har jag beställt en Tempdrop! Ska bli intressant och se hur kurvan är och när jag har ägglossning😊 eftersom jag sover så dåligt pga litet barn som vaknar ofta så tror jag att detta blir ett bra alternativ.

• Alvedon83

Grattis till er som som plussat🤩  

Här är det snart dags för äl om nån dag, har börjat tempa med min nya Tempdrop så ska bli spännande att se hur kurvan blir😊

• Alvedon83
    Macbookpro skrev 2023-07-29 23:17:59 följande:

Nä har inte börjat med temp än. Är en dålig sovare som vaknar ofta och länge på nätterna så är osäker på om det ens kommer funka för mig I alla fall 

Får väl ligga i iställe. Ingen som klagar än här hemma i alla fall :p

Tipsar om Tempdrop som mäter tempen medans man sover. Jag har precis börjat med min, funkar jättebra!
  • Alvedon83
    Malmötjej skrev 2023-07-30 19:03:46 följande:
    Jag har hängt i dessa bim-trådarna ett par månader och fick äntligen ett plus den 13:e juli.

Nu har det värsta hänt. Vi fick missfall igår kväll (6+4). Ingen aning om det var en missed abortion eller om det faktiskt hände igår. Massa blod och klumpar. Inte varit hos gyn än men det var så pass mycket blod att det inte finns några tvivel om att det var ett missfall. 
    Mina symptom försvann tidigt i vecka 6, men har förstått att de kan komma och gå. 
    Vi har sörjt hela dagen nu och ska försöka samla ihop oss för att orka med vardagen nästa vecka. 
    Jag har läst på olika ställen att det kan vara lättare att bli gravid direkt efter ett missfall. Har ni några erfarenheter? Jag behöver hopp. 
    Beklagar sorgen ❤️😓
  • Alvedon83

Jag är ny på det här med att tempa, men syns det på tempen något innan ägglossning eller är det bara när det är över som tempen ändras och stiger?

• Alvedon83
    Anonym (Stinaa) skrev 2023-07-30 22:48:05 följande:
    Man kan misstänka att ägglossningen närmar sig när tempen b sjunker innan ägglossning. Sen vet man inte exakt när den sker, ett hjälpmedel är ägglossningstest. Sen ökar tempen om/när ägglossning skett Glad
    Tack, så när tempen stiger är det då för sent? Jag började på fertilt sekret igår på cd11, tempen ligger på ungefär samma nivå än så länge.
  • Alvedon83
    Syskonförsök skrev 2023-07-31 08:01:31 följande:

Kan skicka med ett par gamla grafer för att visa lite hur det kan se ut. jag får oftast tydliga sänkningar vid ägglossning och då sänks tempen kraftigt när ägget lossat. har en sex morgonen vid sänkning kan en säkert räkna med att hinna men dagen efter vid höjning är det oftast förbi de 24h ägget kan befruktas. MEN det går ju inte vet exakt när ägget släppt så det är en svår vetskap. Jag testar alltid för ägglossning på morgonen och nu senaste två ägglossningöarna har mitt ägg släppt samma dag jag fått glad gubbe. Då har troligtvis min peak varit kvällen innan. Det är lite lurigt och gjorde säkert att jag missade den viktigaste tiden för kanske båda grafer jag lägger in här eftersom vi hade sex först på kvällen. Det är en hel Vetenskap detta ;) 
    När mitt ägg släppt brukar tempen alltid vara mellan 35,9-36,10 så jag brukar förstå att det är ägglossning runt den tempen. när en tempat några månader lär en sig se mönster. 

Tack för info, får se hur kurvan blir. Är det någon inställning i FF-appen som gör att man får den där röda mittlinjen? 
Svar på tråden BIM Augusti 2023