• Pälsboll

BIM Augusti 2023

Hittade ingen tråd för Augusti så här kommer den! Håller alla tummar och tår för många plus! ❤️

8/8 - Pälsboll. Första barnet, 3e försöket

• Svar på tråden BIM Augusti 2023
  • Horisonten

Är de någon är vara djur reagerat tidigt på att ni varit gravida eller så?? 

har en katt och hon brukar vara mysig och nära. kan ligga i knät ibland liksom och så hanska mysig. Men hon är extrem på mig nu!!! Låter mig inte alls va även om jag lyfter undan för att dricka kaffe eller så. Även sambon reagerar och säger att hon är extrem på mig!! Bara funderar om någon märkt så. 

vet ju att hundar kan bli beskyddande kring barnvagnen och spjälsängen. Men just såhär innan mm

• Anonym (T)
    Horisonten skrev 2023-08-08 21:06:49 följande:

Är de någon är vara djur reagerat tidigt på att ni varit gravida eller så?? 

har en katt och hon brukar vara mysig och nära. kan ligga i knät ibland liksom och så hanska mysig. Men hon är extrem på mig nu!!! Låter mig inte alls va även om jag lyfter undan för att dricka kaffe eller så. Även sambon reagerar och säger att hon är extrem på mig!! Bara funderar om någon märkt så. 

vet ju att hundar kan bli beskyddande kring barnvagnen och spjälsängen. Men just såhär innan mm

Först: alla graviditetstester räknar på en lutealfas på 14 dagar så tidigast Clearblue säger att du kan testa med testa ultratidigt är ÄL+9 och då är det som Syskonförsök säger 75% enligt dem som är gravida som får positivt. 

Sen: ja. Min svärmors hund blir tokig i mig. Jag blev oplanerat gravid i december och visste inte att jag var gravid när vi var där över jul och hunden blev tokig. Det var alltså kring ÄL+10-12 så jag visste inte ens att mensen var sen än. Fattade ingenting men i efterhand kom jag på att ham var exakt likadan när jag var gravid med mitt första barn. Slickar mig på brösten och sniffar mig i skrevet konstant.
  • Nomen123
    Natalina1451 skrev 2023-08-08 12:31:13 följande:
    Känns heeeelt sjukt, kan inte förstå det ❤️ 

hänger kvar i tråden dock, vi brukar alltid få ett missfall innan ett barn tyvärr men hoppas på att det går vägen dire denna gången! Och för att jag gärna vill se en massa fler pluss här i tråden, tror det är en bra månad för alla!
    Stort Grattis 👏🥰
  • Natalina1451
    Horisonten - jag mådde ju illa hela torsdagen fredagen och lördagen förra veckan men det har försvunnit nu. Just nu Känner jag ingenting speciellt faktiskt, vilket gör mig orolig såklart. Men får bara hoppas på det bästa. 

angående clearblues test så var det ett sånt jag tog idag, det ultratidiga digitala. 
  • Bodbod

Grattis alla plus!!! Såå avis <333

och Horisonten o Syskonförsök, jag testar också en vecka innan bim o jag har inte ens symptom ... hehe

Funderar även på om jag borde gå ner i vikt innan jag blir gravid egentligen. Tänker också att det är övervikten som
    gör att det tar längre tid att bli gravid, även om det inte behöver vara så såklart :( men man hittar som vanligt olika sätt att klandra sig själv på. 

• Bodbod

Med det sagt, @sanlin90, så tycker jag som ovan talare att du inte ska "stoppa" livet. Händer det så händer det, lika bra att göra operationen senare :)

• Alvedon83

Dagen kurva, hoppas nu temperaturen håller i sig! Jag brukar alltid få ont i bröstvårtorna cd 19-20 men den här månaden känner jag inget. 
  • Horisonten

Tog test nu på morgonen igen?ett Digitalt ultratidigt men inte gravid?🥲🥲måste vara inbillning eller skenfrukts då..

• Alvedon83
    Horisonten skrev 2023-08-09 06:37:32 följande:

Tog test nu på morgonen igen?ett Digitalt ultratidigt men inte gravid?🥲🥲måste vara inbillning eller skenfrukts då..

Trist😓 men det kan ju fortfarande vara för tidigt
  • Horisonten
    Alvedon83 skrev 2023-08-09 06:49:19 följande:
    Trist😓 men det kan ju fortfarande vara för tidigt
    Kan det verkligen vara det??
Svar på tråden BIM Augusti 2023