Inlägg från: Anonym (T) |Visa alla inlägg
  • Anonym (T)

BIM Augusti 2023

Anonym (1986) skrev 2023-08-01 06:21:50 följande:
    Tack för svar. Så egentligen är det ingen vits för mig att testa förrän torsdag morgon? tidigare än så kan det omöjligt visa positivt?
    Ingenting är omöjligt men oddsen är emot det 🙃 Sen beror det ju på testet också. Clearblues ultratidiga test säger att 79% av de som faktiskt är gravida får ett positivt svar med deras test på ÄL+9. Då har det en känslighet på 10 mlU/ml. Vanliga tester har en känslighet på 25 mlU/ml och HCG ökar ca varannan dag.
  • Anonym (T)
    Sanlin90 skrev 2023-08-01 06:20:57 följande:

Tempen ökade idag men jag vaknade en timme tidigare än vanligt, den ökade till 36,80 men om jag använder områknaren skulle det vara 36,92. vet inte om man ska räkna om eller inte. 

Jag skulle inte räkna om om jag försökte bekräfta ÄL. Över lag är det inte en speciellt tillförlitlig grej att göra.
  • Anonym (T)
    Syskonförsök skrev 2023-08-02 06:52:42 följande:

Nu måste väl något blivit lite fel? de här skulle jag inte tolka som ett positivt ägglossningstest 😅 men kanske betyder de är på väg?? Aldrig hänt att jag fått positivt när strecken inte är lika starka men har inte kört med de lila så mycket.. någon annan som Kört med dessa Och fattar? Bara dag 11 idag! Senast fick jag dock ägglossning dag 13 så kan ju stämma med 48h så sett.

Man ska ju inte läsa av strecket på dem. Vara gå på vad displayen säger. 
  • Anonym (T)
    Horisonten skrev 2023-08-02 12:55:19 följande:

Okej så skall jag räkna från första positiva testet då?? Detta var första som jag räknar positivt sen fick jag ännu starkare samma tid med fredagen men svart fredag vid 17. För kan äl varit fredag istället för lördagen då?? Så att jag ev är på Äl+ 5 idag? istället för äl+4. För fått lite molande värk nu idag långt ner i magen men väldigt väldigt lätt. Men känns för tidigt. Folk säger att de är för tidigt men känner ju de jag känner. 

Detta testet är taget onsdagen den 26:7 kl 13.20

Detta test är taget torsdagen 27/7 kl13.40

Det sista testet är taget fredagen den 28/7 kl. 13.00

så när skulle ni räknar äl?? Första testet?? Lite förvirrad eftersom jag fått molande värk nu. Snälla hjälp 

Det första testet är inte positivt. Andra tveksamt, tredje ja. Räkna med ÄL på lördagen.
  • Anonym (T)
    Horisonten skrev 2023-08-02 14:38:30 följande:

Tack! tycker de bara är konstigt och redan känna symptom. Dock vet jag inte än hur jag skall räkna min cykel. Utgår ju ifrån 28 dagar för appen sa de också. Men har ju bara haft en cykel sen jag tog ut spiralen. 

tog ut spiralen den 20/6 hade en blödning från 21/6 till 24/6. 
    Sen fick jag en riktig ordentlig mens den 16/7-20/7 men då var cykeln bara 25 dagar lång. Vet ju inte om jag hade äl mellan de 2 cyklarna men då fick jag ändå utslag på äl-test 30/6 alltså dag 10 cykeln. Denna gången fick jag positivt på dag 12-13 i cykeln så när hade ni satt bim? 14 dagar senare ifrån den 29/7 då senast äl kan ha varit eller hur hade ni räknat tänkt. För vet ju inte om de blir 28 dagar. Lite sugen att redan testa måndag. Dumt jag vet så stoppa mig nu!! Haha 

Var det en hormonspiral kan det ta ett tag för cykeln att hitta tillbaka igen. Men det låter lovande att du fick mens såpass bra inpå uttag.

Eftersom du inte tempar kan du inte veta när BIM är exakt, så räkna med 14 dagar eftersom det är "standard" som vården och graviditetsteststillverkarna räknar på. Men allt feån 12-16 dagar är normalt. Jag själv har 12 dagars lutealfas och har alltid haft. Men jag tempar så jag har ju stenkoll 🙃 

Oavsett hur lång lutealfas du har så är ÄL+9/10 då man först kan börja få ett positivt test, beroende på testets känslighet. När tester säger "resultat från 6 dagar innan missad mens" räknar de med att alla har en lutealfas på 14 dagar, så ÄL+15 är "missad mens". Dvs positivt från tidigast ÄL+9. 

Så om du definitivt fick positivt ÄL-test i fredags och vi räknar med att ägget släppte i lördags är 7/8 ÄL+9. Jag själv skulle testa tidigast då men vet att vissa börjar redan ÄL+7 eller +8. 

Lycka till!
  • Anonym (T)
    Horisonten skrev 2023-08-02 14:38:30 följande:

Tack! tycker de bara är konstigt och redan känna symptom. Dock vet jag inte än hur jag skall räkna min cykel. Utgår ju ifrån 28 dagar för appen sa de också. Men har ju bara haft en cykel sen jag tog ut spiralen. 

tog ut spiralen den 20/6 hade en blödning från 21/6 till 24/6. 
    Sen fick jag en riktig ordentlig mens den 16/7-20/7 men då var cykeln bara 25 dagar lång. Vet ju inte om jag hade äl mellan de 2 cyklarna men då fick jag ändå utslag på äl-test 30/6 alltså dag 10 cykeln. Denna gången fick jag positivt på dag 12-13 i cykeln så när hade ni satt bim? 14 dagar senare ifrån den 29/7 då senast äl kan ha varit eller hur hade ni räknat tänkt. För vet ju inte om de blir 28 dagar. Lite sugen att redan testa måndag. Dumt jag vet så stoppa mig nu!! Haha 

PS. Eftersom du inte tempar så har appen ingen aning om hur lång din cykel borde vara. Och eftersom det bara är andra cykeln efter spiraluttag är det ändå för lite data för att vara säker än 🙂
  • Anonym (T)
    Alvedon83 skrev 2023-08-03 20:09:58 följande:

Cd 15 och idag är sekretet på topp, så gissar på äl idag. Tempen ligger på samma nivå, får se hur det ser ut imorgon.

Tyvärr får vi nog inte till det idag, hoppas det räcker med sex dagen innan äl, vad tror ni? Eller kan det fortfarande finnas chans imorgon om äl var idag?

Enligt statistik från USA är du mer fertil dagen innan ÄL än dagen för ÄL. 

3 days before ovulation: 27%

2 days before ovulation: 33%

1 day before ovulation: 41%

Day of ovulation: 20%

1 day post ovulation: 8%
  • Anonym (T)
    Alvedon83 skrev 2023-08-04 08:33:56 följande:
    //

Tror ni det kan ha varit äl igår?
    Jag skulle inte sagt det baserat på bara den kurvan. Vet inte exakt hur tempdrop påverkar kurvan jmf med basaltemp på morgonen men du ska ju ha en ökning på ca 0,2-0,5 grader efter ÄL och dagens temp ser ut att ligga i paritet med de andra.
  • Anonym (T)
    Alvedon83 skrev 2023-08-04 13:59:14 följande:
    //

Tempdrops egna app tycker jag hade peak igår och första temphöjning idag.
    Ok, spännande. Jag vet som sagt inte hur tempdrop-kurvor blir jämfört med basaltemp-kurvor, men FF är nog mer anpassat för basaltemp så det är säkert bättre att köra på Tempdrops egna app nu.
  • Anonym (T)
    Horisonten skrev 2023-08-06 15:39:47 följande:

Tack snälla för du dela med dig 🥰sambon tyckte jag skulle testa med detta test nu ikväll men hur länge bör jag hålla mig då?? 

Jag skall ju testa imorgon ändå. Har ju 9 st test hemma varav 6 st test är testa tidiga. Eller skall jag ta CB digitala? De står från 7 dagar  på de andra testet. Vad tror ni?? 

Vet att det är svårt men jag skulle inte testa på kvällsurin före BIM. Sysselsätt dig med något annat och vänta till imorn ❤️
Svar på tråden BIM Augusti 2023