Inlägg från: Anonym (T) |Visa alla inlägg
  • Anonym (T)

BIM Augusti 2023

Horisonten skrev 2023-07-24 13:34:38 följande:

Kan ägglossningstest påverkas om man druckit innan man tar det?? För satt och drack kaffe med sambon och en vän och tog sen ett äl test nu för jag ändå var så kissignödig men kanske Max en timme sen jag kanske drack kaffe och tycker de är svagare idag än igår. Bör jag ta ett nytt om en stund?? 

för små. Öm/lätt värk i magen och enligt appen 5 dagar kvar till äl. Första testet är ifrån förr går andra igår och sista bilden på testet jag tog nyss idag 

Ja, du ska enligt instruktionerna inte ha kissat på 4h innan du tar testet, och LH mäts bäst mellan 10 och 20 på dagen (förutom Clearblus digitala ÄL-test som tas på morgonen).
  • Anonym (T)
    Horisonten skrev 2023-07-26 13:31:04 följande:

Dagens äl-test. Vad tror vi? Äl imorgon eller fredag?? Märkte också lite mer flygning som lite mer åt de klibbiga hållet men inte helt än. Bör jag testa ikväll eller kan jag vänta till imorgon?? 

Tog du något mer test?

Det är ju svårt att säga, speciellt om dina tidigare tester varit inom en "för nära" tid från att du kissat, men om min kropp gett mig ett sånt ÄL-test hade jag troligtvis fått ett svagare test dagen efter och då räknat det starkare testet som positivt fast det inte tekniskt sett är det. För jag är väldigt bra på att missa min exakta LH-topp och eftersom jag tempar vet jag att jag har ÄL även om testet alsrig blev positivt enligt konstens alla regler. Men det är bara hur min kropp fungerar, så inte säkert det går att applicera på din. Alla är ju olika.

Tempar du för att bekräfta ÄL?
  • Anonym (T)
    Horisonten skrev 2023-07-27 13:57:51 följande:
    Vad säger ni om dagens äl-test?? Är det positivt? Jag tycker att det är starkare än kontrollstrecket om inte lika starkt. Men vill höra vad ni säger så det inte bara är önsketänkande från min sida. Hade som äggvita eller slemmig flyttning (Ursäkta infon) som inte ville släppa liksom när jag skulle kissa för och kunna ta testet. Så jag antar att de är bra. Även haft ont nu ju 2-3 dagar och stickningar i brösten. Men vad tror ni??
    Tycker det ser positivt ut! Räkna med att det är det, men ta ett till imorn och se om det är svagare. 

Och lycka till!
  • Anonym (T)
    Horisonten skrev 2023-07-30 14:31:30 följande:

Någon här som använt testa innan?? Aldrig gjort och funderar lite på hur tidigt man kan testa med dem. För hittar ingen info. 

Jag plussade med det testet väldigt, väldigt svagt på ÄL+10 i min första graviditet. Så svagt att jag trodde det var ett spökstreck. Dagen efter fick jag plus på ett vanligt CB digitalt (ej veckoindikator).
  • Anonym (T)
    Malmötjej skrev 2023-07-30 19:03:46 följande:
    Jag har hängt i dessa bim-trådarna ett par månader och fick äntligen ett plus den 13:e juli.

Nu har det värsta hänt. Vi fick missfall igår kväll (6+4). Ingen aning om det var en missed abortion eller om det faktiskt hände igår. Massa blod och klumpar. Inte varit hos gyn än men det var så pass mycket blod att det inte finns några tvivel om att det var ett missfall. 
    Mina symptom försvann tidigt i vecka 6, men har förstått att de kan komma och gå. 
    Vi har sörjt hela dagen nu och ska försöka samla ihop oss för att orka med vardagen nästa vecka. 
    Jag har läst på olika ställen att det kan vara lättare att bli gravid direkt efter ett missfall. Har ni några erfarenheter? Jag behöver hopp. 
    Jag blev gravid på andra ägglossningen efter MA som upptäcktes i februari. Är i v 20 nu. Håller tummarna ❤️
  • Anonym (T)
    Notalonee skrev 2023-07-31 12:41:55 följande:

Någon kunnig på tempkurvor som vet om jag kanske hade en implantationsdip igår? 👀 
    Hade en dip exakt samma dag när jag blev gravid med dottern. Alla andra månader brukar den inte dippa.

Jag skulle nog inte gissa på implantationsdipp eftersom dina första tre tempar ligger på samma nivå. Det ser snarare ut som om gårdagens bara var lite avvikande. 

Så här såg min implantationsdipp ut med första barnet. Långt under genomsnittsstrecket.

Halvvägs genom min andra graviditet nu och den kurvan är helt galen, fattar inte hur jag kunde ha ÄL eller bli gravid, men det blev jag. Så med det vill jag säga att även om det inte är en implantationsdipp så behöver det inte betyda att det är kört ❤️

• Anonym (T)
    Anonym (T) skrev 2023-07-31 14:24:07 följande:
    Jag skulle nog inte gissa på implantationsdipp eftersom dina första tre tempar ligger på samma nivå. Det ser snarare ut som om gårdagens bara var lite avvikande. 

Så här såg min implantationsdipp ut med första barnet. Långt under genomsnittsstrecket.

Halvvägs genom min andra graviditet nu och den kurvan är helt galen, fattar inte hur jag kunde ha ÄL eller bli gravid, men det blev jag. Så med det vill jag säga att även om det inte är en implantationsdipp så behöver det inte betyda att det är kört ❤️
    Inte gårdagens ser jag nu, utan förrgåf. Den högsta tempen iaf.
  • Anonym (T)
    summer13 skrev 2023-07-31 15:28:05 följande:

Här är min graf än så länge.
    Jag hade hoppats på en implantationsdipp. Känns dock inte som det, testade neg imorse och hade det varit det känns det som det borde visa någonting nu? 
    Gett upp hoppet för denna månaden Obestämd

Men du är väl bara på ÄL+9? Jag har aldrig fått positivt på ÄL+9. Allra allra tidigast ÄL+10. Definitivt plus ÄL+11.
  • Anonym (T)
    summer13 skrev 2023-07-31 19:03:53 följande:
    Ja det är bara äl+9.. Har dock kort lutealfas men tar nu progesteronkräm så hoppas den är längre denna månaden! 
    Men du har säkert rätt, förmodligen för tidigt för att säga nånting än. Vill mest bara få ett nej om det inte är nåt så jag kan blicka framåt.. Man blir lite galen av att inte veta!
    Oavsett hur lång lutealfas du har är ÄL+9 extremt tidigt att få plus. Testa imorn igen, få är chansen iaf lite större
  • Anonym (T)
    Anonym (1986) skrev 2023-07-31 21:28:20 följande:

Vad räknas som ÄL egentligen när man säger t ex ÄL+9. Är det dagen när man fick utslag på ägglossningsstickan eller dagen efter? Man släpper väl ägget efter att stickan är som starkast. 

vi hade sex 24/7 två gånger ocj jag hade som starkast på ägglossningsstickan dagen innan . Är jag då på äl+7 idag? Och borde testa tidigast torsdag morgon? 

Om du inte tempar så skulle jag räkna med dagen efter positivt test. Men ägget kan släppa ca 12-48h efter positivt ÄL-test, så kan vara samma dag eller två dagar efter. Enda sättet att veta på riktigt är att tempa. 
Svar på tråden BIM Augusti 2023