• Anonym (Förälskad)

Förälskad i min kollega

Jag bytte jobb för ett halvårsedan och efter en månad på mitt jobb blev jag handlöst förälskad i min kollega. Det känns helt underbart, men till saken hör att jag är gift sedan väldigt många år och vi har barn ihop.
    Vi har ett fint förhållande, men allt går på rutin och nu när jag blivit förälskad i min kollega så hittar jag ?fel? hos min man. 
    .

Jag försöker varje dag undertrycka de känslorna jag har för min kollega men det ger bara motsatt effekt. Att undvika honom på jobbet går inte då vi är en liten arbetsplats och han och jag har en del arbetsmoment vi måste göra ihop
    Min kollega är flera år yngre än jag, singel och har inga barn.
    Ibland inbillar jag mig att han är lite intresserad av mig med eller så är han bara så otroligt snäll.
    Vi kan prata med varandra om det mesta och han är så glad över att jag älskar hans torra humor.
    Jag har märkt att våra blickar möts ofta och han kollar in mig ibland. 

Vi har skrivit till varandra på messenger vid några tillfällen om helt oskyldiga saker men senast gav han mig denna emojin 😉 vad ska man tolka detta som?
    Jag kommer inte berätta för honom om mina känslor men skulle han säga något om  intresse från hans sida, kommer jag säga att det är besvarat  men vet inte hur jag ska göra.

Vet inte vad jag vill med inlägget, men behöver skriva av mig och höra era andra erfarenheter kring detta

• Svar på tråden Förälskad i min kollega
  • Anonym (Suck)

Du har familj.

Om du vill något med denne man så separera först från din man och dela upp vårdnaden.

Tror du den här nye mannen är intresserad av en frånskild kvinna med barn varannan vecka? Är du intresserad att bli en separerad kvinna med barn varannan  vecka?

• Anonym (Förälskad)

Tack för det ärliga o raka svaret!
    Du har rätt, men jag vill veta hur jag kan undertrycka dessa känslor för min kollega?
    Hans ex hade barn så att dejta en med barn tror jag inte spelar någon roll i sammanhanget.

Sedan kan man ju undra om han är intresserad  efter det jag beskrivit.

• Anonym (Suck)
    Anonym (Förälskad) skrev 2023-06-29 23:27:30 följande:

Du har rätt, men jag vill veta hur jag kan undertrycka dessa känslor för min kollega?
    Hans ex hade barn så att dejta en med barn tror jag inte spelar någon roll i sammanhanget.

Omöjligt att säga. Han kan vara intresserad, eller snäll, eller bara nyfiken på den nya kollegan allmänt.

Hur du undertrycker känslorna? Jadu. Du får nog rammsaka dig själv vad som är viktigast för dig. Din familj
    , eller en chans på en relation med den här nya snubben.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Suck) skrev 2023-06-29 23:46:15 följande:
    Omöjligt att säga. Han kan vara intresserad, eller snäll, eller bara nyfiken på den nya kollegan allmänt.

Hur du undertrycker känslorna? Jadu. Du får nog rammsaka dig själv vad som är viktigast för dig. Din familj
    Rannsaka *
  • Anonym (Basketkorg)
    Anonym (Suck) skrev 2023-06-29 23:46:15 följande:

Ja, när kvinnor är attraherade av kollegan då är det omöjligt att säga. Han KAN vara intresserad.
    När män är attraherade av kollegan, då är det uppenbart att mannen inbillar sig. Kvinnor är på jobbet för att jobba, inget annat. Det är obehagligt för kvinnor om manliga kollegor ser dom på DET sättet.
    Jag har själv erfarenhet av detta, jag var förälskad i en yngre kollega. Och vi var båda SINGLAR t o m.
  • Anonym (Basketkorg)
    Anonym (Förälskad) skrev 2023-06-29 23:27:30 följande:

Jag vet inte hur man kan undertrycka såna känslor. Jag har inte kunnat göra det i alla fall. Jag tror att man måste gå igenom det helt enkelt. Även om det innebär att man är olyckligt kär och våndas.
  • Anonym (Förälskad)

Jag kommer inte göra något åt det utan se tiden an, men skulle han säga att han är intresserad  så kommer jag bekräfta hans känslor och berätta vad jag känner för honom, men ochså berätta att det är svårt för mig hur jsg ska göra med mitt äktenskap

Det är första gången jag känner så här starkt för någon som inte är min man. Tidigare har jag varit lite småförtjust i en annan men det var 13 årsen och det var mer ren ytlig fförälskelse då jag knappt pratat med denne, och det rann helt ut i sanden.
    Detta känns djupare på ett helt annat plan då vi jobbar tillsammans och därmed umgås mycket på arbetstid, lunchar ihop etc.
    Jag o min man träffades och gifte oss väldigt unga och har därmed en lång historia ihop. Så vår stundande semester ser jag som chansen att se honom som den man jag( fortfarande) älskar och hitta tillbaks den känslan.

• Fiona M

Vad du gör?
    Du backar från allt annat än ytkesmässig kontakt med kollegan och reder ut vad du inte är nöjd med i din relation.
    Skulle det vara så att du och din man inte har känslor kvar så skilj er. SEN kan du fundera på vad du ska göra med andra.

• Anonym (Förälskad)
    Fiona M skrev 2023-06-30 07:54:21 följande:

Vad du gör?
    Du backar från allt annat än ytkesmässig kontakt med kollegan och reder ut vad du inte är nöjd med i din relation.
    Skulle det vara så att du och din man inte har känslor kvar så skilj er. SEN kan du fundera på vad du ska göra med andra.

Det går inte och han skulle undra om något har hänt. som jag sa tidigare så har vi en del moment i jobbet vi måste utföra ihop, och vi uppskattar att jobba o umgås ihop.
  • Anonym (Lo)

Det kan vara så att han tycker det är kul att småflirta på jobbet, det blir ju lite roligare att gå till jobbet om det finns nån  där som gör tillvaron lite mer spännande. Och kanske han absolut hade kunnat hångla upp dig efter en aw. MEN. Han är singel och fri att göra vad som, han kan ju också bara bestämma sig för att han inte är intresserad mer efter ett ligg eller två. Du däremot riskerar att trasa sönder ditt äktenskap och din familj, och så står du där ensam i ruinerna. Tänk dig noga för, även om han uttrycker intresse. 

Svar på tråden Förälskad i min kollega