Inlägg från: Anonym (Basketkorg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Basketkorg)

Förälskad i min kollega

Anonym (Suck) skrev 2023-06-29 23:46:15 följande:
    Omöjligt att säga. Han kan vara intresserad, eller snäll, eller bara nyfiken på den nya kollegan allmänt.

Hur du undertrycker känslorna? Jadu. Du får nog rammsaka dig själv vad som är viktigast för dig. Din familj
    , eller en chans på en relation med den här nya snubben.
    Ja, när kvinnor är attraherade av kollegan då är det omöjligt att säga. Han KAN vara intresserad.
    När män är attraherade av kollegan, då är det uppenbart att mannen inbillar sig. Kvinnor är på jobbet för att jobba, inget annat. Det är obehagligt för kvinnor om manliga kollegor ser dom på DET sättet.
    Jag har själv erfarenhet av detta, jag var förälskad i en yngre kollega. Och vi var båda SINGLAR t o m.
  • Anonym (Basketkorg)
    Anonym (Förälskad) skrev 2023-06-29 23:27:30 följande:

Tack för det ärliga o raka svaret!
    Du har rätt, men jag vill veta hur jag kan undertrycka dessa känslor för min kollega?
    Hans ex hade barn så att dejta en med barn tror jag inte spelar någon roll i sammanhanget.

Sedan kan man ju undra om han är intresserad  efter det jag beskrivit.

Jag vet inte hur man kan undertrycka såna känslor. Jag har inte kunnat göra det i alla fall. Jag tror att man måste gå igenom det helt enkelt. Även om det innebär att man är olyckligt kär och våndas.
  • Anonym (Basketkorg)
    Anonym (Förälskad) skrev 2023-06-30 08:23:00 följande:
    Jag hänger inte riktigt med, kan du förklara?
    Det var så de flesta skrev till mig när jag berättade om en yngre kollega jag var förälskad i.
  • Anonym (Basketkorg)
    Anonym (Förälskad) skrev 2023-06-30 08:23:00 följande:
    Jag hänger inte riktigt med, kan du förklara?
    Ofta så är det skillnad om det är en man eller kvinna. Sett flera gånger här hur kvinnor uppmuntras på ett annat sätt, och då spelar det ingen roll om nån av dom är upptagna.
    Jag har även sett exempel på att även män uppmuntras, men det är mer sällan.
    Så det är skillnad på folk.
  • Anonym (Basketkorg)
    Anonym (Förälskad) skrev 2023-06-30 08:41:14 följande:
    Ok.
    Sedan tror jag många män dragit åt sig öronen efter me too.
    Det kan vara så att han är extremt snäll enbart, men ofta möts våra blickar med leende.
    Jobbigt, jobbigt! Vill verkligen inte vara intresserad sv honom då jag vet flers mindre smickrande sidor om honom ochså?
    Ja, det är jobbigt, vet precis. Jag vet att hon tyckte om mig, hon var alltid glad när vi jobbade ihop. Jag tyckte jag fick blickar ibland, och vi retades med varann. Jag var helt galen i henne, men tog det lugnt och försökte inget. Jag ville bara vara snäll mot henne, det är ju så när man tycker om nån. Jag hade i alla fall vett nog att vänta tills vi inte längre jobbade ihop, innan jag försökte. Men de flesta tyckte att jag gjorde fel ändå.
  • Anonym (Basketkorg)
    Anonym (Förälskad) skrev 2023-06-30 08:58:20 följande:
    Jag tycker du agerade helt vettigt ändå. Låter lite som mig o min kollega.
    Han är otroligt snäll och omtänksam mot mig.
    Ja, det kändes rätt för mig. Jag tog hänsyn till både mig och henne, därför jag väntade tills vi inte längre jobbade ihop. Kunde ha blivit obekvämt att ses varje dag sen.
    Vi sågs några gånger efter det och första gången var det spänt. Hon var nervös, trodde nog jag skulle börja tjata. Men jag var som vanligt och hon slappnade av. Sista gången vi sågs så visade hon tydligt att hon litade på mig. Vi var själva då och hon stod nära, såg glad ut. Många här skrev att om en äldre man stöter på en ung tjej så tar hon avstånd från honom, för det är obehagligt. Så det kändes bra att hon fortfarande gillade mig, och såg att jag var samma man hon jobbat med hela tiden.
  • Anonym (Basketkorg)
    Anonym (Suck) skrev 2023-06-30 09:02:23 följande:
    Nej, men det kommer ta över tråden. Den här användaren  har gjort så förr, vridit trådar så allt handlar om honom och hans problem pch ursprungsfrågan försvinner.
    Nejdå, jag ska inte ta över tråden. Men jag vet hur TS känner, för jag har varit där. Och så säger jag att det är skillnad på folk. Det är mer ok när kvinnor är attraherade av kollegor. Och då gör det inget om båda inte är singlar.
  • Anonym (Basketkorg)
    Anonym (Jobbigt!) skrev 2023-06-30 19:10:28 följande:
    Tro mig, såna här förbjudna känslor går inte över om man jobbar tillsammans och ser varandra varenda dag. Man blir bara påmind om det man inte kan få och det stärker bara känslorna. Jag och en kollega till mig har båda känslor för varandra och vi vet om att det aldrig kan bli vi, och detta har inte gått över på fyra år trots månader isär och att vi träffat andra.

Så tro mig på mitt ord, känslor för kollegor svalnar inte.
    Ja, jag var kär i en lite äldre kvinna på jobbet. Hon var upptagen. Det var en plåga att jobba med henne i flera år. Faktum är att jag kommer nog aldrig att glömma henne. 
  • Anonym (Basketkorg)
    Anonym (Suck) skrev 2023-06-30 20:18:12 följande:
    Plus ett på denna.

Det hade varir en annan sak om de båda varit singlar. Nu är det tom barn inblandat och då KAN man inte bete sig som en 15-åring och skylla på känslor. Det kan man inte.
    Jag var singel när jag var kär i en yngre tjej på jobbet. Hon också. Du säger att det hade varit en annan sak då, om båda är singlar. Ingen av oss hade barn. Då kan jag informera dig om att de flesta inte tyckte att det var ok ändå.
Svar på tråden Förälskad i min kollega