• Anonym (dad bod)

Tycker du det är snyggt med män som är vältränade

har tight kropp, ingen antydan till gubbmage och synliga magmuskler?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du det är snyggt med män som är vältränade
  • Anonym (Ja Nej)
    Anonym (dad bod) skrev 2023-06-14 15:42:18 följande:
    Det är en enkel fråga. Ja eller nej liksom.
    Tror du att kvinnor som tittar på en man hon inte tycker har perfekt kropp, kanske har nåt hon stör sig på, känner att hon måste kommentera mannens kropp?
    Senast igår skulle du försöka sluta. Vad hände med det?
  • Anonym (vad tycker du själv?)
    Anonym (dad bod) skrev 2023-06-14 15:24:09 följande:
    Glöm frågan, det var uppenbarligen för komplicerat.
    Men vad tycker du själv?
    Tycker du att en vältränad kvinna är snygg?
    ja eller nej? det var ju bara det som det gick att svara, en enkel fråga!
    om du svarar ja på det tycker du alltså enligt hur du resonerar att dom kvinnorna som inte är vältränade är fula och då säger en del män det till dom.
    Väldigt konstigt resonemang du har.
    Du komplicerar till frågan eftersom du resonerar på ett väldigt udda sätt.
  • Anonym (Kalle)

Helt vrickad så kallad undersökning. Du vill bara föra fram din åsikt att de hemska, hycklande kvinnorna ständigt kommenterar stackars vanliga mäns kroppar och hånar dem.

Oj, så bra det gick för dig att sluta missbruka forumet, som du deklarerade så sent som igår att du skulle göra. Hur många timmar klarade du att låta bli? 

• Guldnovan
    Anonym (dad bod) skrev 2023-06-14 14:59:17 följande:
    Partner, minns inte jag nämnt nåt om det. Jag frågar om det är snyggt med tränade män. Vad tycker du om män som inte är de mest vältränade, är det fulare? Har du problem med det, och känner att du måste säga nåt?
    Ja men där kom det tillslut! Det dröjde inte länge och var väntat. Du undrar eller snarare vet att vi förstås säger något till de män som då  inte är vältränade. Vilken störd människa (läs kvinna eftersom det är kvinnor som gör det, inte män) skulle gå omkring och påpeka det för folk? Förutom dom mamma, syster och nån till med samma sociala brister.

Jag förstår att du är rädd för att upptäcka att folk inte gör sånt för det skulle innebära att du levt hela ditt liv i en lögn.  Du vill inte överge din "sanning" och tillstå att du faktiskt har FEL! 

Jag tycker INTE det är fel att inte vara vältränad, de är INTE fula och jag har INGA problem med det och jag skulle ALDRIG påpeka något. 

Hur är det, varför slutade du bemöta händelsen när jag i bikini blev jämförd med en val häromdagen? Det var nämligen jag, en överviktig 57-åring. Du skrev nåt att om kvinnan var överviktig förstod du det. Jag är tjock så jag undrade om du alltså tyckte kommentaren var befogad
    .
    Du försvann efter att du igen skrev att kvinnor klagar på mäns kroppar. 
  • Guldnovan
    Anonym (dad bod) skrev 2023-06-14 15:24:09 följande:
    Glöm frågan, det var uppenbarligen för komplicerat.
    Ja den var ju det. Felställd, ledande och alltså omöjlig att svara på utan att hålla med dig.

Du kan ju inte ställa flera frågor i en mening och dessutom i samma mening fråga att om man då svarat ja på en av dem också i det här fallet har "problem" och måste kommentera de otränade. 
    En och samma människa kan tycka att en vältränad kropp är snygg och aldrig ens komma på tanken att därför kritisera en otränad.

Inte i din värld då men i min och många andras. 
  • Anonym (dad bod)
    Guldnovan skrev 2023-06-14 16:25:06 följande:
    Hur är det, varför slutade du bemöta händelsen när jag i bikini blev jämförd med en val häromdagen? Det var nämligen jag, en överviktig 57-åring. Du skrev nåt att om kvinnan var överviktig förstod du det. Jag är tjock så jag undrade om du alltså tyckte kommentaren var befogad
    .
    Jag tror jag svarade att jag tyckte det var dålig stil att säga så. Vad ska jag skriva mer? Ska jag skriva det fler gånger? Jag har skrivit i varenda tråd jag gjort att jag inte klankar ner på kvinnors kroppar på det sättet. Jag kommenterar inte kvinnors kroppar alls, även om det är en kvinna jag tycker är snygg, som jag tycker har fin kropp. Jag menade att jag kan förstå om nån kommenterar om nån har kraftig övervikt som kan påverka hälsan. Jag menade inte just dig. Jag känner folk som varit kraftigt överviktiga i flera år. Jag själv har inte sagt nåt, men jag kan förstå bättre om andra säger nåt. Däremot så förstår jag inte de som klankar ner på mäns kroppar när det är män som är i bra form, som håller igång. Man kanske inte är perfekt, men man gör så gott man kan.
  • Anonym (dad bod)
    Guldnovan skrev 2023-06-14 14:33:55 följande:

Ja men inget jag kräver av en partner. Så egentligen bryr jag mig inte och väljer inte efter det heller. 

Från annan tråd idag:

Både män och kvinnor i förhållanden skulle må bättre av att träna eller hålla igång på något sätt. Man kan inte dra tillbaka tiden men man kan ju bromsa åldrandet och förfallet, både i knopp och kropp och mår man bra så syns det på en och det i sig är ju attraktivt. 
  • Anonym (dad bod)

Vi kan ju fortsätta diskutera hur det är om man har partner då. Hur ofta tränar du, och hur ofta tränar din partner?

• Anonym (Yawn)
    Anonym (dad bod) skrev 2023-06-14 15:18:47 följande:

Från 2 olika studier.

1. Av de 160 kvinnor som deltog i studien var det nämligen inte en enda som ansåg att de mindre muskulösa kropparna var mer attraktiva.

En studie från 2017 där 160 kvinnor tillfrågades är ju inte direkt representativ för kvinnor i allmänhet. 

Jag attraheras också av vältränade kroppar, men det är som flera redan sagt inte det främsta kriteriet. 
  • Guldnovan
    Anonym (dad bod) skrev 2023-06-14 17:54:42 följande:
    Från annan tråd idag:

Både män och kvinnor i förhållanden skulle må bättre av att träna eller hålla igång på något sätt. Man kan inte dra tillbaka tiden men man kan ju bromsa åldrandet och förfallet, både i knopp och kropp och mår man bra så syns det på en och det i sig är ju attraktivt. 
    VAD har det med mig att göra? Varför skriver du det under mitt svar att jag egentligen inte bryr mig om mannen är vältränad eller ej.
    ALLA människor mår bra av att träna/hålla igång. Oavsett status och ålder. Det har inget med snygghet att göra.

Det är obegripligt att du i åratal får grasseta, dominera och förstöra detta forum. 
    Allt bra drunknar i din sörja. 
  • Anonym (vad tycker du själv?)
    Anonym (dad bod) skrev 2023-06-14 17:24:05 följande:
    Jag tror jag svarade att jag tyckte det var dålig stil att säga så. Vad ska jag skriva mer? Ska jag skriva det fler gånger? Jag har skrivit i varenda tråd jag gjort att jag inte klankar ner på kvinnors kroppar på det sättet. Jag kommenterar inte kvinnors kroppar alls, även om det är en kvinna jag tycker är snygg, som jag tycker har fin kropp. Jag menade att jag kan förstå om nån kommenterar om nån har kraftig övervikt som kan påverka hälsan. Jag menade inte just dig. Jag känner folk som varit kraftigt överviktiga i flera år. Jag själv har inte sagt nåt, men jag kan förstå bättre om andra säger nåt. Däremot så förstår jag inte de som klankar ner på mäns kroppar när det är män som är i bra form, som håller igång. Man kanske inte är perfekt, men man gör så gott man kan.
    Men du förstår folk som klankar ner på kvinnors kroppar? varför återkommer du hela tiden till folk dvs kvinnor som klankar ner på mäns kroppar, när du svarar en kvinna som en man klankat på kan du väl säga personer som klankar ner på andra är dåligt , i din värld är det bara män som får höra saker, inse att kvinnor får det också av män. sluta tro att bara kvinnor säger saker till män, det får alla höra  men din empati är alltid bara hos män, det är som om du tror att män inte säger saker.  i din värld är det vanligt att kvinnor klankar ner på mäns kroppar men ytterst sällan en man klankar ner på en kvinnas 
    kom igen nu och inse att så är inte verkligheten. känn empati för alla som får höra saker. sen är det inte vanligt att kvinnor som du tror håller på och kommenterar en massa mäns kroppar. 

Men du verkar ju tolka det som att om en kvinna tycker att en vältränad man är snygg då klankar hon ner på alla som inte är det och säger kommentar.
    Det är ju helt absurt! 

Du ville att vi skulle svara på om vi tyckte att vältränade män var snygga, sen hoppade du på mig och andra och började insinuera att vi tyckte män som inte var det var fulare och om vi kände att vi måste påpeka det. 
    svara ja eller nej.

kan du då vara snäll och svara på om du tycker att en vältränad kvinna är snygg, ja eller nej en enkel fråga. enligt ditt resonemang om du svarar ja är dom kvinnor som inte är vältränade fula och att du då känner att du måste säga något. exakt så skrev du till mig, så besvara då frågan tillbaka så kanske du inser hur absurd den var. 
  • Guldnovan
    Anonym (vad tycker du själv?) skrev 2023-06-14 18:16:55 följande:
    Men du förstår folk som klankar ner på kvinnors kroppar? varför återkommer du hela tiden till folk dvs kvinnor som klankar ner på mäns kroppar, när du svarar en kvinna som en man klankat på kan du väl säga personer som klankar ner på andra är dåligt , i din värld är det bara män som får höra saker, inse att kvinnor får det också av män. sluta tro att bara kvinnor säger saker till män, det får alla höra  men din empati är alltid bara hos män, det är som om du tror att män inte säger saker.  i din värld är det vanligt att kvinnor klankar ner på mäns kroppar men ytterst sällan en man klankar ner på en kvinnas 
    kom igen nu och inse att så är inte verkligheten. känn empati för alla som får höra saker. sen är det inte vanligt att kvinnor som du tror håller på och kommenterar en massa mäns kroppar. 

Men du verkar ju tolka det som att om en kvinna tycker att en vältränad man är snygg då klankar hon ner på alla som inte är det och säger kommentar.
    Det är ju helt absurt! 

Du ville att vi skulle svara på om vi tyckte att vältränade män var snygga, sen hoppade du på mig och andra och började insinuera att vi tyckte män som inte var det var fulare och om vi kände att vi måste påpeka det. 
    svara ja eller nej.

kan du då vara snäll och svara på om du tycker att en vältränad kvinna är snygg, ja eller nej en enkel fråga. enligt ditt resonemang om du svarar ja är dom kvinnor som inte är vältränade fula och att du då känner att du måste säga något. exakt så skrev du till mig, så besvara då frågan tillbaka så kanske du inser hur absurd den var. 
    +1
  • Anonym (Ja Nej)
    Du kan förstå att folk kommenterar kroppar om personen har kraftig övervikt. Varför är det mer rätt då att kommentera någons kropp?
  • Guldnovan

Så Kaffedraken, med din logik och efter hur du ställde din lilla undersökning skulle du "ha problem" med mig eftersom jag inte är vältränad och du skulle påpeka det till mig. För det är normalt i din värld

Tack för den smockan! 
    Tack och lov är du i minoritet. 

• Anonym (Kalle)
    Jaså, så kraftigt tjocka människors kroppar går det alltså bra att kommentera? Du fattar väl att de som är väldigt överviktiga är mycket, mycket väl medvetna om att de är det och de vet själva väldigt väl att det inte är bra för hälsan. De kan behöva stöd för att gå ner i vikt, men ingen behöver och ingen ska kommentera deras kroppar för det. Men däremot män som håller igång och gör så gott de kan är off limits när det gäller kommentarer. Antar att du då syftar på män som du själv? Då blir Draken ledsen, buhu. Vilken sanslös dubbelmoral! 
  • Anonym (dad bod)
    Guldnovan skrev 2023-06-14 18:26:28 följande:

Så Kaffedraken, med din logik och efter hur du ställde din lilla undersökning skulle du "ha problem" med mig eftersom jag inte är vältränad och du skulle påpeka det till mig. För det är normalt i din värld

Tack för den smockan! 
    Tack och lov är du i minoritet. 

Nej, jag skulle inte säga nåt. 
  • Anonym (Normalt)

Jag får panikångest och börjar svettas och hyperventilera över min egen kontorskropp när jag ser andra män som är vältränade, men annars känns det bra.

• Runkisen

Det är viktigt att hålla formen!

Svar på tråden Tycker du det är snyggt med män som är vältränade