• Anonym (anonym)

Många försöker vara otrogna

Det är män som varit gifta i många år, men även de som är unga och precis flyttat ihop.

Och jag är på en helt vanlig dejtingsajt (där jag antar att de förstår att det är kvinnor som som vill ha ett förhållande) hur många kan det då inte finnas på otrohetssajter och rena sexsajter?

Varför vill man vara otrogen när man antagligen är nykär med sin första sambo?

Jag är lite chockad hur vanligt detta verkar vara... eller otrohet kanske är vanligt, men skulle väl vara ännu vanligare om alla de här karlarna lyckas få napp? För de skriver själva att det är svårt. Men jag får aldrig riktigt någon vettig förklaring varför de vill vara otrogna. Eller hur de har tänkt att kvinnor på sajt för seriös dejting ska vara intresserade.

• Svar på tråden Många försöker vara otrogna
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Mongo brudar) skrev 2023-06-08 20:34:19 följande:
    Hur känns det att vara pantad
    Skapa du gärna en tråd där du frågar om alla gifta eller sambokvinnor som uppvaktar dig. Eller för all del, kvinnor får också gärna svara här och förklara hur det kommer sig att de jagar karlar på dejtingsiter trots att de är nygifta. 
  • Anonym (Mongo brudar)
    Anonym (anonym) skrev 2023-06-08 20:45:01 följande:
    Skapa du gärna en tråd där du frågar om alla gifta eller sambokvinnor som uppvaktar dig. Eller för all del, kvinnor får också gärna svara här och förklara hur det kommer sig att de jagar karlar på dejtingsiter trots att de är nygifta. 
    Nej
  • Anonym (fredag)
    Anonym (anonym) skrev 2023-06-08 13:44:34 följande:

Det är män som varit gifta i många år, men även de som är unga och precis flyttat ihop.

Och jag är på en helt vanlig dejtingsajt (där jag antar att de förstår att det är kvinnor som som vill ha ett förhållande) hur många kan det då inte finnas på otrohetssajter och rena sexsajter?

Varför vill man vara otrogen när man antagligen är nykär med sin första sambo?

Jag är lite chockad hur vanligt detta verkar vara... eller otrohet kanske är vanligt, men skulle väl vara ännu vanligare om alla de här karlarna lyckas få napp? För de skriver själva att det är svårt. Men jag får aldrig riktigt någon vettig förklaring varför de vill vara otrogna. Eller hur de har tänkt att kvinnor på sajt för seriös dejting ska vara intresserade.

1) Vanligt? Ja det är tyvärr vanligt, ska man tro statistik så är det runt 30-40% MEN 30-40% är fortfarande mindre än än 60-70% så majoriteten är faktisk trogna. En annan kul grej med statistiken är att kvinnor faktiskt gått om män vad gäller otrohet, så det handlar inte bara om karlar.

2) Varför? För att att de är rövhål och rövhål kommer bete sig som rövhål eftersom det är ju precis det som gör dem till rövhål

3) Får de napp? Ja eftersom de finns väldigt många egoister som gärna ligger med upptagna män eller kvinnor och anser sig inte göra nåt fel eftersom det minsann inte är han/hon som är otrogen.

4) Du kommer aldrig kunna få en bra förklaring för varför folk vill vara otrogna eftersom det inte existerar någon sådan, däremot finns det väldigt många dåliga ursäkter och bortförklaringar.

5) Seriösa kvinnor: Det finns precis lika många oseriösa kvinnor som det finns oseriösa män (kvinnor är som sagt otrogna minst lika mycket som män). Men du ser inte det lika tydligt eftersom de slipper själva jaga knull, männen kommer till dem. Så mao, dessa snubbar du sett gör så för att de vet att det finns lika många kvinnor som är ute efter samma sak som dem

6) Andra sajter: INGEN dejting sajt är helt befriat från skithögar för skithögar är precis som de flesta andra människor intelligenta och förstår att ju fler ställen man jagar på desto större chans att få napp.
  • Anonym (fredag)
    Anonym (anonym) skrev 2023-06-08 20:45:01 följande:
    Kvinnor behöver inte uppvakta män eftersom de vet att männen kommer till dem. Hade det varit det omvända hade det förmodligen kryllat av kvinnor som jagat knull.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (fredag) skrev 2023-06-09 19:32:51 följande:
    Kvinnor behöver inte uppvakta män eftersom de vet att männen kommer till dem. Hade det varit det omvända hade det förmodligen kryllat av kvinnor som jagat knull.
    Ja, kvinnor har ju lika stor sexdrift och intresse som män. Kanske större till och med, om det kommer krylla av dem.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (fredag) skrev 2023-06-09 19:32:51 följande:
    Bakgrunden till att jag efterlyste kvinnor i det inlägget var att jag ser ju inte den sidan. Som kvinna på dejtingsajt så kan jag ju berätta om de gifta och sambomännen som finns där och letar. Upptagna kvinnor är ju inget jag får se. Det betyder inte att jag anser att det inte finns. En person här verkade anklaga mig för att skriva att bara män är otrogna.
  • Anonym (anonym)

Och, saknar en bra förklaring mest när det handlar om unga, förhoppningsvis nykära. De som varit tillsammans i många år kan man ju förstå att det finns anledningar. Men nygifta och nysambos? Blir helt förkrossad nästan...

• Sk007

Givetvis ser ts inga otrogna kvinnor på dejtingsiter eftersom hon letar karlar.
    Som karl ser man otaliga otrogna kvinnor på dejtingsiter.
    Anledningen jag fått höra är att de behöver hjälp med det de saknar hemma, men de kan inte göra slut pga familjesituationen.

• Anonym (anonym)
    Sk007 skrev 2023-06-10 11:11:41 följande:

Givetvis ser ts inga otrogna kvinnor på dejtingsiter eftersom hon letar karlar.
    Som karl ser man otaliga otrogna kvinnor på dejtingsiter.
    Anledningen jag fått höra är att de behöver hjälp med det de saknar hemma, men de kan inte göra slut pga familjesituationen.

Precis. Jag har ju aldrig sagt att bara män är otrogna. 

Är det på vanliga dejtingsajter du ser det alltså typ inte tinder eller något annat som kallas typ ligg-app? Jag är själv på en dejtingsajt som uttalat är för singlar.

Och är det mycket kvinnor som är nygifta eller nysambo?

• Anonym (Ung Lust)
    Anonym (anonym) skrev 2023-06-08 13:44:34 följande:

Ja, äldre män får inte upp den. Ska man vara otrogen så välj en ung hingst. Där är det inte tal om att försöka. Dom levererar.
  • Sk007
    Anonym (anonym) skrev 2023-06-10 11:20:47 följande:

Precis. Jag har ju aldrig sagt att bara män är otrogna. 

Är det på vanliga dejtingsajter du ser det alltså typ inte tinder eller något annat som kallas typ ligg-app? Jag är själv på en dejtingsajt som uttalat är för singlar.

Och är det mycket kvinnor som är nygifta eller nysambo?

På alla appar och sajter jag någonsin använt har det funnits otrogna kvinnor. På krogen stöter även upptagna kvinnor på mig.
    Jag har tyvärr ingen statistik på hur länge de varit tillsammans med sin nuvarande.
    Men att nyss ha påbörjat ett förhållande och samtidigt aktivt försöka vara otrogen låter som antingen något välsigt osunt eller som en väldigt liberal syn på sex.
    Det senare är förstås inget ovanligt.
  • Anonym (anonym)
    Sk007 skrev 2023-06-10 11:31:01 följande:
    På alla appar och sajter jag någonsin använt har det funnits otrogna kvinnor. På krogen stöter även upptagna kvinnor på mig.
    Jag har tyvärr ingen statistik på hur länge de varit tillsammans med sin nuvarande.
    Men att nyss ha påbörjat ett förhållande och samtidigt aktivt försöka vara otrogen låter som antingen något välsigt osunt eller som en väldigt liberal syn på sex.
    Det senare är förstås inget ovanligt.

Säger de på krogen att de är upptagna eller känner du till dem?

Tycker det kan vara osunt oavsett men av någon anledning stör det mig mer med de nya förhållanden, känns så sorgligt... 

• Anonym (Kinkexperten)
    Anonym (anonym) skrev 2023-06-08 20:11:20 följande:
    Och det tänker männen att de kommer finna på en vanilj dejtingsajt?
    Det vet man iofs aldrig, men jag trodde inte det var det enda fall man fick skriva om i tråden?
  • Anonym (Kinkexperten)
    Anonym (Ung Lust) skrev 2023-06-10 11:28:15 följande:
    Ja, äldre män får inte upp den. Ska man vara otrogen så välj en ung hingst. Där är det inte tal om att försöka. Dom levererar.
    Nu är det kanske så att jag levererar nånting också.

Den man som inte får upp den med mig ligger troligen inlagd på strokeavdelning.
  • Anonym (Fantasier)

Jag håller till på två chatter. Får för mig att ytterst få verkligen är ute efter att gå "hela vägen", utan snarare få dra en patetisk runk. Och då är det tydligen viktigt att man som tjej/motpart inte är singel, man "smyger", man ska ha barn, man ska inte vara ensam. Helst ska de "störa" medan man håller på med nåt annat, många inleder en ursäkt med det. Och då anser de att det är skitupphetsande med nick som "nygift", "alla sover", "sambosugen", t.o.m en planta som uppgav att "frun är på BB". De vill mest åt fantasierna. Inte för att jag för mitt liv kan förstå hur man kan vara så sjukt missfoster att det är upphetsande att i fantasin låtsats att man knullar en annan tjej medan frun ligger på BB, men vem har påstått att man ska förstå män....
    Sen finns det säkert män som faktiskt är ute efter att bedra sin kvinna "på bröllopsnatten" och sånt sjukt, men där jag håller till känns fantasierna som prio 1. Vidrigt nog så det räcker!

• Anonym (anonym)
    Anonym (Kinkexperten) skrev 2023-06-10 16:31:28 följande:
    Det vet man iofs aldrig, men jag trodde inte det var det enda fall man fick skriva om i tråden?
    Är det jag varit med om själv som jag reagerade över, och jag är ju på en sådan. Trodde du svarade på det jag frågade om i TS, därför blev mitt svar till dig så. Inte att du inte fick berätta ditt. Är det tidsödande att hitta ett lika barn kan jag tänka mig?
  • Anonym (Kinkexperten)
    Anonym (anonym) skrev 2023-06-10 17:52:36 följande:
    Är det jag varit med om själv som jag reagerade över, och jag är ju på en sådan. Trodde du svarade på det jag frågade om i TS, därför blev mitt svar till dig så. Inte att du inte fick berätta ditt. Är det tidsödande att hitta ett lika barn kan jag tänka mig?
    Problemet är just vad man gör när man av en slump hittar sin udda pusselbit under kanten på en välbekant matta.

Jag kan nu antingen fortsätta leva i en (hyfsat) normal relation, eller börja ett helt annat liv och en ny spännande resa sexuellt. Jag kan aldrig få båda i samme man. Vad gör man?
Svar på tråden Många försöker vara otrogna