Inlägg från: Syskonförsök |Visa alla inlägg
  • Syskonförsök

BIM Juli 2023

Fantastiskt! Kör på och hoppas allt funkar nu🌟❤️

Lina98 skrev 2023-07-07 09:17:16 följande:

Hej på er!
    Fick maximalt utslag på ÄL-test igår så antar att jag har ägglossning typ idag. 

asså jag har blivit så jävla desperat efter dessa 15 försök så nu har jag införskaffat en såndär ?befruktningskopp? och börjat med bidrottningsgele och diverse andra vitaminer😅 har dessutom haft sex i alla fertila dagar och tänkte fortsätta tills temphöjningen sker. 

mvh
    desperat tjej😅

• Syskonförsök

När vi försökte med första barnet så körde vi fem månader utan men varje gång min mens kom räknade jag 14 dagar tillbaka och insåg att vi helst tiden missade de viktiga dagarna. då började jag med ägglossningstest och vi plussade andra försöket efter att faktiskt ha haft sex på ägglossningsdagen. Men Då ska jag tillägga att jag har oregelbunden cykel. När vi nu försöker med barn nummer två tar det tid men då är det ofantligt skönt att vi åtminstone aldrig missat en ägglossning utan faktiskt försöker varje gång ordentligt. Det är min erfarenhet, för mig lugnar ägglossningstest och temp, jag stressade mer utan eftersom jag faktiskt inte hade koll. 

Quesswhat skrev 2023-07-07 18:58:18 följande:

Summer13: åh haha. Är det jag är rädd för. Att vi har sex fel dagar 😂 men tanken är väl att vi ska köra på några månader utan att tempa eller köra test. Samtidigt blir jag smått kluven för tänker att vi kanske missar dom viktiga dagarna

Cutepenguin: men vad trist med mf.. 😔
    Nej men precis, känns som att hela min dag går ut på att fundera, känna efter, kolla kalender, googla osv 😂 men jag får hålla ut några månader och tar det sig inte får jag börja.

Så jag hänger med i tråden trots att jag inte vet när BIM blir! Min kalender säger att jag har äl idag och det sticker/hugger i vänster livmoder så får hålla tummarna 😬

• Syskonförsök

Dricker som vanligt till jag ser ett plus :) dricker dock aldrig mycket, Max två glas vin på helgen.

Lina98 skrev 2023-07-08 13:58:02 följande:

Hur ställer ni er till alkohol mellan ägglossning och BIM? Vågar ni dricka någonting eller är det ett big no no? 

• Syskonförsök

Jag tror absolut du är det senare. Brukar du ha spottings?

Sanlin90 skrev 2023-07-08 22:20:41 följande:
    Jag kan va äl+4 eller äl+9 det är ju rätt stor skillnad men spotting på äl+9 kan ju va implantation eller mens lixom och på 4 vet jag inte vad det kan vara!
    jag tog ett cb early förut det va helblankt :(
  • Syskonförsök

Men oj vad spännande ändå. det KAN ju dock gå bra, du vill inte test ändå?❤️ jag har fått missfall men provar ändå testa till och med innan mens. dock inte samma historia som er såklart. 

med dottern spydde dygnet runt till vecka 25 men de började veckan efter plus vill jag minnas! Plussade då bim-4

Natalina1451 skrev 2023-07-08 22:26:03 följande:

Jag tror ju Att jag ska ha mens någon gång nästa helg så är väl öl +6 eller 7 och igår spydde jag, mådde så illa från ingenstans. imorse kunde jag inte ens äta frukost mådde så illa då med. Inga andra symptom dock och vem vet om det ens är relaterat kanske är dålig köttfärs igår 🤪 

vill inte testa, vi kommer säkert få ett missfall nu ändå så tror mer på nästa försök. Brukar alltid få ett missfall först. Jag väntar på blödningen bara vill inte ens veta om det är mens eller missfall spelar ingen roll tar det nästa vända. 

är det någon annan som typ tänker vänta en hel månad efter bim innan ni testar så eventuellt tidiga missfall bara går omärkt förbi? Är man lite skadad kanske.. 

någon annan som spyr så tidigt, jag brukar alltid få hyperemesis gravidarum så har alla gånger börjat spy 4-5 dagar före bim?

• Syskonförsök

Trist Sanlin!!

jag själv trodde inte jag skulle få vara med i juli utan trodde bim augusti men tack vare tips i denna tråd om inositol så fick jag nu glad gubbe redan cd 13 istället för runt 23-27 som de varit senast! Tack! 

bim runt 23/24 juli :) min man mår inte bra just nu men hade sex igår så kanske får hoppas på överlevare om vi inte får till de mer. Det kan jag dock leva med om de nu slipper vara så lång väntan till blm hela tiden!

• Syskonförsök

Jag kommer sluta när jag ser att Ägglossning varit på tempen :)

Rödluvan93 skrev 2023-07-09 09:03:12 följande:

Syskonförsök:

Äter också inositol. Lite nyfiken bara hur du gör, tar du de hela cykeln eller bara fram tills positivt ÄL test? 😊

• Syskonförsök

Vet inte riktigt varför en ska äta hela cykeln annars?? Jag åt det bara för att få tidigare ägglossning :)

• Syskonförsök

Jag tipsar om inotisol om de blir fler försök sen! Det funkade bättre än munkpeppar av detta att döma! :) eller kanske dem i kombo? Jag har ätit munnpeppar nu med haha. Piller missbrukare när de kommer till bebis verkstad!!

jag tror inte det blir mer försök nu, jag kommer inte pressa när han mår dåligt stackarn! Endera klarar sig rackarna med 3-4 dagar som de visst blir beroende på när ägget släpper eller så försöker vi bättre nästa gång. Vi har en Grekland resa bokad sista veckan i augusti så konstigt att säga det men blir inte jätteledsen om denna gång går förbi så jag slipper gravidillamående hela den resan. och känns skönt att ha det att falla på, då blir inte ett blankt test och dåligt med försök nu lika jobbigt ❤️ men så jäkla glad över tidig ägglossning och slippa vänta till dag 27 Och testa för ägglossning i hundra år!

Hejvärldenhej skrev 2023-07-09 11:17:13 följande:

Åh men vi håller tummarna Natalina ❤️

vad skönt syskonförsök!! brukar också få så sen ägglossning svinstörigt när man försöker! NC har inte ännu snappat upp munkpepparn och jag trixar med nytt mätsätt men hoppas på runt CD 17 istället för 25. Hoppas dom små simmarna du fick klamrar sig kvar och att din man mår bättre snart❤️

Vilken gubbe var det Sally101? Blink eller stannar kvar? Jag litar på Clearblue, tycker de andra är svåra och inte alltid helt tydliga. 

• Syskonförsök

En väldigt lovande graf tycker jag det ser ut som! Spännande! Jag skulle inte kunnat hålla mig från att testa med den grafen 🥰 håller tummarna! Uppdatera så snart du gjort ett test!

Malmötjej skrev 2023-07-10 05:51:41 följande:
    Jag håller tummarna väldigt intensivt för oss.
    Tempar du? 
    Jag vågar knappt säga det men min temp fortsätter vara hög. Bim imorgon. Dock så har jag haft en helvetes-natt när det gäller sömnen (vaknat typ varannan timme) och funderade på att utesluta tempen för idag. Vill dock leva på hoppet lite till.
    Symptomen fortsätter på samma sätt. Ömma bröst, trötthet osv. Men som sagt, alla symptom kan ju också tyda på annalkande mens... 

Tidigare har jag testat så fort det går men efter så många minus på testen så känner jag att jag bara blir mer och mer ledsen för varje gång. Jag har bytt från digitala test till sådana med streck för det känns så himla jobbigt att få "icke gravid" slängt i ansiktet om och om igen. 
    NC tycker att jag ska testa på torsdag. Just nu hoppas jag bara så intensivt att mensen inte kommer imorgon. Den brukar vara väldigt punktlig. 
    När ska du testa? 

Jag tycker själv det är superintressant med andras grafer så slänger in min här. 
Svar på tråden BIM Juli 2023