• Alvedon83

BIM Juli 2023

Sanlin90 skrev 2023-07-19 19:11:12 följande:
    Någon som vet om vanliga babyplan har lika mycket spök som early? Jag tog ett av varje och ser svagt på båda dock svarare på det vanliga, lägger in bilder men vet inte om det syns på dom
    Jag upplever att båda sorterna har det där gråa strecket
  • Alvedon83

Vilka tester tycker ni är bäst? Jag köper oftast Clearblue vanliga men senaste tiden har det mest blivit babyplan pga billigt storpack. 

• Alvedon83
    Embarazada skrev 2023-07-19 20:53:32 följande:

Jag blev så irriterad på babyplan att jag skrev och klagade, samt bifogade bilder på spökstrecken, men de sa bara att så länge det inte är tydlig färg på testlinjen så ska det tolkas som negativt Obestämd

Eftersom testlinjen innehåller färgämne som resten av testet inte innehåller så skiljer ytan sig något från resten av testet. Om man studerar ett oanvänt graviditetstest riktigt nära kan man se denna skillnad. När urin sedan sugs upp i testet blir oftast testets resultatdel färgat av urinen och av de färgämnen som finns i testet och testlinjens yta reagerar något olika i jämförelse med resten av resultatytan. Detta får konsekvensen att testlinjens nyans på ett negativt test kan få en lite annorlunda färgnyans. Ofta upplevs den av ögat som grå/vit-aktig. Ett positivt graviditetstest har ALLTID en testlinje som är färgad i en viss färg.
    Om du ser att testlinjen syns, men inte i en röd / lila / rosa nyans ska testet anses som negativt.

Vilka tester brukar du köpa istället? Jag tycker ändå Babyplan funkar nu när jag känner till det där om grått streck även på negativa.
  • Alvedon83

Uppdatering, det var nåt fel på testet som visade plus. Vaknade nyss av att jag fått mens, tre dagar för tidigt. Bara att börja om då. 

• Alvedon83
    cutepenguin skrev 2023-07-20 06:01:48 följande:

Nej, vad trist 😔😔 

Ja supertrist men väntat. Nackdelen med att regga alla symptom är ju att man märker tidigt  att det inte tagit sig 😕
  • Alvedon83
    Syskonförsök skrev 2023-07-20 07:33:08 följande:

Kram❤️

Jag har mailat och klagat! 
  • Alvedon83

Är det någon här som har en Tempdrop-mätare som man har på armen? Skulle vilja prova en men den var ju orimligt dyr kan jag tycka.

• Alvedon83
    Syskonförsök skrev 2023-07-20 09:39:38 följande:

Åh vad tråkigt! Men skönt med ivf så något händer hur som helst ❤️

åh tack vad söt du är som frågar! Jag höll på att sätta termometern i halsen imorse när jag tog tempen,. Men trots väldigt skutt uppåt fick jag negativt testa tidigt Idag. tempen har aldrig stigit förr dag 11 om jag inte varit gravid men dag 12 brukar den alltid sänkas om de blir mens så mest spännande blir det att ta temp imorgon. Klart jag hoppas innerligt den är hög imorgon med och får ett plus men inställd på att bli besviken igen🙈 hade ju ingen förhoppning denna cykel egnetligen eftersom vi fick till de så dåligt med!

Spännande med tempskuttet! 🤩
  • Alvedon83
    Sally101 skrev 2023-07-21 16:31:44 följande:
    syskonförsök jag håller alla tummar och tår för dig! Här är det också en spännande kurva med illamående runt middagstid två dagar i rad nu och ömma bröst samt "mensvärk". Igår högg det till lite som en lätt blixt några gånger under morgonkvisten i "tjejmagen" lite till höger. hoppas hoppas verkligen även om vi "bara" försökt förra och denna cykeln {#emotions_dlg.flower}

Testade som en tok förra månaden, gravtester alltså. Denna månad ska både jag och sambo kolla tillsammans tidigast nästa lördag, har kunnat hålla mig hittills TystSkrattande
    Duktigt att låta bli att testa, den taktiken ska jag köra med nästa gång, så trist att glo på negativa tester. Hoppas det blir plus för er🤩
  • Alvedon83
    Barbrastreisand skrev 2023-07-22 12:35:26 följande:

Min mage värker så mensen är precis runt hörnet enligt planerat! 

MEN HÖRRNI! I ett desperat försök så vill jag ha era tips på vad som ökar chanserna till ett plus (som egentligen inte ska vara avgörande men låt mig drömma;))

Folsyra, B och D-vitamin . VAD MER? VAD GJORDE NI ANNORLUNDA NÄR NI PLUSSADE?

Jag tänkte ta lite extra d-vitamin eftersom solen lyser med sin frånvaro. Sen tar jag även en multivitamin för gravida. Har även ätit lite extra ägg för jag läste någon stans att ägget behöver kolesterol😄
  • Alvedon83
    Lele88 skrev 2023-07-25 06:21:34 följande:

Hej alla.. jag är så förvirrad. Hoppade över till augustitråden då min mens kom tidigare den 16/7.. men den betedde sig rätt konstigt. Var väldigt sparsam och mestadels brun. En av dagarna fick jag färsk blödning då jag satte in min menskopp. Men när jag tog ut den var det knappt en tredjedel och inte längre rött. I fredags 21 tänkte jag för säkerhetsskull ta ett gravtest då jag skulle iväg på festlighet hela helgen, men efter någon minut såg jag att det inte skulle komma något sträck så slängde det och kände mig dum.. har ju precis haft mens. Men under helgen kände jag mig konstig.. och igår hade jag sådana humörsvängningar och fatta inte varför jag har pms nu direkt efter mens?? Grävde innan läggdags upp graviditetstestet från soptunnan och ser ett svagt sträck!? Hade precis kissat men tryckte ut några droppar och fick ganska snart ett svagt streck igen.. även idag ett streck tidigt på morgonen men ingen större ökning? Och digitalt säger gravid 1-2 veckor. Känns ju som missfall på gång? Men så konstigt att pluset kommer efter blödningen? Någon som varit med om liknande? 

bifogar bild på mina test här

Vet du när du hade ägglossning? Behöver ju inte vara ett missfall, många blöder ju i början av graviditeten.
Svar på tråden BIM Juli 2023