• Alvedon83

BIM Juli 2023

Hoppar in i tråden och hoppas på sjätte gången gillt😊

2/7 - Rödluvan93, första barnet, 20:e försöket.
    3/7 - Mololo, andra barnet
    4/7 - Foodie, första barnet
    5/7 - Potatisbulle, första barnet, 7:e försöker (8 månader)
    5/7 - rosamentos, första barnet, 1:a försöket
    5/7 - ida543, första barnet, 6:e försöket (1 missfall)
    8-9/7 - Pälsboll, första barnet, 2:a försöket.
    9/7 - SeptemberB, andra barnet, 3:e försöket
    9/7 - Hejväldenhej, första barnet 6e försöker 
    9/7 - Malmötjej, första barnet, 6e försöket 
    9/7 - MiniRodini, andra barnet, 3:e försöket
    11/7  Lina95 första barnet, 11e försöket 
    11/7- Ranin, första barnet, 2:a försöket
    13/7 lipa 6 försöket efter änglafödsel 5barnet
    14/7 - Lulu1987, första barnet
    16/7 Bär, 3:e barnet, 2:a försöket efter MF.
    21/7 fruffe, 2a barnet, 3e försöket
    21/7 Barbrastreisand 
    22/7 Birdiz, tredje barnet, första försöket
    22/7 Lina98, första barnet, 15e försöket
    23/7 Alvedon83, fjärde barnet, sjätte försöket efter MF.
  • Alvedon83
    Mololo skrev 2023-06-25 16:45:40 följande:

Hur tidigt vågar ni ta grav.test sen då när det närmar sig? väntar ni till bim, eller tar ni innan? Hur många dagar efter äl?

Jag brukar börja testa en vecka innan bim, kan inte låta bli😅 
  • Alvedon83
    Lavendel94 skrev 2023-06-29 22:58:57 följande:

Jag är så nervös, pirrig och dagarna till bim går sååå långsamt! 
    Symptom och mående, jag funderar mycket på om jag har symptom eller om jag bara inbillar mig, eller typ överanalyserar iallafall.. jag har ömma bröstvårtor, varit konstig i magen, extremt trött och känslig de senaste dagarna... Vad har ni för erfarenheter? Är inbillning vanligt för att man så himla gärna vill? 

Jag har börjat fylla i symptom i min mensapp så kan jag lätt jämföra om det är pms eller inte. Lätt att inbilla sig symptom annars😊 
  • Alvedon83
    rosamentos skrev 2023-06-30 10:59:16 följande:

ÄL+10 idag och jag kunde inte låta bli att ta det clearblue ultra early digital jag hade hemma. 

enligt det så är jag GRAVID?? Är chockad.
    Tog en gravkollen sticka också som var negativ, så måste vara väldigt tidigt. Den har känslighet på 25 men ultra early har 10 så det är logiskt. Är nu livrädd för att graviditeten ska "försvinna" ahhh. 

Inte ens min man vet för han är på jobbet och vill ta det in person. Spricker dock av att inte ha någon att berätta för. Så många tankar, är livrädd för ektopisk graviditet, någon som kan lugna mig? Till och från har jag "kramper" (väldigt milda) i vänster äggstock vilket delvis är orsaken till den oron. Tror det var från vänster ägger lossade denna månad också.

Grattis🤩
  • Alvedon83
    MiniRodini skrev 2023-07-02 08:30:02 följande:

Asså jag förstår inte? Jag har haft positiva ÄL test flera dagar i rad, så tog ett gravtest från RFSU igår som visade positivt. Fattade ingenting, så tog ett digitalt idag som visar Gravid 2-3 veckor? 

Men när hände det liksom? Min senaste mens var 13/6, så jag får verkligen inte ihop det? Har ju BIM 9/7, så det är ju på tok för tidigt att plussa. Kan det vara rester av ett missfall fast jag hade som vanlig mens?
    Så konstigt och glad vågar jag inte va när jag verkligen inte får ihop det i huvudet? Kan heller inte påstå att jag har några direkta gravsymtom, ev illamående men det kom i samband med att jag plussa igår så tänker att det kanske är psykologisk? Hmm. 

Någon som varit med om liknande? Antar att jag får följa stegring på gravtest eller ta ett nytt digitalt om några dagar och se om det ökar?

Är så förvirrad! Kram Hjärta

Grattis! Nog kan det stämma att plussa en vecka innan bim😊
  • Alvedon83

Mensen är över här, bara invänta äl då. Vi har semester nu så förhoppningsvis blir det mycket ligga 😊

Hoppas verkligen det tar sig nu! Börjar ju känna av den biologiska klockan också, fyller 40år snart. Hur gamla är ni andra? Fler som närmar sig "tantålder"? 

• Alvedon83
    SeptemberB skrev 2023-07-02 16:11:19 följande:

Testade imorse (äl+10) med vanlig RFSU-sticka som visade negativt så tror det är kört för denna gången!

Känns lite deppigt även om vi bara gjort tre (två riktiga, första missade vi ägglossning) försök. Första barnet blev till på fjärde försöket så förhoppningsvis kanske det sker mirakel under semestern 😊 

Hoppas det dyker upp ett positivt resultat, än finns det ju hopp 😊
  • Alvedon83
    Lavendel94 skrev 2023-07-03 10:44:10 följande:

Negativt tidigt test idag igen... (äl+10)

Trist😓 men hoppas att det bara är lite för tidigt att testa än😊
  • Alvedon83
    Mololo skrev 2023-07-03 18:41:18 följande:

Bim idag och mensen kom såklart som väntat.. Så jag flyttar ner mig själv till nästa bim den 29/7.

Haft rätt korta cykler på sistone, typ 26 dagar. Lite rädd att lutealfasen blir kort, men enligt ägglossningstesten har jag ändå 13 dagar mellan äl och bim.. Borde väl inte vara något problem?

- - - -

13 dagars lutealfas är nog helt ok, 14 dagar är väl typ vanligast?
  • Alvedon83
    Mololo skrev 2023-07-03 22:07:43 följande:

En helt annan grej.. Ni som har barn sedan tidigare..

Om vi skulle försöka på kommande cykel, så har jag räknat ut att eventuellt BF skulle bli typ exakt på storasyskonets födelsedag? vet inte riktigt hur jag ska känna kring det. Känns lite skämmigt att ens fundera över om man ska skippa en månad pga en sån sak? Är det konstigt/egoistiskt tänkt? Även om det såklart kan bli en vecka före/efter, så blir det ändå nära. Att som syskon dela kalashelg livet ut? Tänk om man hoppar över just den månaden som annars hade lyckats liksom? 

Vi bryr oss inte om när bf blir, har redan två barn som fyller år väldigt nära varann, det går bra det med😊
Svar på tråden BIM Juli 2023