Massvis med symptom. Släpper aldrig
Hej, ska försöka hålla det kort, men lär bli svårt.
Har under 8 månade inte känt igen mig själv, tex hade jag aldrig varit på en vårdcentral sen jag blev vuxen.
Är i bra form och idrottar på relativt hög nivå i fotboll.
Från ingenstans började jag få hälsoånges, orolig för hälsan, stressad tror jag, började få yrsel, stel nacke, inte ont, men en känsla svår att förklara, spänd/tryckkänsla över nacke, bakhuvud över bihålor/näsa. Lutar jag huvudet åt sidorna kan det knacka ibland, stel vid nyckelbenet osv.
Även trött och en tung/tryckande känsla över huvudet. Klumpkänsla i halsen, trång över hals.
Känns även som något är på högvarv i kroppen, har då kollat puls och den är för det mesta låg. Tryck över bröst. Värk/mör i kroppen, framförallt morgon och kväll. Känner mig tät och ofta snor i hals på morgonen. Trött i ögonen.
Dessa symptom kommer och går, men dyker upp minst 2-3 ggr per dag.
Allt bröt ut i samband med att idrottssäsongen drog igång plus en stund efter en känslomässig situation hände.
Uppsökte läkare, psykolog och fysio. Visade inga större fel, fysio sa stelhet och lite hållning, psykolog sa lite tendens på utmattning, läkare hitta inget förutom järnbrist.
Så vad kan det vara? Det släpper inte. Det har varit bra i nån period, när jag hade andra arbetsuppgifter, plus tog tag i rehab och träning igen efter att inte ?vågat? träna.
Men det ger sig aldrig riktigt. Har aldrig fått tid till sjukskrivning heller, bara 25% och 50% en kort period.
Vad ska jag göra? Någon som känner igen sig? Aldrig haft denna problematik förut.