Inlägg från: Anonym (väggen?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (väggen?)

Massvis med symptom. Släpper aldrig

Spontant tänker jag att du är utmattad och på väg in i väggen. När du startar upp din träning igen vill du direkt prestera och kroppen reagerar. 

I kombination med det känslomässiga så kan kroppen helt klart reagera. 

Hitta träning för att det är kul - dvs gör något annat än fotboll och se hur det känns. Naturpasset finns ju på flera orter där man kan gå ut och orientera. Yoga kan också funka. 

LEK fotboll med ett gäng kompisar och se hur det känns. Dvs en grillkväll med kompisar och lite fotbollsskoj bara. 

Om det bröt ut för 8 månader sedan tror jag inte på pollen. 

Bor du kvar på samma ställe sedan detta började eller har du flyttat? Tänker mögel i bostaden. Har du bott längre tid på samma ställe lär det inte vara detta heller. För att bara hitta en annan väg tänkte jag. 

• Anonym (väggen?)

Vi kör ett allergikort till  som kan blomma upp efter ett tag. 

Har du husdjur? 

Eller duntäcke/kuddar? Har du sovit på annan plats än hemma med syntet där du mått bättre? 

Jag tror ändå inte på allergikortet, men i alla fall.

• Anonym (väggen?)

Har faktiskt en tanke till (faktiskt lite därför jag ville kolla djuren). 

Har du bett att få testa dig för borelia eller TBE? Det finns faktiskt symptom som påminner mycket om det du har. Dock inte slem i halsen kanske. 

Även långtidscovid skulle kunna passa in. 
    www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/753029/haggblom_ann-sofi_wasstrom_anna.pdf&isAllowed=y

sidan 7:
    Post-covid har rapporterats vara en multisystemisk sjukdom vilket innebär att tillståndet påverkar flera organsystem i kroppen (Raveendran et al., 2021; Pavli et al., 2021). Vanliga symptom vid post-covid är långvarig trötthet, dyspné, förlust av lukt- och smaksinne, bröstsmärta, svettningar, muskelvärk, torrhosta, halsont, feber, huvudvärk och hjärntrötthet. Även den mentala hälsan och sömncykeln har rapporterats påverkade efter avslutad SARS-CoV-2-infektion (Pierce et al., 2022; Sykes et al., 2021). Symptomen verkar vara cykliska, det vill säga regelbundet återkommande, men varierar från person till person. Även 7 en kombination av olika symtom har rapporterats. Symtomen uppkommer vanligen 12 veckor efter avslutad SARS-CoV-19-infektion. Dock är det ännu okänt exakt hur länge symtomen kvarstår (Graham et al., 2021; Pavli et al., 2021, Menges et al., 2021). 

Svar på tråden Massvis med symptom. Släpper aldrig