Inlägg från: Anonym (En snorgärs till) |Visa alla inlägg
  • Anonym (En snorgärs till)

Massvis med symptom. Släpper aldrig

Anonym (Ff) skrev 2023-05-28 22:52:18 följande:

Är du kollad för allergier? Fick själv pollenallergi i vuxen ålder, helt otippat. Tryckkänslan och symtomen i näsa/ögon känns igen. Även mycket huvudvärk under säsong. Man gör inga allergitester under säsong men du kan köpa antihistaminer (t.ex. desloratadin eller fexofenadin) receptfritt. Blir det bättre är det ett tecken på att det kan vara allergi du lider av.

Jag tänkte faktiskt detsamma när jag läste! Känner igen hur många symptom som helst, är 39 år och har ALDRIG varit allergisk förut!! Men i år....!! Snuvig och täppt utan den här direkta "sjuk"-känslan, halsen kliar satlöst, ögonen kliar, har ont i ansiktet, bihålorna liksom, feberkänsla. Även nacken och en körtel i halsen är öm. Fast ändå inte riktigt det här "jag håller på att bli sjuk!". Sambon bara "Haha, välkommen till pollen-världen!!".
    Tvekade att skriva till ts då jag tänkte "när säsongen började", tänkte ishockey och det är ju typ oktober då, dåligt med pollen 😊 
    Men då är vi två som röstar för pollen/allergi! 😄
    Yonnnn skrev 2023-05-28 23:29:36 följande:
    Började träffa en med katt, men det smög sig på innan det också. Och nu var det över en månad sen med djur och det sitter kvar.

Så det har blivit att jag sovit på annan plats, men likadant överallt. Känns det inte för mycket symptom för allergi?

Jag är inte snuvig, rinnig eller irriterad i ögon. Mer trött i ögonen, tung i huvudet, stel, yrsel, tung över bröst, skakis ibland osv osv.
    Känner du dig någonsin "bättre"? Att det lättat när du gjort någonting eller varit nånstans?
    Vi kan nog kanske stryka just pollen från dig men mitt tog vi på att det blev bättre nattetid (till skillnad från förkylning), att sängkläderna hängde inne istället för ute.
    Lättar ditt nån gång eller är det "jämna plågor"?

Sen måste väl någon fråga: Är du vaccinerad?

Yonnnn skrev 2023-05-28 23:51:56 följande:
    Ja, bara en gång dock. Men varför kom det här långt efter? Var typ två år sen jag hade covid.
    Jag beskrev ju mina symptom här ovan, som i mångt och mycket liknar dina. Berättar man för folk så tänker de antingen post-covid eller vaccin-skadad. Har ju visat sig att både covid och vaccin kan ge gräsliga konsekvenser, långt efteråt!
    Jag har varken haft covid eller är vaccinerad, så här tror vi stenhårt på pollen då jag har en sambo som gått igenom i princip samma sak!
    Sitter ditt bara i kroppen? Eller även i skallen? Hjärntrött, nån förändring i minnet, tappar ord, känner du dig "flummig", seg liksom?
Svar på tråden Massvis med symptom. Släpper aldrig