• Illusion

Fler som har BF i slutet av maj eller i början av juni?

Några som vill följas åt och ventilera alltifrån förlossningstecken till graviditetskrämpor eller bara prata om hur olidligt jobbigt det är att vänta på sin bebis?

Jag har BF 30 maj. 

• Svar på tråden Fler som har BF i slutet av maj eller i början av juni?
  • ummiiii
    Illusion skrev 2023-06-02 22:35:38 följande:

Man får ju inte vara äckelmagad vad gäller att läsa om förlossningssymtom. Men till saken, just nu tycker jag mig ha sett en slemmig brun flytning. Väldigt sparsam dock. Jag vill ju såklart hoppas på att detta betyder att förlossningen ligger runt hörnet.

Angående hinnsvepningen så verkar den inte ha fungerat för mig. Vi har även testat dadlar och färdknäppen.  

Annars har jag och maken sett alla avsnitt på barnmorskorna. Så vackert! {#emotions_dlg.flower} Vi delar även instagramklipp på nyfödda bebisar dagligen till varandra. Längtan är stark, skör och kraftig - minst sagt.

Hoppas att det är igång för dig snart. 

Jag har också testat dadlar med någon av dem, men har inte kört 6 st om dagen i några veckor som man ska. 

Åt en halv ananas per dag med senaste barnet. Gick över en vecka ändå. Fick inga värkar av det, men när jag väl fick det och kom in så sa de att jag var extremt mjuk i tappen. Att hon kunde öppna mig med fingrarna från 7-10 cm lätt. 

Den förlossningen gjorde knappt inte ont heller. Så nu äter jag ananas varje dag igen och hoppas på samma effekt.

Förr på familjeliv fanns det ett arkiv med förlossningsberättelser, men jag hittar inte det längre. Tycker bara det finns enskilda berättelser på privata bloggar nu. Har inte tålamod att leta då. Har någon nåt bra tips? 
  • ummiiii

Barnmorskorna har jag också sett. Förr såg jag på en unge i minuten, men de är bortplockade från SVT sen länge..

• Rewner

Så bra att hinnsvepningen inte gjorde ont, Illusion.  Jag har läst någonstans att den kan behöva göras flera gånger för effekt. Hoppas att det snart kommer igång oavsett. 

Ummiiii, jag har aldrig reflekterat över detta med att ha en välkänd person som gör gynundersökningen för har aldrig varit i den situationen, men jag kan verkligen förstå den synvinkeln nu när jag tänkt på det. Tror precis som Illusion att din barnmorska ska kunna hantera det på ett bra sätt om du förklarar varför du önskar någon annan. 

Här har det varit väldigt lugnt med förvärkar de senaste dagarna. Testar också det med 6 dadlar om dagen och äter ananas, dock inte så mycket som en halv om dagen.

• Illusion

Nope, ingen bebis här inte och jag är nu på BF+7. Fy!
    Slemproppen har definitivt gått, det gjorde den i förrgår.

Känns som vi aldrig kommer att få vårt barn, fast det vet vi ju. Men känslan är ändå så. Riktigt jobbigt, som att befinna sig i ingenmansland. 

• Illusion

Nu har jag fått en sk teckenblödning. Lite sammandragningar, inte direkt ont. Nu hoppas vi att det snart sätter igång. :) 

• ummiiii

Åh, hoppas att det sätter igång nu. Förstår så väl din känsla och frustration. Plötsligt ligger man dock där med en bebis i famnen. Hoppas att allt går bra och smidigt! 

• Rewner

Det låter ju lovande, Illusion! Håller tummarna för att det satt igång på riktigt nu och att allt går som det ska. Lycka till!

• mammatillfyra88

Sen igår har min slempropp släppt massor, idag med blod, sammandragningar å funderar på att åka in på en koll snart då bebisen ligger fel, hon har lagt sig på tvären under veckan vilket upptäcktes på en kontroll på sjukhuset i måndags, har tid för vändning och igångsättning imorgon 😳

Illusion skrev 2023-06-06 22:19:06 följande:

Nu har jag fått en sk teckenblödning. Lite sammandragningar, inte direkt ont. Nu hoppas vi att det snart sätter igång. :) 

Hoppas allt går bra 😊 
  • Rewner
    mammatillfyra88 skrev 2023-06-07 12:36:10 följande:

Sen igår har min slempropp släppt massor, idag med blod, sammandragningar å funderar på att åka in på en koll snart då bebisen ligger fel, hon har lagt sig på tvären under veckan vilket upptäcktes på en kontroll på sjukhuset i måndags, har tid för vändning och igångsättning imorgon 😳

Hoppas allt går bra 😊 
    Så spännande! Då är bebisen snart här på ett eller annat sätt. Lycka till!
  • ummiiii
    mammatillfyra88 skrev 2023-06-07 12:36:10 följande:

Hoppas allt går bra 😊 
    Hoppas allt gick bra och att de kunde vända bebisen igen och att förlossningen gick/går smidigt. 

Min låg också i säte för ett par veckor sedan, fick vända och det gick bra. Första gången för mig att vända. Hade hört så mycket negativt men jag tyckte att det var över förväntan att genomgå. 
Svar på tråden Fler som har BF i slutet av maj eller i början av juni?