• nigl

Letrozol och ägglossning

Är det någon som tagit Letrozol och vill dela sina erfarenheter?

Jag fick Letrozol utskrivet av läkare för att trigga ägglossning för jag försöker bli gravid och min mens är heeelt galen så det är helt omöjligt att följa. 

Spotting senaste halvåret som jag aldrig tidigare haft
    Utebliven mens flertal gånger 
    Långa cyklar

Ska enligt läkare ha ägglossning CD 12-17 men hade ingen temperaturhöjning då och har alltid negativa ägglossningstest så det är ingen idé att ta. Är på CD 22 nu. Ska jag tolka det som att det inte blev någon ägglossning den här månaden då? 

Hämtade ut mina Letrozol i april och började först nu. Märkte att tabletterna går ut redan i augusti!? Brukar det vara så kort livslängd på dem eller har jag fått en riktigt gammal uppsättning bara?

• Svar på tråden Letrozol och ägglossning
  • nigl
    Nomen123 skrev 2023-10-05 14:28:28 följande:
    Alltså jag vet inte riktigt, men jag tycker jag känt mycket symtom endå dem senaste månaderna men endå är det inget.. Så jag vågar inte tro på något 😏 tempen förvirrar mig också så har valt att inte tro så mycket på den men fortsätta temps.

Skönt att du känner så, då blir de lite lättare 🙏
    Gott som du skriver också att få ordning på cykeln.. 

Nej jag förstår det. Man vågar ju såklart inte hundraprocentigt tro och hoppas. Men lovande låter det ja! 🥰

Jaså, hur ser tempen ut? Har du inte haft någon ökning?

Ja just nu känns det helt okej! Jag var faktiskt mer rädd för att mensen inte skulle komma alls så är på något sätt lättad. Nu ska vi bara ta ställning till om det blir Letrozol den här cykeln. Min man röstar nej men jag vill nog ge en sista chans 😞

• Nomen123
    nigl skrev 2023-10-05 15:38:58 följande:

Nej jag förstår det. Man vågar ju såklart inte hundraprocentigt tro och hoppas. Men lovande låter det ja! 🥰

Jaså, hur ser tempen ut? Har du inte haft någon ökning?

Ja just nu känns det helt okej! Jag var faktiskt mer rädd för att mensen inte skulle komma alls så är på något sätt lättad. Nu ska vi bara ta ställning till om det blir Letrozol den här cykeln. Min man röstar nej men jag vill nog ge en sista chans 😞

Såhär ser den ut.. 🍂 

Har även haft hög puls idag vid aktivitet, det brukar jag inte ha.. Plus mycket saliv..?? 
    Säkert bara kroppen som spelar mig ett spratt.

Våra letrozol tog slut denna cykeln så för oss blir det inte mer letrozol nu.. 

Förstår att du är lättad över att mensen kommer som den ska, hoppas den håller i sig i några dagar 🙏

• nigl
    Nomen123 skrev 2023-10-05 15:54:17 följande:
    //

Såhär ser den ut.. 🍂 

Har även haft hög puls idag vid aktivitet, det brukar jag inte ha.. Plus mycket saliv..?? 
    Säkert bara kroppen som spelar mig ett spratt.

Våra letrozol tog slut denna cykeln så för oss blir det inte mer letrozol nu.. 

Förstår att du är lättad över att mensen kommer som den ska, hoppas den håller i sig i några dagar 🙏

Men det där ser ju absolut lovande ut! Har tempen hållit sig uppe? 😊 när är din mens beräknad? 

Det låter ju som att det kan vara något men ja, det är ju lätt att överanalysera när man längtar så mycket som man gör. 

Vi har bestämt att vi kör en omgång dubbeldos så jag börjar med Letrozol ikväll 🤞🏼

• Nomen123
    nigl skrev 2023-10-07 15:46:24 följande:

Men det där ser ju absolut lovande ut! Har tempen hållit sig uppe? 😊 när är din mens beräknad? 

Det låter ju som att det kan vara något men ja, det är ju lätt att överanalysera när man längtar så mycket som man gör. 

Vi har bestämt att vi kör en omgång dubbeldos så jag börjar med Letrozol ikväll 🤞🏼

Ja den håller sig på runt 36.78 eller lite över, men det har den gjort tidigare och så sjunker den precis innan mens.. Så jag vågar helt ärligt inte lita så mycket på den.. 

Ja men va spännande 💞🙏
  • nigl
    Nomen123 skrev 2023-10-07 23:22:51 följande:
    Ja den håller sig på runt 36.78 eller lite över, men det har den gjort tidigare och så sjunker den precis innan mens.. Så jag vågar helt ärligt inte lita så mycket på den.. 

Ja men va spännande 💞🙏

Nej förstår, fullkomligt litar jag inte heller, känns bara som en bra bekräftelse på att ägglossning skett men sedan blir jag nästan lite stressad av tempandet som leder upp till mens, för graferna ser ju precis likadana ut om man är gravid eller inte för många. 

Ja nu hoppas jag att Letrozolen fungerar den här gången och att jag inte behöver vänta 3 veckor på ägglossning.. 😔

• Phie84

Tycker ni att Letrozolen påverkar er temp?

Jag känner lite att detta med tempandet stressar mig lite mer än vad det ger....

Har som sagt läkarbesök på onsdag för Letrozol å även mensen förväntas komma då. Funderar på om ja skall sluta tempa eller om jag skall göra på. Tänker om Letrozolen kan påverka tempen något å göra mig ännu mer förvirrad om jag fortsätter tempa...

• nigl
    Phie84 skrev 2023-10-09 12:36:53 följande:

Tycker ni att Letrozolen påverkar er temp?

Jag känner lite att detta med tempandet stressar mig lite mer än vad det ger....

Har som sagt läkarbesök på onsdag för Letrozol å även mensen förväntas komma då. Funderar på om ja skall sluta tempa eller om jag skall göra på. Tänker om Letrozolen kan påverka tempen något å göra mig ännu mer förvirrad om jag fortsätter tempa...

Jag har faktiskt ingen aning om det gör det. Har försökt gräva lite i om någon vet men får inte fram något. Jag har iallafall inte märkt någon stor skillnad själv på tempen med eller utan Letrozol men som sagt, ingen aning.. 

Kan också känna mig stressad av tempandet 

• Nomen123
    nigl skrev 2023-10-10 12:14:44 följande:

Jag har faktiskt ingen aning om det gör det. Har försökt gräva lite i om någon vet men får inte fram något. Jag har iallafall inte märkt någon stor skillnad själv på tempen med eller utan Letrozol men som sagt, ingen aning.. 

Kan också känna mig stressad av tempandet 

Jag tror inte den Påverkas 🤔
    Har iofs ätit letrozol i 3 månader nu, eller 3 omgångar kanske man säger.. Ska ju inte fortsätta med det nu så vi får se om jag märker någon skillnad.. 
  • nigl
    Nomen123 skrev 2023-10-10 15:00:03 följande:
    Jag tror inte den Påverkas 🤔
    Har iofs ätit letrozol i 3 månader nu, eller 3 omgångar kanske man säger.. Ska ju inte fortsätta med det nu så vi får se om jag märker någon skillnad.. 

Jag tror inte det heller men är inte helt hundra. 

Nu har jag fått otroliga biverkningar av Letrozolen. Tog sista dosen (dubbel) häromdagen och i två dagar har jag varit helt fruktansvärt illamående, har t.o.m. varit tvungen att sjukanmäla mig så illa har det varit. Kräktes flera gånger igår. Trodde först jag var matförgiftad men hållit i sig för länge för det och magsjuka är det inte. Så måste vara Letrozolen. Fy 😅

• Phie84
    nigl skrev 2023-10-13 19:52:30 följande:

Jag tror inte det heller men är inte helt hundra. 

Nu har jag fått otroliga biverkningar av Letrozolen. Tog sista dosen (dubbel) häromdagen och i två dagar har jag varit helt fruktansvärt illamående, har t.o.m. varit tvungen att sjukanmäla mig så illa har det varit. Kräktes flera gånger igår. Trodde först jag var matförgiftad men hållit i sig för länge för det och magsjuka är det inte. Så måste vara Letrozolen. Fy 😅

Men usch! Din stackare ❤️
    Blev inget läkarbesök för mig, dom ringde å avboka me 1 timmes förvarning å sa att de finns inga andra tider. Ringde en klinik som samarbetar me regionen men ändå e privat. Fick tid nästa vecka för å ta prover å mannen ska lämna spermaprov. Känns som de blev så stort helt plötsligt. Vill bara ha Letrozol å funkar inte de då gör de inte. 

Känner mig så kluven! Går även å väntar på mensen. Har alltid 25 dagar men e inne på dag 27 nu. Tog test i torsdags som va negativt. Tempen e fortfarande hög. så förvirrad. 

Svar på tråden Letrozol och ägglossning