• Ssi

Symptom innan BIM

Hej! Vet att det kanske redan finns liknande trådar men vill gärna skapa en endå. Jag har BIM enligt periodtracker den 16 Maj men hade en stegring på ägglossningsstickan den 4 maj. Så tror att min BIM kanske är något senare. Har i övrigt en väldigt synkad menscykel med periodtracker, sist var det bara +1 dag. 

Skulle gärna vilja dela upplevelsen med någon som också har BIM snart. Samt även höra lite från människor som är eller har varit gravida, gällande symptom innan BIM.

Mina symptom just nu är att jag känner på sidan av brösten. En väldigt uppblåst och gasig "tjejmage". Har känt mensvärk väldigt kort någon enstaka gång. Känner mig väldigt lätt irriterad men samtidigt också glad.

Som person brukar jag få väldigt mycket PMS, nästan så att man blir skengravid. Brukar även känna av ångest och oro till och frpv, men har inte gjort det just nu.

• Svar på tråden Symptom innan BIM
  • Emiz

Jag har bim mellan 26-28/5 någonting. Jag tycker detta med perioden från ägglossning till mens har blivit så himla jobbig. Har också mycket pms besvär med både molvärk, ömma bröst osv osv. Detta har gjort det jobbigt för mig att tyda något. Med barnet jag har hade jag jättemycket molvärk (visste inte jag var gravid), trodde hela tiden mensen skulle komma. Försökt att minnas exakt hur värken kändes men orkar inte mer. Just nu känner jag att den speciella värken jag får innan mens är så tydlig så jag kan tappa hoppet redan 1 vecka innan bim. Nu har jag slutat med ägglossningstest, gravtest och allt det där och kör på utan. Följs gärna åt i denna tråd :) använder du tester osv?

• Emiz

Sry såg nu att du skrivit att du använder ägglosningstestDrömmer

• Ssi

Kul att du skriver Emiz! Kan verkligen förstå dig. Det två senaste gångerna så trodde jag verkligen att det var något för det kändes lite annorlunda och mer enligt dem typiska graviditetssymptomen, men nopp då var det inget. Så har inte stora förhoppningar just nu heller. 

Jag köpte ett pack från rfsu, det var rätt billiga. Men tror nästan att det är bra för psyket att man slappnar av och kanske inte låser sig på allt det här med tester. Så det kanske ger en bättre effekt i ditt fall, vi får hoppas!

• lipa3646

Symtom innan mens och tidig grav är ju väldigt lika. Den stor skillnaden för mig var att på äl 3 fick jag som kraftiga buffar i magen, så pass kraftiga att jag fick stanna upp. 

• Ssi

Förresten fick ni nidblödningar vid era graviditeter?

• HejsanJenny

Jag har ett barn samt är gravid i vecka 26 just nu. Flera missfall i bagaget. Mitt enda symptom som jag har fått dagarna innan beräknad mens är kraftig, nästan migränliknande huvudvärk. 

Nidblödning har jag erfarenhet av vid ett tillfälle, dock slutade det i missfall. 

• Ssi

Tack för att du delar med dig HejsanJenny!

• Emiz
    Ssi skrev 2023-05-12 07:43:13 följande:

Kul att du skriver Emiz! Kan verkligen förstå dig. Det två senaste gångerna så trodde jag verkligen att det var något för det kändes lite annorlunda och mer enligt dem typiska graviditetssymptomen, men nopp då var det inget. Så har inte stora förhoppningar just nu heller. 

Jag köpte ett pack från rfsu, det var rätt billiga. Men tror nästan att det är bra för psyket att man slappnar av och kanske inte låser sig på allt det här med tester. Så det kanske ger en bättre effekt i ditt fall, vi får hoppas!

Ja exakt, samma här, känts väldigt annorlunda någon gång för mig med så tänker man nuuu har det hänt något, och sedan bara nehepp. Symtomen är väldigt lika men jag tror jag har nån speciell pms känsla ibland som får mig att bli 100% inställd på mens så då tappar jag hoppet långt innan bim ibland. Ja, jag ska lägga tester åt sidan ett tag och bara ha någorlunda regelbundet sex istället. Känns som att nu vet jag när ägglossning är o har symtom då också. Blev för mycket med alla tester. Tack och Lycka till du med ;) vi får se när bim kommer vad som händer och uppdatera :)
  • Ssi

Om jag utgår från min ägglossning så har jag BIM i morgon. Dock så har jag en del mensvärk idag eller känningar så är rätt säker på att jag kommer få mens imorgon 😞.

Svar på tråden Symptom innan BIM