• Ssi

Symptom innan BIM

Hej! Vet att det kanske redan finns liknande trådar men vill gärna skapa en endå. Jag har BIM enligt periodtracker den 16 Maj men hade en stegring på ägglossningsstickan den 4 maj. Så tror att min BIM kanske är något senare. Har i övrigt en väldigt synkad menscykel med periodtracker, sist var det bara +1 dag. 

Skulle gärna vilja dela upplevelsen med någon som också har BIM snart. Samt även höra lite från människor som är eller har varit gravida, gällande symptom innan BIM.

Mina symptom just nu är att jag känner på sidan av brösten. En väldigt uppblåst och gasig "tjejmage". Har känt mensvärk väldigt kort någon enstaka gång. Känner mig väldigt lätt irriterad men samtidigt också glad.

Som person brukar jag få väldigt mycket PMS, nästan så att man blir skengravid. Brukar även känna av ångest och oro till och frpv, men har inte gjort det just nu.

• Svar på tråden Symptom innan BIM
  • Emiz
    Ssi skrev 2023-05-25 20:42:33 följande:
    Gud vad kul att höra! Så glad för din skull och äntligen! Det ger ju hopp. Det här med symptom känns katastrof och jag ska bara försöka strunta och inte läsa in i det.  Stort grattis! 
    Berätta gärna hur det går kommande månader och vad symtomen blir när du plussar <3 skulle vara intressant att höra
  • Ssi
    Emiz skrev 2023-05-25 22:17:20 följande:
    Berätta gärna hur det går kommande månader och vad symtomen blir när du plussar <3 skulle vara intressant att höra
    Absolut! Det ska jag göra. Har bara läst att rfsu tester inte är lika bra. 

Äggledarspolning kan man be om det själv hos en gynekolog?
  • Emiz
    Ssi skrev 2023-05-25 22:27:12 följande:
    Absolut! Det ska jag göra. Har bara läst att rfsu tester inte är lika bra. 

Äggledarspolning kan man be om det själv hos en gynekolog?
    Jag gjorde så att jag gick till en privat gynekolog och gjorde grundlig undersökning av livmoder, äggledare samt se om de är fri passage i äggledare. Har haft problem som kraftig smärta vid mens så pass att jag stannat hemma från jobb osv. Googla och undersök vad som finns för möjligheter i din stad <3
  • Dilisen

nej va kul Emi!!!! vågar man sig på ett grattis?❤️  håller alla tummar och tår att det tar sig, ser fram emot att höra om dina symptom (om du vill fortsätta dela med dig av de) 😍

• Oväntadedrömmen

3 dagar kvar till bim. Inte kännt några älsymtom som jag berättat om tidigare och idag var ett tidigigt test från cb negativt.

Fick dessutom extremt godissug idag. Så mensen borde komma om någon dag enligt beräkning. 🙂

• Emiz
    Dilisen skrev 2023-05-26 08:49:40 följande:

nej va kul Emi!!!! vågar man sig på ett grattis?❤️  håller alla tummar och tår att det tar sig, ser fram emot att höra om dina symptom (om du vill fortsätta dela med dig av de) 😍

Tack så jättemycket ❤️ jag hoppas också det går vägen nu. Man ska aldrig ta något förgivet. Tycker denna tråden var klockren :D. Jag har ju som sagt själv läst 100 trådar om symtom både på pms o graviditet och aldrig hittat någon som haft som jag med övre magen så ville verkligen dela med mig utifall att det finns någon mer. Ville också dela med mig av att gravsymtom kan alltså vara ditt exakta pms symtom hur säker du än är på att mensen kommer. Men måste säga att den lilla procent som fick mig att ändå behålla tron lite var symtomet med bubblande äggstockar, små hugg I samband med "befruktning" som jag tror det var.

Än så länge visar rfsu som sagt negativt men clearblue flera positiva. Ringde mvc och de sa jag ska utgå från att det är positivt och de har nu bokat in första möte nästa vecka. Har ju bim nu i helgen. Nu har mitt typiska mens symtom börjat blekna (extremt uppblåst, gasig och ont i ÖVRE delen av magen och under revbenen). Nu har jag mer svag molande smärta i nedre delen av magen runt livmoder och äggstockar, lite bubblande och känner mig ganska lättretlig. Eller väldigt ska jag nog säga hehe. Satt på ett APT igår och hamna i en diskussion med en ganska puckad kollega. Höll mig lugn men kände bara hur blodet kokade och det brann i nacken. Inte likt mig.
  • Emiz
    Oväntadedrömmen skrev 2023-05-26 14:39:11 följande:

Hoppsan, skrev k fel tråd 😅

Hehe men du skrev ändå i en passande tråd 😊
  • Emiz
    Dilisen skrev 2023-05-21 10:09:41 följande:
    åh nej vad tråkigt att höra! Hoppas det går vägen för er nästa gång❤️ 

vi började försöka ?påriktigt? december-januari i år. Lite naiva vi var som trodde att det skulle ta sig på en gång (många i vår närhet blev tydligen gravida på första försöket, eller oplanerat). Nu är jag i vecka 4+4 (om jag räknat rätt), första barnet om allt går som det ska 🤞🏼 hur har er resa sett ut?
    Och STORT grattis till dig med! Vi är ungefär lika långt gångna nu du o jag. Du ligger lite före❤️
  • Emiz
    Dilisen skrev 2023-05-26 08:49:40 följande:

Vi började också försöka exakt samtidigt läste jag nu🤣
  • Emiz

Eller vänta lite nu november började vi men ah typ samtidigt

• Ssi

Oväntandedrömmen du får gärna fortsätta skriva i denna tråd.

Emiz och dilisen ni får gärna berätta hur det går för er 😊

• Oväntadedrömmen
    Ssi skrev 2023-05-26 21:30:41 följande:

Oväntandedrömmen du får gärna fortsätta skriva i denna tråd.

Emiz och dilisen ni får gärna berätta hur det går för er 😊

Ja, jag tror ju dock inte att jag har så mycket att skriva just den här omgången. Som sagt tror jag att ägglossningen hoppade över mig och sådär då jag inte haft några pmsbesvär varken psykiskt eller fysiskt den här vändan 😊
  • Dilisen

Halloj! Jag är nu i vecka 5+2 och har sedan typ 1-2 veckor tillbaka börjat känna ett underliggande illamående konstant. Alltså inte tillräckligt för att vilja spy, men den är där heeela tiden😭 har även varit lös I magen och varje morgon när jag går upp så är jag illa mående tills jag går på toa. Jag tror att mitt illamående kommer ut från andra sidan (sorry för TMI🥲) men har läst här på FL att flera Upplevt samma och att det eventuellt är så att för oss som annars har ganska svårt att spy, så kommer det ut från andra hållet istället för spya.. ändå lite tacksam för det sjukt nog😅

den enda andra symptomet jag noterat är att brösten är ömma och större, samt mycket flytningar. Humöret är väl balanserar, har dock mer ångest än vanligt men det är nog pga omständigheterna runt omkring snarare än graviditeten. hur går det för er?

• Emiz
    Dilisen skrev 2023-05-27 00:31:39 följande:

Halloj! Jag är nu i vecka 5+2 och har sedan typ 1-2 veckor tillbaka börjat känna ett underliggande illamående konstant. Alltså inte tillräckligt för att vilja spy, men den är där heeela tiden😭 har även varit lös I magen och varje morgon när jag går upp så är jag illa mående tills jag går på toa. Jag tror att mitt illamående kommer ut från andra sidan (sorry för TMI🥲) men har läst här på FL att flera Upplevt samma och att det eventuellt är så att för oss som annars har ganska svårt att spy, så kommer det ut från andra hållet istället för spya.. ändå lite tacksam för det sjukt nog😅

den enda andra symptomet jag noterat är att brösten är ömma och större, samt mycket flytningar. Humöret är väl balanserar, har dock mer ångest än vanligt men det är nog pga omständigheterna runt omkring snarare än graviditeten. hur går det för er?

Härligt det går framåt för dig! Jag är nu i vecka 5 (alltså 4+0) enligt appen preglife. Hmm, min förra graviditet hade jag ALLT förutom illamående. Vad skönt för dig att det kommer ut där bak istället för att spy hahah. Hade valt samma faktiskt. Hatar verkligen att spy jag med! Har också fått ömma bröst. För övrigt lite fortsatt gasig samt lite lätt molvärk och väldigt lätta hugg nångång ibland. Jag har också mer flytningar. Ska bli spännande att se hur symtom utvecklar sig denna gång. Hoppas på betydligt mindre krämpor denna gång.
  • Ssi

Hej!

Nu har jag fått ett positivt graviditetstest. Ska ta ett till snart. 

• Syskonförsök

Hej !

hittade denna tråd nu :) kul för dig SSi! Blev det någon skillnad i mående denna gång du plussade?

Ssi skrev 2023-06-18 15:50:54 följande:

Hej!

Nu har jag fått ett positivt graviditetstest. Ska ta ett till snart. 

• Ssi

Det var en extrem skillnad.  Vaknade upp mitt i natten av att jag hade ont i äggstockarna och kring höfterna. Nästan så att jag kände att jag inte skulle kunna gå till jobbet. På nätterna har det ibland kännts i den ena höften det har känts som växtvärk. Sen någon gång i magen. Sen kan det försvinna helt och komma tillbaka sen. Men molande värk och sånt har jag inte kännt. Brösten är också svullna. Har varit otroligt känslig i humöret typ två dagar, kändes som att jag var nära gråt hela tiden, men tror att det var mer stressrelaterad från jobbet .

• Syskonförsök

Spännande! Kul att de är så olika. Med dottern kände jag något stick/hugg och inget mer, ömma bröst först efter bim. Senaste graviditeten kände jag ingenting alls!

Ssi skrev 2023-06-18 17:05:16 följande:

Det var en extrem skillnad.  Vaknade upp mitt i natten av att jag hade ont i äggstockarna och kring höfterna. Nästan så att jag kände att jag inte skulle kunna gå till jobbet. På nätterna har det ibland kännts i den ena höften det har känts som växtvärk. Sen någon gång i magen. Sen kan det försvinna helt och komma tillbaka sen. Men molande värk och sånt har jag inte kännt. Brösten är också svullna. Har varit otroligt känslig i humöret typ två dagar, kändes som att jag var nära gråt hela tiden, men tror att det var mer stressrelaterad från jobbet .

Svar på tråden Symptom innan BIM