Emiz skrev 2023-05-24 23:53:04 följande:
Hej tjejer! Nu ska ni få höra. Vi har ju försökt i flera månader. Flera gånger har jag trott att nu har det hänt nåt men icke. Flera olika symtom varje månad när det närmade sig bim. Till slut svårt att tyda vad som är vad. Det som jag alltid vetat är 100 %pms är att jag får ont i övre delen av magen o på sidorna under revbenen. Obehag, lite kramp aktigt o extremt uppblåst och gasig. När detta symtom kommit har jag bara tappat hoppet direkt redan 1 vecka innan bim o det har alltid stämt. Alltid. Sa till min sambo imorse att ja nu kommer mensen 100% o nu ska jag testa bidrottninggele 1 gång till fast starkare i några månader.
Så, idag fick jag positivt gravtest med clearblue med veckoindikator vecka 1-2 tog 2 st o båda var positiva inte ens morgon urin. Denna är ju extra känslig och det är inte bim förrän till helgen. Borde vara äl+11 typ (trodde inte ens detta var möjligt). Igår kväll testade jag med rfsu o den var total blank inte ens antydan till ens ett spökstreck.
Så vad har skillnaden varit denna månad? Mycket bubblande äggstocksområdet vid ägglossning och ev befruktning, en del hugg i mitten på magen, molvärk men absolut mest likt min äckliga pms den där "unika" smärtan/obehag/uppkördhet/gasig jag har i uppe magen under revben o maggropen innan mens. Just detta symtom som är ett av mina absolut säkraste mens symtom. Har också haft Lite värk i nedre magen, strålning ner i benen. Så uppblåst att jag knappt kunde gå på jobbet kändes som magen var full av helium o snart lyfter jagifrån golvet såg ut o va i 14 månaden. Andfådd. Känslig. Lite bubbel o aktivitet i nedre magen. Så nu har jag förstått att det kan vara just ens säkraste och egna unika pms symtom o faktiskt vara gravid!! Vill tillägga att jag också spolade äggledarna för 1-2 månader sedan samt rumpan högt upp i luften efter sex. Haft rumpan upp mot säng gaveln legat kvar ca 30+ minuter, visst saknar vetenskap o man får tro vad man vill men jag tror faktiskt att det kan öka chansen. Sex så fort mensen var över varannan till var tredje dag samt den dag jag misstänkte ägglossning, första månad jag struntade i ägglossningstest. Nu blev det jätte långt men ville dela med mig då jag själv googlat ihjäl mig i månader efter detta med pms/gravid/symtom.
Gud vad kul att höra! Så glad för din skull och äntligen! Det ger ju hopp. Det här med symptom känns katastrof och jag ska bara försöka strunta och inte läsa in i det. Stort grattis!