Inlägg från: Fröken Allvar |Visa alla inlägg
  • Fröken Allvar

Har du ett behov av att trycka ner andra för att känna dig bättre själv?

Anonym (Elva) skrev 2023-04-13 14:23:26 följande:
    Jag menar att du fortfarande inte vetat vem jag är. Du är sk Fröken Allvar härinne. Det säger mig absolut ingenting om vem du är
    Du har i inläggen i denna tråd delat dina åsikter om mig. Jag kan inte dela mina åsikter om dig och vad du har skrivit i andra trådar eftersom du skriver anonymt. Jag har fått svar från Forumvärd. De skrev att det inte är okej att dela mail men att det är svårt att upptäcka. 
  • Fröken Allvar
    Freddie K skrev 2023-04-13 14:20:49 följande:
    Det är ingen fara.  // Glad. Jag tyckte bara att stämningen var lite hätsk så jag kände för att skriva något. Dessutom tycker jag att den här tråden har spårat ut lite grann med personliga påhopp och så. Synd tycker jag. 
    Ja, jag har märkt att trådar om påhopp brukar leda till fler påhopp. Det finns ännu en just nu men jag lät bli den, och Moderator har skrivit mycket i den tråden. Av någon anledning låter de denna vara. Men jag fick svar nu i alla fall från Forumvärd att det inte var okej att dela mail, även om det är svårt att upptäcka, vilket det såklart är! Vi hörs! ❤️
  • Fröken Allvar

Jag tänker att det här är ett forum där människor är för att de har behov av att berätta om och ventilera sina liv, och att du och andra inte uppskattat på vilket sätt jag har berättat om mitt liv.
    Sedan är det nog inte så många som verkligen vill ventilera sina liv relativt trolltrådarna, och det gör i sin tur att människor misstänker att andra är troll, precis som du och andra skrivit ett antal gånger att jag är. Det var någon som skrev att det kanske finns de som vill bli min vän här trots allt som hänt, och det gjorde mig lite glad. Men det är ju svårt samtidigt att lita på främlingar när man får höra att någonting sådant här har hänt i andras telefoner med delar av mitt liv. 
    Jag ville berätta om hur ett liv kan se ut, men visst håller jag med Embla om att det då kan uppfattas som att man kapar andras trådar med sitt eget. 
    Jag misstänker väl efter att ha sett Moderator skriva till ett anonymt nick igår i en annan tråd att de skulle höras nästa dag att moderatorerna faktiskt kan se vem som skrivit vad, även om man skrivit anonymt. Om en moderator sitter och går igenom varenda inlägg jag har skrivit här under olika nick så vet man sannolikt ganska mycket om mig ja, men jag kunde inte föreställa mig att forumet var så pass transparent. Det känns väldigt problematiskt, inte bara på ett personligt plan, utan för alla medlemmar, att den moderatorn i princip skrev rätt ut att vi kan koppla allt du säger till ditt konto. Att det finns en förkortning för mig, FA, säger en del om hur långt det hela har gått. 

• Fröken Allvar
    Anonym (jasså) skrev 2023-04-13 14:59:29 följande:
    Nja, det är nog mycket mer än så, den där "ventileringen" kan ha flera olika syften. Efter ett antal år på FL har jag märkt att många verkar använda FL som ett sätt att få bekräftat av andra att vad de gjort/tänker göra är helt ok för att döva sitt samvete och/eller ge själva frikort att gå vidare med det.

Dessa personer brukar vara extremt känsliga för all slags ifrågasättande och kritik, suger enbart åt sig medhåll som svampar och antingen ignorerar eller flippar för allt som inte lirar med vad man vill höra.

På ett sätt kan man ju förstå känsligheten, för vill man ljuga för sig själv i syfte att gå emot sina egna principer och göra något man i grunden vet är fel så vill man ju absolut inte bli ifrågasatt eller kritiserad, det motverkar ju hela syftet med tråden. Men samtidigt är det ju ganska korkat att tro att man kommer slippa kritik och bara få medhåll i saker som inte är så trevliga.

Mänsklig moderering på FL är så gott som obefintlig, det mesta verkar skötas av botar som inte är så smarta och kommer godkänna i stort sett vad som helst och är väldigt lätta att missbruka vilket många tyvärr satt i system att göra.
    Okej, det ligger nog mycket i vad du säger, förutom det med botarna. Jag upplever att modereringen sker väldigt manuellt och därför blir fel ibland, eller blir "fel" om den moderatorn inte gillar en. Det är en mänsklig faktor bakom modereringen.

Jag har som sagt "flippat" flera gånger men nu har jag ju lärt mig vilka som fungerar på vissa sätt den hårda vägen. När de är anonyma är det däremot inte lika lätt att undvika att svara dem. Men "lyckligt gift" vet jag vem som brukar skriva att hon är så det är en liten ledtråd från Elva. 
  • Fröken Allvar
    Anonym (Per och Angelina) skrev 2023-04-13 15:20:56 följande:
    Håller du alltid på att leka detektiv på FL? Känns som du i förra trådar alltid är ute efter någon som du rider tryckt till dig eller dyl.
    Några på forumet har tydligen sett dina mailkonversationer. Det är väl jätteenkelt att kolla upp de man mailar med? 
    Nej, det är inte "jätteenkelt", då hade jag väl bara gjort det? Det vore helt orimligt att skriva till konton jag haft kontakt med i några meddelanden och fråga om de delat mina mail. "Jätteenkelt" hade varit att Elva eller någon av de som säger sig vara med i gruppen och därför har läst mina mail postade de här mailen till mitt konto. 
  • Fröken Allvar

Tack. Utifrån de kriterierna blir jag nästan helt säker på vilka mail det rör sig om, och i så fall är det en överhövan manipulativ kvinna som varit kär i en man här. 

• Fröken Allvar

(dvs en kvinna som har intresse av att framställa mig som en kvinna som skriver till div män)
    Mailen det i så fall gäller handlar om en man den kvinnan varit ordentligt kär i, och som jag också haft kontakt med.

• Fröken Allvar
    Fröken Allvar skrev 2023-04-13 16:02:16 följande:

(dvs en kvinna som har intresse av att framställa mig som en kvinna som skriver till div män)
    Mailen det i så fall gäller handlar om en man den kvinnan varit ordentligt kär i, och som jag också haft kontakt med.

Hur jag upplevde situationen då går att läsa här:

www.familjeliv.se/forum/thread/82313580-har-du-blivit-catfishad-nagon-gang
  • Fröken Allvar
    Freddie K skrev 2023-04-13 16:03:07 följande:

Lite OT nu, men jag sitter och funderar på om folk verkligen är så här elaka, eller om det bara är på nätet som de är det? 

Jag tror att de verkligen är såhär elaka. Det är därför jag söker nya vänner, på grund av att flera av mina gamla är, ursäkta språket, manipulativa as som utnyttjar snällhet. Men jag har lärt mig att känna igen det nu. Du är inte sådan t ex, åtminstone inte medvetet. Alla har vi det i oss dock, ingen är enbart snäll. 
  • Fröken Allvar
    Freddie K skrev 2023-04-13 16:09:24 följande:
    Jag tycker synd om de som är elaka. Nej, ingen är enbart snäll. Jag har mina mörka sidor också, men jag väljer att visa de ljusa och håller de mörka för mig själv. Rätt eller fel, det får man tycka vad man vill om. 
    Jag tror att det är socialt gångbart att hålla det mörka lite för sig själv. Men här på forumet så berättar ju många om sitt mörker, eller trollar kring hur de föreställer sig andras mörker, just för att de vill hålla det trevligt i sina vanliga relationer, och precis så gör jag också. Som jag skrev innan någonstans, vet inte om det var till dig eller någon annan, om de jag har i mitt liv visste hur ensam jag känner mig skulle de bli bestörta. Jag ska försöka vara elak mindre ofta med tanke på dig. Men Torsten är ju elak åt dig! 😊
Svar på tråden Har du ett behov av att trycka ner andra för att känna dig bättre själv?