Har du ett behov av att trycka ner andra för att känna dig bättre själv?
Mitt sätt har alltid varit att fråga den som påstår något. Men ni menar alltså att det finns en "grupp" någonstans där "folk på FL" brukar hänga.
Mitt sätt har alltid varit att fråga den som påstår något. Men ni menar alltså att det finns en "grupp" någonstans där "folk på FL" brukar hänga.
Det är ingen av er som känner obehag av att samma person som engagerat sig mot förtal säger att jag finns på Dumpen? Det är verkligen fascinerande att hennes beteende hamnar på mig.
Det verkar helt bedrövligt. Att skicka runt konversationer bland "en grupp" är ju mobbing. Och responsen i den här tråden likaså.
Skillnaden med traditionell mobbing är dock man vet vilka förövarna är.
Riktigt sneaky.
Då förstår jag trådstarten lite bättre. Och ångrar några ordval adresserade till dig. Men tror fortfarande inte att det reds ut bäst i helt nya trådar.
(men såklart har jag dragit lärdom av detta. Och dessutom vem skulle våga maila mig för en promenad efter avslöjandet att allt hängs ut till allmän beskådan i en grupp där många från FL hänger utom nya nyfikna troll? Jag skulle inte maila mig i af)
Om jag får gissa så har mina tillspetsade formuleringar om andras tillspetsade formuleringar retat människor som har andra åsikter än vad jag har.
Trådens ämne är: Har du ett behov av att trycka ner andra för att känna dig bättre själv?
Jag kan tycka att det är roligt att använda tillspetsade formuleringar om sådant jag uppfattar som rena dumheter, men jag har inte ett behov av att trycka ner andra. Däremot har jag ett starkt behov av att visa vad som händer, något som försvåras av gaslighting, att tysta ner, ignorera, göra ordvändningar och liknande. I detta fall verkar själva ordvändningarna ha gjort att flera som läst tråden reagerat på detta.
Många gånger tror människor själva på vad de säger. Det är i stort sett omöjligt att förändra en människa som själv tror på vad den har bestämt sig för. Samma människa kan vara stängd och öppen för olika personer.
Jag är generellt öppen, men stängd för den som i alltför hög grad överträtt mina gränser. Som de flesta andra kan jag acceptera en ursäkt, men alla människor kan varken ge eller ta emot ursäkter då de känner att det skadar deras anseende.
Elva. Jag är glad över att få veta att det pågått delande av min privata mail i en grupp där FL-medlemmar är med, eftersom det gjort att jag kan göra andra bedömningar.
Jag är inte glad över att det hänt eller över hur du Elva behandlar mig. Jag tycker att du behandlar mig väldigt illa och jag tycker också att det är "märklig konversation" från Forumvärd att inte svara mig angående denna tråd.
Jag har inte riktigt följt med faktiskt, men det som jag har läst verkar nästan snudd på mobbning. Sandlådenivå anser jag.