Anonym (jaha) skrev 2023-04-20 18:09:36 följande:
1) Kan man kräva att andra ska se det från båda sidor om man själv inte gör det?
2) Ör det för att man har svårt för att acceptera kritik?
3) Blir öppna trådar inte lägre öppna för att någon inte gillar kritik?
4) Är det kanske så att man har svårt för att acceptera kritik för att man inte gjort upp med sitt eget samvete?
Japp det är intressant, så varför vill du då begränsa diskussionerna och förbjuda kritik? Är medhåll mer intressant än kritik?
Av samma anledning som du, jag tycker ämnet är intressant, dock känner jag inget behov av att begränsa diskussioner och anser både att kritik och medhåll får förekomma i diskussioner.
Vilka sidor talar du om här?
1) Ja, jag tar TS sida i frågan om att flera olika synvinklar behövs för att förstå vad otrohetsrelationer handlar om, hur de uppstår och kanske kan man därmed undvika dem.
Vad är då den andra sidan av resonemanget ? Att man inte vill veta..? Då är det väl lättast att inte läsa tråden kan jag tänka.
2) Vad är det i vad jag skriver som påvisar att jag inte accepterar kritik? Tvärtom tycker jag att välformulerad och saklig kritik är mycket stimulerande. Men det beror väl också på om kritiken är saklig och rör ämnet. Om det är kritik av min person av människor som inte känner mig, då blir jag väldigt fundersam över syftet med kritiken.
3) Menar du på allvar att bara för att en tråd är öppen så får man bete sig hur man vill? Här vill jag påminna om FL regler angående att inte provocera, och använda vanlig samtalston. Man kan översätta det med att man skriver inte något man inte kan säga till varandra IR
4) Mitt samvete är så rent det nu kan vara. Du behöver inte oroa dig över vare sig mitt samvete eller min moral. Jag har arbetat med människor i många år och kan därför uppfatta signaler väldigt tidigt i en konversation.
Du tycker ämnet är intressant. Vilket ämne menar du då? Blir lite förvirrad här är det ämnet Otrohetsrelationer, Om man får skriva vad och ur man vill i öppna trådar. Hur man debatterar eller kritiserar eller är det något annat ämne som intresserar dig