Inlägg från: Anonym (Tack) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tack)

Sluta dömma

Den egoistiska partnern som ångrat sig kanske inte vill prata så mycket utan bara stoppar huvet i sanden och hoppas på att den andre ska bara stanna och lyda. För så gör vissa, de ändrar överenskommelsen utan att prata som du förordar här, de bara struntar i att fortsätta leverera för förhållandet. Då kan man inte rimligen längre förvänta sig trohet heller men dessa egoistiska personer vill bara ha och ha, på sina egna villkor. 

Anonym (jaha) skrev 2023-04-19 15:19:26 följande:
    Tycker du man kan likställa skilsmässa med otrohet?

Hur brukar man göra när man kommit överens om något och sen ångrar sig?

1) Man pratar med varandra och ser om man kan komma fram till en ny deal och om man inte kan komma överens så går man skilda vägar

2) Man struntar i att prata med varandra och gör lite som man vill fast i smyg, alternativt man pratar med varandra och kommer man inte överens så gör man som man vill ändå fast i smyg.
  • Anonym (Tack)
    Anonym (?) skrev 2023-04-19 20:16:55 följande:
    Varför stannar man då kvar hos någon som är så egoistisk?
    Eftersom alternativet ter sig ännu värre 
  • Anonym (Tack)
    Anonym (?) skrev 2023-04-20 07:03:48 följande:
    Jag förstår att det är jobbigt att skiljas, särskilt om man har barn. Men är det verkligen bättre att vara kvar i ett förhållande där man inte mår bra? Barnen lär nog också märka av att förhållandet mellan föräldrarna är dåligt.
    Att man inte mår bra skrev jag ingenting om, det hittade du på helt själv. Vilket förhållande förresten? Kanske det inte ens finns något förhållande längre, åtminstone inte som de kom överens från början. 
  • Anonym (Tack)
    Anonym (?) skrev 2023-04-20 09:45:04 följande:
    Hur kan man må bra av att leva tillsammans med en person som är så egoistisk som du beskriver? Och om man inte ens har något som kan kallas förhållande, varför ska man då vara kvar?
    Det kan man ha sina olika skäl till, spelar det någon roll för vad jag inledningsvis skrev? Det är ju en annan fråga.
  • Anonym (Tack)
    Anonym (?) skrev 2023-04-20 10:01:47 följande:
    Ja, jag fattar inte varför man är kvar hos en person man inte kan ha ett fungerande förhållande med, och att denna person beter sig egoistiskt är inget skäl till att också bete sig illa genom att vara otrogen.
    Du har redan fått svar, att alternativet skulle vara värre, hur kan du inte förstå varför någon väljer det minst dåliga alternativet?
  • Anonym (Tack)
    Anonym (?) skrev 2023-04-20 10:23:33 följande:
    Jag förstår ärligt talat inte varför alternativet skulle vara värre.
    Och jag förstår ärligt talat inte vad det har för betydelse för poängen i det som jag inledningsvis skrev?
  • Anonym (Tack)
    Anonym (jaha) skrev 2023-04-20 10:38:47 följande:
    Skillnaden är ju att det ena sker öppet och ger den andra en chans att förhålla sig till det och välja medan otrohet sker bakom ryggen och ger inte den andra en chans att förhålla sig till det och välja. 

Jag tycker absolut att man kan förvänta sig ärlighet och öppenhet från sin partner även när personen är missnöjd. Det är ju inte ok att gå bakom ryggen och ljuga för andra bara för att man är missnöjd över något i något annat sammanhang, varför skulle parrelationer vara ett undantag?
    Nej, det stämmer inte, det skedde inte alls öppet då man valde att satsa ALLT på denna personen.
  • Anonym (Tack)
    Anonym (jaha) skrev 2023-04-20 11:02:24 följande:
    Om det inte sker öppet hur kan man då öht vara medveten om att man har ett problem och välja otrohet som lösning?
    Fel och åter fel...vart skrev jag att det är ett problem? Det skedde inte öppet då det var relevant. Helt värdelös öppenhet när det redan är för sent.
  • Anonym (Tack)
    Anonym (jaha) skrev 2023-04-20 11:30:12 följande:
    Det skulle kanske vara lättare att förstå om du beskrev vad det var som hände?
    Att man satsar allt på ett liv med en person
  • Anonym (Tack)
    Anonym (?) skrev 2023-04-20 12:59:21 följande:
    Det har väl visst betydelse att man inte kan tänka sig någon som helst vettig anledning att vara kvar i ett uselt förhållande med någon som man betraktar som en fullständigt hänsynslös egoist.
    Jaha hur har det betydelse för poängen att dessa personer inte alls pratar när de ångrar dig?
Svar på tråden Sluta dömma