Vilka köper en begagnad bil?
Vad är det för folk som köper en bil begagnad istället för en ny?
Är det de som inte har råd att köpa en ny?
Är det inte lite som att köpa begagnat dasspapper?
Känns lite ofräscht och allmänt olustigt.
De som har lust. Vissa tänker nog på miljön. Och en bil som fungerar är en bil som fungerar. Förhoppningsvis har ingen torkat sig i röven med den 💩
Jag har nyligen köpt en begagnad bil från 2006 som gått 6500 felfria mil. Pedantskött med två ägare för 1500 ?.
Köpte den för att transportera mig från A till B de ytterst få gånger jag måste köra bil och jag ville inte lägga en massa pengar på bilen. Åker kollektivt eller cyklar alltid annars. Kommer inte att köra mycket alls med den och då är det helt idiotiskt att köpa en ny bil som förlorar jättemycket i värde av att bara stå. Denna kommer jag att kunna sälja för lika mycket om jag vill bli av med den om ett par år eller skulle behöva börja köra mer och då vill ha en nyare bil. Tycker jag gjorde ett riktigt fynd med min lilla billiga skitbil. Söt är den också.
1500 Euro skulle det stå.
Majoriteten köper ju en begagnad bil, eftersom den bara är ny vid en försäljning och sen vanligen säljs när den som köpte den ville ha en ny.
Enda anledningen till att köpa ny bil är att vissa modeller faktiskt inte finns "lagom begagnade". Det mest ekonomiska är ju att köpa en bil som nån annan betalt första värdeminskning, och där man själv gör ett kap.
Min far väntar ju just nu på sin nya bil... Och frågan är nästan om den kommer levereras. Sådana löjliga förseningar och väntan är ju rätt jobbigt. Köper du begagnat, eller bil som provkört får du den ganska omgående.