Anonym (jaha) skrev 2023-03-20 17:48:19 följande:
Att det blir upprepningar beror väl förmodligen på att många ser det på samma sätt, eller hur?
Antalet sexpartners har ingen som helst relevant, du kan ha knullat 100 singlar i ditt liv och det är inget problem öht, problemet ligger i att du medvetet deltagit i att svika och förnedra andra människor för ditt eget nöjes skull.
Det spelar ingen som helst roll vad du tänkte om familjen, du valde ju ändå att delta i att svika och förnedra dem. Det är handlingar som i slutändan räknas.
Erfarenheter har ju alla människor, inte bara människor som knullar upptagna män. Vilka erfarenheter man har beror oftast på vilka val man gjort i livet och gör man omoraliska val som innebär att man deltar i att behandla andra människor illa så är det ju inte mer än rätt att det fördöms, hur har du annars tänkt dig att folk som beter sig illa ska fatta att det inte är ok?
Angående kärlek så är ju kärlek som baserar sig på att svika och förnedra andra människor och vara något rövhåls knulldocka inte den enda sortens kärlek i världen. Det går ju att uppleva kärlek utan att förnedra andra (och sig själv?). Synd att du inte fått uppleva det.
Om som du säger mång är upprörda av min tråd så räcker det väl med att kommentera i normal samtalston,
I frågan om moral tror jag att du bör du tala med ned lite mindre bokstäver, för vem ger dig rätten att ifrågasätta min moral? Du har ingenting med saken att göra, Om du skulle träffa hustrun i min fd äktenskap så skulle du nog sätta skrattet i halsen, Är det någon som är din direkta motsats så är det hon, troligtvis skulle hon hånskratta åt dig.
Nej, du är ute på djupt vatten. Är du förresten medveten om att det ofta är hustrun som börjar vara otrogen och mannen stannar hos henne för barnens skull? Om han sen förälskar sig i en annan och inleder ett förhållande med henne var ligger moralen då?
Nej kliv ner från dina höga hästar och inse att världen inte är svart och vit utan ganska jämngrå