Mimosa86 skrev 2023-03-19 18:55:55 följande:
Problemet är ju att vi inte förstår vad DU VILL HA.
Du skriver att du har låg självkänsla. Du skriver att du älskar den här mannen. Du skriver att han är redo att lämna frun och satsa på dig - men du vill inte för du är rädd att binda dig. Du skriver att du kanske aldrig vill binda dig pga av pressen men frågar ändå om det går att finna en kärleksrelation när man varit älskarinna.
Den beska sanningen är att du behöver bygga upp dig själv och älska dig själv innan du kan låta någon annan älska dig. För du har lärt känna den här mannen i fem år, ni känner varandra, ändå väljer du att satsa. Ovh detta mönster kommer upprepas om du inte börjar jobba med dig själv.
Börja med att kontakta en terapeut..
Tänker inte bistå med min livshistoria men som jag tror jag tidigare nämnt så finns det orsaker till att jag och andra hamnat i denne typ av relationer.
För mig och kanske andra har relationen till den här mannen gett mig så mycket. hade jag inte mött honom vet jag inte vad det blivit av mig. Säkerligen hade jag inte haft den högskoleutbildning och det jobb jag har idag.
Om jag inte mött honom har jag fortsatt tycka att allt var meningslöst, att jag var värdelös och levt därefter.
Terapeuter har jag haft nog av. Även detta så min fd till att jag fick
Tror inte att risken är så stor att jag åter hamnar i samma situation, tror snarare att jag inte kommer att binda mig i några kärleksrelationer över huvud taget.
Åtminstone kommer jag att vara väldigt försiktig