• humlan123

Tycker du att det är fel att gå in i en matbutik utan att handla nåt?

Såg en tråd där kassapersonalen glodde på en person som bara gick in och sen ut utan att handla nåt. Då skrev flera personer att man inte gör så utan ansåg att man ska handla något. Blev så nyfiken på hur folk resonerar för jag gör så relativt ofta    

ibland söker man ju nåt specifikt som inte alltid finns i butiken utan åker vidare till nästa. Så gör iaf jag. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att det är fel att gå in i en matbutik utan att handla nåt?
  • Linnie
    Anonym (Korall) skrev 2023-03-16 06:32:07 följande:
    Jag minns att den var i en tunnelbana, så det var nog så den tog sig dit. Tänk på det, ni som bor i Stockholm Förvånad

Jag har inte varit i London, så jag vet inte om de har skog där.
    Sitter du på hemlig info om en transatlantisk tunnelbana N.Y-London😲? Måste vara den varulvarna tar; )
    Jag ska tänka på det även i Stockholm. Finns ju faktiskt vandringshistorier om silverfärgade spökvagnar i Sthlms tunnelbana. Någon gång kom en riktig olackad vagn, som då var stålfärgad och det gjorde många skräckslagna.

skarn.se/spoktaget/

Min syster som bor i London säger att det finns gott om rävar i parkerna. Kanske en sån du såg?
  • Linnie
    Carolatom07 skrev 2023-03-16 05:52:35 följande:
    Precis. Jag brukar tänka att ser de inte till att ha vissa varor på lager så får de "skylla sig själva" om man inte handlar.
    Håller helt med, high five på den✋
  • Anonym (Korall)
    Linnie skrev 2023-03-16 07:09:21 följande:
    Sitter du på hemlig info om en transatlantisk tunnelbana N.Y-London😲? Måste vara den varulvarna tar; )
    Jag ska tänka på det även i Stockholm. Finns ju faktiskt vandringshistorier om silverfärgade spökvagnar i Sthlms tunnelbana. Någon gång kom en riktig olackad vagn, som då var stålfärgad och det gjorde många skräckslagna.

skarn.se/spoktaget/

Min syster som bor i London säger att det finns gott om rävar i parkerna. Kanske en sån du såg?
    Eftersom det finns varulvar så är det inte osannolikt att det finns en sån tunnelbana också. Aha, det var den vagnen som varulven åkte i när den kom till Stockholm. Förvånad

Vi har rävar i Sverige också, och jag har sett några. Men det som gick bredvid inne i skogen den kvällen var en varulv.
  • Linnie
    Anonym (Korall) skrev 2023-03-16 07:15:30 följande:
    Eftersom det finns varulvar så är det inte osannolikt att det finns en sån tunnelbana också. Aha, det var den vagnen som varulven åkte i när den kom till Stockholm. Förvånad

Vi har rävar i Sverige också, och jag har sett några. Men det som gick bredvid inne i skogen den kvällen var en varulv.
    Ahh såklart det var silverpilen som varulven tog till Stockholm! Och nu går den runt där nere i tunnlarna och väntar på att anfalla någon ung graffitimålare som tagit sej förbi spärrarna in i tunnlarna👀

Ja det är klart, det är ju lite skillnad i storlek på en räv och en varulv. Klart du hade uppfattat om det var en räv! Alltså tycker jag att det är klara bevis för att det var en varulv du såg/hördeFlört
  • Anonym (Korall)
    Linnie skrev 2023-03-16 08:40:18 följande:
    Ahh såklart det var silverpilen som varulven tog till Stockholm! Och nu går den runt där nere i tunnlarna och väntar på att anfalla någon ung graffitimålare som tagit sej förbi spärrarna in i tunnlarna👀

Ja det är klart, det är ju lite skillnad i storlek på en räv och en varulv. Klart du hade uppfattat om det var en räv! Alltså tycker jag att det är klara bevis för att det var en varulv du såg/hördeFlört
    Ja, det var givet att varulven tog silverpilen (silver bullet). Den är kvar därnere, tro mig.

Ja, jag visste att det var en varulv. Eftersom jag sett filmen strax innan och det såklart var fullmåne. Typiskt.
  • flygrl
    Anonym (Korall) skrev 2023-03-16 06:29:48 följande:
    Ja, det var jätteläskigt. Och eftersom det var fullmåne då, och jag hörde nåt inne i skogen (större än en katt) så är det bevis på att det var en varulv.
    Ok, då är jag överbevisad. Det va en varulv. Och som stockholmare får jag börja va extra försiktig nere i tunnelbanan då. Bra få veta allt det här jue. 🙃
  • flygrl
    Linnie skrev 2023-03-16 05:48:00 följande:
    Ja, glass är bland det bästa jag vet i matväg

Valnötsglassen har jag inte provat, tack för tipset, den ska prövas! Ja de har många bra saker. Mycket halvfabrikat för vegetarianer, jag är inte veg men var från födseln till 10 och sen periodvis, men köper inte kött som måste hanteras hem. Bara frusen fisk ibland.
    Komplettering behövs absolut..

Misstänker att den med kaffesmak är samma som jag menar fast smaken heter tiamisu. Är den i en rektangulär plastask med rundade kanter och de kallar den typ italiensk dessertglass? Kostar typ 27.90 (22.90 innan prishöjningen😕)
    För finns en smak som heter typ Café Latte eller nåt liknande. Gillar du den kommer du älska Tiramisu..😋

Har märkt att den kan vara svår att få tag på, speciellt i lite mindre Lidlbutiker och speciellt på vintern. På vintern finns heller inte deras goda päronisglassar! Tror de att det inte finns folk som älskar isglass på vintern🤔? Den brukar komma tillbaka i april.
    Något som mer är billigt och bra så är det deras frusna örter, finns nån italian mix som passar till det mesta. Perfekt att ha i frysen.

Min katt vägrade äta deras kattmat när hon levde. Fast det är klart, kommer matte helt plötsligt med sämre mat än tidigare så kan de ju totalvägra länge.
    Däremot så älskade hon deras mjuka kattstänger. Och kattgodiset i påsar. Var så glad att hon gillade någon billigare sak, annars skulle hon bara ha dyrare saker i matväg. 
    Haha inte räkor, nån måtta får det vara! Hon gillade såna engångspåsar som finns i storpack med en vit katt på. Men tänkte att vi provar Lidlmat då den kostade så mycket mindre. Aldrig, tyckte hon! Var väl egentligen bara dumt av mej att ens tro att hon skulle gå med på att byta mat😾

Glass är gott, absolut!
    Glassen jag menar den med kaffesmak har dom inte alltid utan bara när dom kör med italienskt tema. Dom brukar ju ha typ olika teman. 

Nu har jag tyvärr ingen sån ask kvar hemma men det är en ganska liten förpackning med rundade kanter och märket är Italiamo. Det är inte Caffe Latte- eller Tiramisu-smak utan just kaffe. Väldigt god! Det brukar finnas en till smak och det är då citron. Men den du menade ska jag testa när jag ser den. Dom inlagda italienska körsbären är också fina förresten på tal om italienska temat  

Lidl har som sagt många bra produkter. Ena brorsan är ihop med en tyska och hon handlar rätt mycket där, goda pålägg bla.
    Fast kattmat har jag av nån anledning inte köpt där. Min katt är också en kräsen liten läckergom. :P

• Anonym (Korall)
    flygrl skrev 2023-03-16 21:15:17 följande:
    Ok, då är jag överbevisad. Det va en varulv. Och som stockholmare får jag börja va extra försiktig nere i tunnelbanan då. Bra få veta allt det här jue. 🙃
    Ja, inte alla som vet om det här. Jag tycker varulvarna kan stanna i skogen men dom tycker väl det är roligt att åka tunnelbana. 
  • Hannahistan82

Jag går inte in med syfte att inte handla, men det kan bli så om den specifika varan jag är ute efter inte finns.

Låt säga att jag storhandlat på Willys men de hade slut på juicen jag ville ha. Jag går då in på Coop eller ICA för att komplettera med just denna juice - om de då inte heller har den, ja då blir det att jag går ut utan att handla för jag behövde inget annat.

• Anonym (Okej)

Finns massa anledningar för att man skulle behöva lämna matbutiker utan att handla (antar det gäller mataffär för är ju självklart att det är okej i t.ex klädbutik att bara titta) 

* Att man känner sig konstig i magen och akut måste uppsöka toalett (har ibs så har hänt mer än en gång) 
    * Att man inte hittade det man sökte 
    * Att man kommer på att man inte har bankkortet med sig (är disträ) 
    * Att man ångrade sig och av någon anledning (Man kanske inte är i sin hemstad och bara gick in för att köpa plock sallad on the go men så hade de ingen eller den såg ofräsch ut så då vill man hellre köpa falafel i boden utanför)

Tråkigt att det ska vara något stigma över det och känner mig faktiskt ganska obekväm för det händer att kassapersonalen stirrar på en som ts nämner. 

• flygrl
    Anonym (Korall) skrev 2023-03-17 07:20:06 följande:
    Ja, inte alla som vet om det här. Jag tycker varulvarna kan stanna i skogen men dom tycker väl det är roligt att åka tunnelbana. 
    Ha ha du är bara för skön. Och du har ovärderliga kunskaper för överlevnad i både skogslandskap och storstadsdjungel. 😉👍
  • humlan123
    Anonym (Okej) skrev 2023-03-17 20:23:27 följande:

Finns massa anledningar för att man skulle behöva lämna matbutiker utan att handla (antar det gäller mataffär för är ju självklart att det är okej i t.ex klädbutik att bara titta) 

* Att man känner sig konstig i magen och akut måste uppsöka toalett (har ibs så har hänt mer än en gång) 
    * Att man inte hittade det man sökte 
    * Att man kommer på att man inte har bankkortet med sig (är disträ) 
    * Att man ångrade sig och av någon anledning (Man kanske inte är i sin hemstad och bara gick in för att köpa plock sallad on the go men så hade de ingen eller den såg ofräsch ut så då vill man hellre köpa falafel i boden utanför)

Tråkigt att det ska vara något stigma över det och känner mig faktiskt ganska obekväm för det händer att kassapersonalen stirrar på en som ts nämner. 

Precis 👍
Svar på tråden Tycker du att det är fel att gå in i en matbutik utan att handla nåt?