Linnie skrev 2023-03-16 05:48:00 följande:
Ja, glass är bland det bästa jag vet i matväg
Valnötsglassen har jag inte provat, tack för tipset, den ska prövas! Ja de har många bra saker. Mycket halvfabrikat för vegetarianer, jag är inte veg men var från födseln till 10 och sen periodvis, men köper inte kött som måste hanteras hem. Bara frusen fisk ibland.
Komplettering behövs absolut..
Misstänker att den med kaffesmak är samma som jag menar fast smaken heter tiamisu. Är den i en rektangulär plastask med rundade kanter och de kallar den typ italiensk dessertglass? Kostar typ 27.90 (22.90 innan prishöjningen😕)
För finns en smak som heter typ Café Latte eller nåt liknande. Gillar du den kommer du älska Tiramisu..😋
Har märkt att den kan vara svår att få tag på, speciellt i lite mindre Lidlbutiker och speciellt på vintern. På vintern finns heller inte deras goda päronisglassar! Tror de att det inte finns folk som älskar isglass på vintern🤔? Den brukar komma tillbaka i april.
Något som mer är billigt och bra så är det deras frusna örter, finns nån italian mix som passar till det mesta. Perfekt att ha i frysen.
Min katt vägrade äta deras kattmat när hon levde. Fast det är klart, kommer matte helt plötsligt med sämre mat än tidigare så kan de ju totalvägra länge.
Däremot så älskade hon deras mjuka kattstänger. Och kattgodiset i påsar. Var så glad att hon gillade någon billigare sak, annars skulle hon bara ha dyrare saker i matväg.
Haha inte räkor, nån måtta får det vara! Hon gillade såna engångspåsar som finns i storpack med en vit katt på. Men tänkte att vi provar Lidlmat då den kostade så mycket mindre. Aldrig, tyckte hon! Var väl egentligen bara dumt av mej att ens tro att hon skulle gå med på att byta mat😾
Glass är gott, absolut!
Glassen jag menar den med kaffesmak har dom inte alltid utan bara när dom kör med italienskt tema. Dom brukar ju ha typ olika teman.
Nu har jag tyvärr ingen sån ask kvar hemma men det är en ganska liten förpackning med rundade kanter och märket är Italiamo. Det är inte Caffe Latte- eller Tiramisu-smak utan just kaffe. Väldigt god! Det brukar finnas en till smak och det är då citron. Men den du menade ska jag testa när jag ser den. Dom inlagda italienska körsbären är också fina förresten på tal om italienska temat
Lidl har som sagt många bra produkter. Ena brorsan är ihop med en tyska och hon handlar rätt mycket där, goda pålägg bla.
Fast kattmat har jag av nån anledning inte köpt där. Min katt är också en kräsen liten läckergom. :P