humlan123 skrev 2023-03-14 01:34:35 följande:
Inte för att det är nåt fel eller ifrågasättande. Jag gör likadant. Mer nyfiken varför du behöver säga att du Inte handlat nåt.
Jag kanske trots allt inte är så laid back som jag försöker ge sken av utan känner ett litet sting av ja, typ att kassörskan kanske tror jag snott nåt. Kanske för jag är en svart ortenbrud och därför kan ha ögonen på mig. :/
Men jag är deffo en hederlig person som aldrig snor nåt.
humlan123 skrev 2023-03-14 01:37:47 följande:
Däremot brukar jag vara noga med att säga till innan om jag har en vara med mig in, men känner inget behov av att säga att jag inte handlat nåt. som att personalen antar att man stulit.
Jag brukar också säga till om jag har med mig nåt större som jag köpt nån annanstans fast ligger det en Daim i ryggan köpt på Pressbyrån bryr jag mig inte. Däremot visar jag upp ryggan!
Anonym (Korall) skrev 2023-03-14 08:21:16 följande:
Förstår inte vitsen med att gå in i en matbutik om man inte ska handla nåt. Om det är i nödfall, att jag är jagad en varulv, då kan jag förstå det.
Som sagt behöver du inte förstå bara acceptera att vi är många som gör så. Och vi är inte oärligare än du bara för vi inte handlar nåt varenda gång. Jag har mina legitima skäl att ibland gå ut ur butiken utan handla nåt.
humlan123 skrev 2023-03-14 10:28:01 följande:
Då är det säkert detta som är skillnaden. På landet känner jag så, man vet vad som finns. Det vore väldigt märkligt att gå in på den enda Ica maxi som finns utan att handla nåt. Det har aldrig hänt.
men i stan ser det helt annorlunda ut som du säger, finns så många butiker att välja på och det dyker alltid upp nåt nytt. finns då ingen anledning att välja den sämsta högreven när man ska göra en gryta t.ex. bara att gå till nästa butik.
Fast just Ica MAXI har ju en hel del annat än rena livsmedel typ kläder, böcker, elektronik, trädgårdsgrejer, sport- och fritid osv. så där kan man ju verkligen strosa runt och kolla.
Anonym (K) skrev 2023-03-14 11:23:26 följande:
? Man bör handla nåt, det är vett och etikett? .
Haha ! Enligt vem? Någon enstaka persons märkliga åsikt är inte vett och etikett.
Men det förekommer på FL att en del tror att deras åsikter blir automatisk vett och etikett.
Personen som röstade så får gärna förklara.
Word!
Anonym (ste) skrev 2023-03-14 12:59:37 följande:
Folk som går in I affärer utan att köpa något har nästan alltid stulit något.
It takes one to know one. Dig måste man nog hålla lite extra koll på. Minsann. :P