• Anonym (Anonym kvinna)

Jag vill inte ha sex längre, han vill då ha sex med andra. Vad göra?

Jag känner ingen lust till min sambo längre, då jag inte är attraherad längre. Däremot vill jag fortfarande vara kvar i förhållandet då han betyder mycket för mig och vi har ett jättefint förhållande i övrigt och jag tycker om att vara nära honom, ligga och kramas osv. Dock säger han till mig att han inte vill vara i ett sexlöst förhållande och han säger att om vi ska kunna fortsätta vara tillsammans så vill han ha sex med andra kvinnor. Vill verkligen inte att han ska ha sex med någon annan men vill inte förlora honom heller. Vad hade ni gjort?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Jag vill inte ha sex längre, han vill då ha sex med andra. Vad göra?
  • Anonym (2)

Så du vill döma honom till ett liv utan sex, om du ska få som du vill. Gör slut han förtjänar en tjej som vill honom väl.

• Aviga
    Fjäril kär skrev 2023-03-12 13:13:50 följande:

Av egen erfarenhet vet jag att tappad attraktion är början på slutet för relationen. Man kan leva länge som vänner men det kommer snart bli fler och fler saker som tappar meningen ju mer känslor som försvinner.

Frågan du bör ställa dig är om du är beredd att ta konsekvenserna av att leva under dessa premisser som vänner utan sex? Konsekvenserna är ju ganska uppenbara och det är du som måste välja här eftersom det är du som valt att inte längre ha sex. 

Håller med, Det kommer inte att bli bättre för någon av er om ni inte lyckas hitta attraktionen för varandra igen.

Alternativet med ett öppet förhållande kräver väldigt mycket av båda parter och har man tidigare varit i ett monogamt förhållande måste man nästan omprogrameras.

Hoppas allt reder ut sig på bästa sätt för TS
  • Anonym (Gaffel)

Så rent krasst sett tycker du att din partner förtjänar att leva utan sex? 

Dags att vakna upp kanske och ta ansvar för ditt eget liv? 

• Fjäril kär

Jag kan ju tillägga att din man är fri att leva sitt liv precis som han vill. Du kan inte tvinga honom att acceptera dina villkor eller acceptera din ovilja att kompromissa. Att du vill stanna av olika skäl gör honom inte skyldig att gilla läget.
    Han kan när som helst välja att lämna dig vilket du bör vara medveten om. Det är stor risk att han förr eller senare kommer vilja ha en annan kvinna. Om du går in och läser trådar under fliken "otrohet" så finns många inlägg om exakt samma frågeställning och hur det gått för dom. 

• Anonym (Man)

Obegripligt hur du resonerar. Han har 100% rätt. Självklart behöver du antingen bryta förhållandet eftersom du inte är attraherad sexuellt längre, eller också vara med på ett öppet förhållande där ni kan ha sex med andra. Att tro att en partner skulle avstå från ett av de mest grundläggande behov vi har, utan att söka sig vidare till någon annan är antingen oerhört själviskt eller naivt, eller både och.

• Mimosa86

problemet om han har sex med en annan kan ju vara att de blir förälskade då han träffar någon som är attraherad av honom och får honom att känna sig åtråvärd och manlig.

kan ett alternativ vara att ni försöker hitta tillbaka till attraktion och intimitet? Det finns ju sexologer som är utbildade inom detta. Skulle inte ett fint sexliv vara värt att försöka få igång- för er båda?

Alternativt att ni separerar men förblir vänner med allt det fina ni har.

• Anonym (C)

Steg 1 är väl att försöka hitta tillbaka till sexlusten och attraktionen till partnern. Om det inte funkat så hade jag nog inte haft något annat val än att låta förhållandet ta slut. Känslomässigt hade det inte funkat för mig att leva med en man som ligger med andra.

• Tukt

Jag hade nog börjat i andra änden, och försökt förstå varför jag tappat attraktionen, förutsatt då att den funnits.
    Det är avgörande, inte bara för nuvarande situation utan förmodligen för framtiden.

• molly50
    Anonym (Enkelt) skrev 2023-03-12 13:34:51 följande:
    Inte konstigt alls. Skulle du vilja vara med en kille som vill ligga med andra? Inte jag i alla fall.
    Inte jag heller,
    Men jag skulle inte heller vilja vara med en kille som inte vill ha sex med mig.
    Då kan man lika gärna göra slut och bara vara vänner. 
  • Anonym (Gaffel)

Varför har du tappat attraktionen? Vill du känna lust igen? Eller har du hamnat i det läget att du inte vill ha sex överhuvudtaget oavsett?
    Tänk om det är du själv som hittar lusten till nån annan? Att du inte tänder på din man är ingen garanti för att sexlivet för alltid är borta.. Är ju inte direkt någon slump att kvinnor i samma sits plötsligt vill dejta och ha sex igen ett par år efter skilsmässan... (lägg till att dom oftast börjar träna, ta hand om sig själva, nya vanor och rutiner, nya kläder och frisyr, fixar vikten, äntligen bokar läkartid, får koll på hälsan och mediciner etc och voila, lusten återkommer med buller och bång) 

Svar på tråden Jag vill inte ha sex längre, han vill då ha sex med andra. Vad göra?