• Anonym (Anonym kvinna)

Jag vill inte ha sex längre, han vill då ha sex med andra. Vad göra?

Jag känner ingen lust till min sambo längre, då jag inte är attraherad längre. Däremot vill jag fortfarande vara kvar i förhållandet då han betyder mycket för mig och vi har ett jättefint förhållande i övrigt och jag tycker om att vara nära honom, ligga och kramas osv. Dock säger han till mig att han inte vill vara i ett sexlöst förhållande och han säger att om vi ska kunna fortsätta vara tillsammans så vill han ha sex med andra kvinnor. Vill verkligen inte att han ska ha sex med någon annan men vill inte förlora honom heller. Vad hade ni gjort?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Jag vill inte ha sex längre, han vill då ha sex med andra. Vad göra?
  • Anonym

Vad har han erbjudit sig att göra för att du ska få tillbaka lusten?
    Att han inte erbjuder sig att arbeta på förhållandet utan bara säger att han tänker springa till någon annan skulle få mig att göra slut. 

• Anonym (Tvillingmorsan)

Vad är "hm, vet inte" för alternativ?

Hur löser det något?

Eftersom TS inte har återkommit, undrar man ju hur allvarligt menad tråden är.

Men det finns bara två alternativ. Antingen öppet förhållande, eller så får ni gå skilda vägar, eftersom ni inte är kompatibla.

Du tycker att han ska vara nöjd som det är. Det kan man förvänta sig ett tag (lusten går upp och ner, det kan finnas olika orsaker till att den försvinner osv), men inte i längden.

Skulle jag vilja att min man låg med andra? Nej. Skulle jag förvänta mig livslångt celibat av honom? Absolut inte, och skulle inte själv vilja leva så.

• Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (Enkelt) skrev 2023-03-12 17:30:36 följande:
    Ja man undrar ju hur det kommer sig att de hamnade här från första början. Det verkar som att många utgår från att det är ts eget fel, hur det nu kan vara det. Ingen bestämmer sig för att sluta känna attraktion för sin partner, antingen händer det för att man tappar känslorna (inte ts fel) eller så beror det på något som han gör (enligt vad jag har sett är det oftast något i andra ringhörnan som är fel faktiskt). Felet är att oavsett orsak så har de inte gjort något åt det iaf.
    TS verkar vara nöjd som det är. Hon skriver inget om varför hon har tappat lusten, om det beror på mannen eller något annat. Hon vill fortsätta ha ett förhållande, men utan sex. Samt verkar ha svårt att förstå att hennes partner inte vill leva så i längden?

De flesta som hellre vill leva utan sex, brukar acceptera öppna förhållanden eller göra slut.
  • Anonym (f)

En omröstning är verkligen det logiska alternativet här. Nja vi ser nog inte skymten av TS igen.

• Anonym (abc)

Det är ju alldeles för lite information i trådstarten för att kunna svara på det. 

Om det beror på att du helt enkelt tappat lusten utan anledning (ingen sjukdom, inte utbränd och liknande). Utan du känner helt enkelt att du inte är intresserad av sex och inte intresserad av att försöka hitta ett intresse. Ja då tycker jag att han bör få ha sex med andra. 

Om det beror på att du tillfälligt inte kan (t.ex. pga sjukdom) så nä, då får han faktiskt vänta in dig. 

Och om det beror på din man. Att han inte duschar, inte bryr sig om din njutning utan bara sin egen, lämnar allt ansvar för hem och barn till dig så att du helt enkelt inte orkar och att du har kommunicerat detta till honom. Nej, då skulle det såklart inte heller vara ok. då måste han ju se till att arbeta för att väcka din lust igen. 

• Anonym (Tja)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2023-03-12 19:10:19 följande:
    De flesta som hellre vill leva utan sex, brukar acceptera öppna förhållanden eller göra slut.
    Vilket i samtliga fall jag känner till gett samma slutresultat. Det ena tar bara längre tid än det andra.

• molly50
    Anonym (Enkelt) skrev 2023-03-12 17:30:36 följande:
    Ja man undrar ju hur det kommer sig att de hamnade här från första början. Det verkar som att många utgår från att det är ts eget fel, hur det nu kan vara det. Ingen bestämmer sig för att sluta känna attraktion för sin partner, antingen händer det för att man tappar känslorna (inte ts fel) eller så beror det på något som han gör (enligt vad jag har sett är det oftast något i andra ringhörnan som är fel faktiskt). Felet är att oavsett orsak så har de inte gjort något åt det iaf.
    Ja,precis. Felet är att de inte har försökt göra något åt det.
    Och då är det fel att bara bestämma sig för att man inte längre vill ha sex med sin partner,men ändå ha honom kvar.
    Och han borde också försöka hjälpa TS om han nu vet hur det ligger till. 
  • Anonym (kvinna83)
    Anonym (Anonym kvinna) skrev 2023-03-12 12:42:02 följande:
    Jag vill inte ha sex längre, han vill då ha sex med andra. Vad göra?

Jag känner ingen lust till min sambo längre, då jag inte är attraherad längre. Däremot vill jag fortfarande vara kvar i förhållandet då han betyder mycket för mig och vi har ett jättefint förhållande i övrigt och jag tycker om att vara nära honom, ligga och kramas osv. Dock säger han till mig att han inte vill vara i ett sexlöst förhållande och han säger att om vi ska kunna fortsätta vara tillsammans så vill han ha sex med andra kvinnor. Vill verkligen inte att han ska ha sex med någon annan men vill inte förlora honom heller. Vad hade ni gjort?

Jag hade sagt ja om det betydde att jag fick ligga med andra också.

Om alternativen är att det tar slut för att jag inte säger ja, eller att det tar slut för att vi inte sedan klarar av ett öppet förhållande, då hade jag testat.
  • Anonym (A)
    Anonym (Enkelt) skrev 2023-03-12 16:10:19 följande:
    Exakt min poäng - man gör slut! Båda har ju god orsak till det, men jag vänder mig så klart bara till ts eftersom det är hon som startat tråden.
    Fast det är han som inte trivs i relationen. Då är det ju rimligtvis han som bör göra slut. TS vill ju fortsätta. 
Svar på tråden Jag vill inte ha sex längre, han vill då ha sex med andra. Vad göra?