• Anonym (Anonym kvinna)

Jag vill inte ha sex längre, han vill då ha sex med andra. Vad göra?

Jag känner ingen lust till min sambo längre, då jag inte är attraherad längre. Däremot vill jag fortfarande vara kvar i förhållandet då han betyder mycket för mig och vi har ett jättefint förhållande i övrigt och jag tycker om att vara nära honom, ligga och kramas osv. Dock säger han till mig att han inte vill vara i ett sexlöst förhållande och han säger att om vi ska kunna fortsätta vara tillsammans så vill han ha sex med andra kvinnor. Vill verkligen inte att han ska ha sex med någon annan men vill inte förlora honom heller. Vad hade ni gjort?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Jag vill inte ha sex längre, han vill då ha sex med andra. Vad göra?
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (M) skrev 2023-03-12 13:45:10 följande:
    Den enda anledningen till att han tagit upp det är ju för att TS inte längre vill ligga med honom. Hur kul är det att leva i ett förhållande utan någon attraktion eller sex? Då kan man likväl vara vänner.
    Ja, då kan man vara vänner, dvs man gör SLUT. Det spelar ingen roll varför han tog upp att ligga med andra, det som spelar roll är att han ens tänker tanken. Då kan han göra det som singel.
  • Anonym (Enkelt)
    molly50 skrev 2023-03-12 15:05:34 följande:
    Inte jag heller,
    Men jag skulle inte heller vilja vara med en kille som inte vill ha sex med mig.
    Då kan man lika gärna göra slut och bara vara vänner. 
    Exakt min poäng - man gör slut! Båda har ju god orsak till det, men jag vänder mig så klart bara till ts eftersom det är hon som startat tråden.
  • Anonym (Egoist)
    Anonym (Anonym kvinna) skrev 2023-03-12 12:42:02 följande:
    Jag vill inte ha sex längre, han vill då ha sex med andra. Vad göra?

Jag känner ingen lust till min sambo längre, då jag inte är attraherad längre. Däremot vill jag fortfarande vara kvar i förhållandet då han betyder mycket för mig och vi har ett jättefint förhållande i övrigt och jag tycker om att vara nära honom, ligga och kramas osv. Dock säger han till mig att han inte vill vara i ett sexlöst förhållande och han säger att om vi ska kunna fortsätta vara tillsammans så vill han ha sex med andra kvinnor. Vill verkligen inte att han ska ha sex med någon annan men vill inte förlora honom heller. Vad hade ni gjort?

Egoist. Klart att du inte kan döma din sambo till ett liv i celibat mot hans vilja. 
    Han bjuder ju till genom att inte göra slut på ert förhållande och istället föreslå att han ska kunna ha sex med andra kvinnor. 
    Du vill inte ha sex, han vill. Antingen "låter" du honom ha en/flera älskarinnor eller så får du hitta din lust igen. Eller så gör ni slut och lever så som ni vill. 
  • Anonym (Tyu)

Den som kommer med förslaget att ligga med andra istället för att göra slut är inte mycket att hänga i julgranen.

Tänk så och gör slut,  TS.

• molly50
    Anonym (Enkelt) skrev 2023-03-12 16:10:19 följande:
    Exakt min poäng - man gör slut! Båda har ju god orsak till det, men jag vänder mig så klart bara till ts eftersom det är hon som startat tråden.
    Ja,men bara det att hon verkar ha tappat attraktionen för sin man är ju en anledning till att fundera på om man verkligen ska fortsätta vara tillsammans.
    Jag tycker inte det är juste emot honom att stanna kvar hos honom om hon inte ens känner någon attraktion.
    Men hon verkar ju inte vilja göra slut heller.
    Och då tycker jag hon tänker egoistiskt.
  • Anonym (Enkelt)
    molly50 skrev 2023-03-12 16:53:37 följande:
    Ja,men bara det att hon verkar ha tappat attraktionen för sin man är ju en anledning till att fundera på om man verkligen ska fortsätta vara tillsammans.
    Jag tycker inte det är juste emot honom att stanna kvar hos honom om hon inte ens känner någon attraktion.
    Men hon verkar ju inte vilja göra slut heller.
    Och då tycker jag hon tänker egoistiskt.
    Nej men de SKA ju inte vara tillsammans oavsett, men det är inte särskilt nödvändigt att diskutera hennes sida av saken eftersom det räcker med hans förslag. Det är ju det ts tar upp och diskussionen behöver inte gå längre än så. Han tar inte ansvaret för att göra slut utan verkar vilja göra henne till boven i dramat, så han slänger fram ett förslag som innebär att han ligger runt, något de flesta inte skulle acceptera, och då får hon göra slut så han slipper.

Alltså, vad jag menar är att det så klart finns orsaker till varför de har hamnat i det här läget men det spelar ingen roll längre.
  • molly50
    Anonym (Enkelt) skrev 2023-03-12 16:58:16 följande:
    Nej men de SKA ju inte vara tillsammans oavsett, men det är inte särskilt nödvändigt att diskutera hennes sida av saken eftersom det räcker med hans förslag. Det är ju det ts tar upp och diskussionen behöver inte gå längre än så. Han tar inte ansvaret för att göra slut utan verkar vilja göra henne till boven i dramat, så han slänger fram ett förslag som innebär att han ligger runt, något de flesta inte skulle acceptera, och då får hon göra slut så han slipper.

Alltså, vad jag menar är att det så klart finns orsaker till varför de har hamnat i det här läget men det spelar ingen roll längre.
    Ja,jag håller med dig om att båda har gjort fel här.
    Och som jag ser det så fins ju bara tvp alternativ.
    Stanna kvar och låta honom ha sex med andra eller göra slut.
    Men hon borde kanske också fundera på varför hon har tappat attraktionen och ta reda på om det är möjligt att bygga upp den igen.
    Att tvinga honom att leva i celibat känns inte som rätt väg att gå. 
  • Anonym (Enkelt)
    molly50 skrev 2023-03-12 17:09:02 följande:
    Ja,jag håller med dig om att båda har gjort fel här.
    Och som jag ser det så fins ju bara tvp alternativ.
    Stanna kvar och låta honom ha sex med andra eller göra slut.
    Men hon borde kanske också fundera på varför hon har tappat attraktionen och ta reda på om det är möjligt att bygga upp den igen.
    Att tvinga honom att leva i celibat känns inte som rätt väg att gå. 
    Ts vill ju inte att han ska ligga med andra så de två vägarna för henne är egentligen ta reda på varför hon tappat attraktionen och försöka bygga upp den (tillsammans!) eller göra slut. Själv skulle jag inte slösa en minut längre på en person som föreslog att få ligga runt. Undrar om han fattar att samma i så fall självklart också ska gälla ts, att hon också får ligga runt? Då kanske hon får lusten tillbaka.
  • molly50
    Anonym (Enkelt) skrev 2023-03-12 17:17:46 följande:
    Ts vill ju inte att han ska ligga med andra så de två vägarna för henne är egentligen ta reda på varför hon tappat attraktionen och försöka bygga upp den (tillsammans!) eller göra slut. Själv skulle jag inte slösa en minut längre på en person som föreslog att få ligga runt. Undrar om han fattar att samma i så fall självklart också ska gälla ts, att hon också får ligga runt? Då kanske hon får lusten tillbaka.
    Nerj,jag hade inte heller velat fortsätta tillsammans med en kille som kommer med ett sådant förslag.
    Men jag hade inte heller velat fortsätta tillsammans med någon som försöker tvinga mig att leva i celibat mot min vilja.
    Så likaväl som att hon kan välja att göra slut så kan han göra det.

Ja,men frågan är om TS ens vill försöka bygga upp attraktionen igen?
    Om inte så tycker jag att det bara återstår ett alternativ,och det är att göra slut. 
  • Anonym (Enkelt)
    molly50 skrev 2023-03-12 17:28:03 följande:
    Nerj,jag hade inte heller velat fortsätta tillsammans med en kille som kommer med ett sådant förslag.
    Men jag hade inte heller velat fortsätta tillsammans med någon som försöker tvinga mig att leva i celibat mot min vilja.
    Så likaväl som att hon kan välja att göra slut så kan han göra det.

Ja,men frågan är om TS ens vill försöka bygga upp attraktionen igen?
    Om inte så tycker jag att det bara återstår ett alternativ,och det är att göra slut. 
    Ja man undrar ju hur det kommer sig att de hamnade här från första början. Det verkar som att många utgår från att det är ts eget fel, hur det nu kan vara det. Ingen bestämmer sig för att sluta känna attraktion för sin partner, antingen händer det för att man tappar känslorna (inte ts fel) eller så beror det på något som han gör (enligt vad jag har sett är det oftast något i andra ringhörnan som är fel faktiskt). Felet är att oavsett orsak så har de inte gjort något åt det iaf.
Svar på tråden Jag vill inte ha sex längre, han vill då ha sex med andra. Vad göra?