• Anonym (Man (på riktigt))

Fejkar du din könstillhörighet i sexforumet?

Jag är nog inte ensam om att ha hajat till ibland och tänkt att den där ?Maria? måste vara en man, trots allt?

Med möjligheten att svara anonymt vore det kul att höra några reflektioner från er som fejkat könstillhörighet. Gör du det återkommande eller har det skett vid något tillfälle? Är din ?officiella? könstillhörighet på FL fejk? Fejkar du för att leda diskussionerna åt något visst håll? Går du igång på det?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fejkar du din könstillhörighet i sexforumet?
  • Anonym (M42)
    Anonym (i) skrev 2023-03-14 13:35:22 följande:

När man ser namn som "Maria", "Peter" eller "Marianne" så börjar man ibland undra. Hur många brukar kalla sig ett vanligt kvinno eller mansnamn anonymt?

Känns som att man tar ett typiskt namn för att ingen ska tveka om att man är kvinna/man, fast man är tvärtom.

Ah. Det har jag inte reflekterat över. Fast jag tror att jag gjort så. I alla fall tydligt angett att jag tillhör "motsatta" könet i nicket. 
  • Anonym (Hen)

Är det inte någon man? som återkommer med trådar om att Ts har inget nöje av sex och ställer bara upp för sin kille.

• Anonym (.)
    Anonym (Hen) skrev 2023-04-06 11:46:42 följande:

Är det inte någon man? som återkommer med trådar om att Ts har inget nöje av sex och ställer bara upp för sin kille.

Tveksamt om det är en man. Det verkar annars vara mest kvinnor som är negativa till sex här på forumet och inte alls fattar hur man kan tycka att det är så viktigt.
  • Anonym (Verkligt märkligt)

Om jag skriver mina verkliga åsikter så antas ibland att jag är man.

För jag tycker inte att kvinnor behöver daltas med, vi kan tjäna pengar själva, vi kan välja en partner som inte är ett as osv. osv.

En del kvinnor ser helt och hållet ut att välja ett liv i kaos och drama och man står vid sidolinjen och bara gapar medan de bränner ner sig själva, trots alla varningar.

• Anonym (*)
    Anonym (Aldrig (jo, ett tillfälle)) skrev 2023-04-05 00:28:27 följande:
    Vad som ryms i begreppet dålig människa är en definitionsfråga. Vissa anser nog en människa som lämnar en relation pga sexbrist har ett riktigt mörkt inre. Särskilt om hen inte ansträngt sig tillräckligt i jobbet att komma åt vad sexlösheten bottnar i. Om paret inte lyckas lösa gåtan på egen hand kan tantriskt sex eller rådgivning hos en sexolog vara en väg ur erotik- och närhetsbristen. 
    Jag anser att de som eventuellt tycker att man har ett "riktigt mörkt inre" bara för att man lämnar en relation pga sexlöshet, är helt ute och cyklar. Sex är något viktigt för de flesta i en parrelation. Vill partnern inte ligga med en känner man sig avvisad, obekräftad, oälskad, oattraktiv. Plus att man inte får vare sig det sexuella behovet eller närhetsbehovet tillfredsställt. Att skuldbelägga någon som lämnar sin partner av dessa skäl är inget annat än oempatiskt.
  • Dr Börje

Lite förvånande att se att det så här långt är procentuellt fler kvinnor som fejkar könstillhörighet än män. Trodde att det skulle vara precis tvärtom. 

Vad förstår vi av det?

• Anonym (i)
    Dr Börje skrev 2023-04-18 13:39:07 följande:

Lite förvånande att se att det så här långt är procentuellt fler kvinnor som fejkar könstillhörighet än män. Trodde att det skulle vara precis tvärtom. 

Vad förstår vi av det?

Vi förstår att forumet har en långt högre procent kvinnliga skribenter..
  • Anonym (Kvinna)

Jag är kvinna och fejkar aldrig, men har blivit anklagad för att vara man pga mina åsikter. 

• Anonym (Fake)

Frågan är hur mkt som är "fake" av allt som skrivs på FL.

Väldigt mycket skulle jag tro.

• Florali

Jag är alltid 100 % mitt äkta jag. Även när jag skriver anonymt. Och jag råkar vara kvinna (fast jag misstänker att ingen trott något annat heller).

• Anonym (Ja..)
    Anonym (Fake) skrev 2023-05-03 15:15:13 följande:

Frågan är hur mkt som är "fake" av allt som skrivs på FL.

Väldigt mycket skulle jag tro.

Jag tycker det är mycket som klingar falskt.

• Anonym (Anonym)

Skulle aldrig görs det, så konstigt att det finns folk som gör sånt 

• Anonym (Hennes)

Fejkat har jag inte gjort, men jag har låtit bli att upplysa om det.

På ett känt svenskt forum registrerade jag mig med min frus namn i genitiv, alltså typ ?Annas? (om min fru hade hetat Anna) eftersom mitt eget namn var upptaget. Det gjorde att jag fick en helt annan typ av PM i inboxen än jag var van vid, och det hände vid ett antal tillfällen att jag spelade med (utan att för den skull ljuga på något sätt).

Jag kan väl säga att det gav en större förståelse för de kvinnor som påstår att män beter sig illa. Jag har inte upplevt samma sak i något sammanhang där jag inte har kunnat misstas för att vara kvinna.

• Anonym (Ja..)
    Anonym (Hennes) skrev 2023-05-07 09:08:03 följande:

Fejkat har jag inte gjort, men jag har låtit bli att upplysa om det.

På ett känt svenskt forum registrerade jag mig med min frus namn i genitiv, alltså typ ?Annas? (om min fru hade hetat Anna) eftersom mitt eget namn var upptaget. Det gjorde att jag fick en helt annan typ av PM i inboxen än jag var van vid, och det hände vid ett antal tillfällen att jag spelade med (utan att för den skull ljuga på något sätt).

Jag kan väl säga att det gav en större förståelse för de kvinnor som påstår att män beter sig illa. Jag har inte upplevt samma sak i något sammanhang där jag inte har kunnat misstas för att vara kvinna.

Jag fejkade en gång en kvinna på sajten "Knullkontakt" när den var gratis för att utröna hur det är att vara kvinna på en sida för sexkontakter. På bara 5 minuter fick jag runt 100 meddelanden av olika män. Efter det har jag begripit hur kvinnor kan ha det och förstår mer deras inställning att "män bara är ute efter en sak".Det var enda gången jag fejkat en profil.

Svar på tråden Fejkar du din könstillhörighet i sexforumet?