• Anonym (Man (på riktigt))

Fejkar du din könstillhörighet i sexforumet?

Jag är nog inte ensam om att ha hajat till ibland och tänkt att den där ?Maria? måste vara en man, trots allt?

Med möjligheten att svara anonymt vore det kul att höra några reflektioner från er som fejkat könstillhörighet. Gör du det återkommande eller har det skett vid något tillfälle? Är din ?officiella? könstillhörighet på FL fejk? Fejkar du för att leda diskussionerna åt något visst håll? Går du igång på det?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fejkar du din könstillhörighet i sexforumet?
  • Anonym (Början)

Trodde Familjeliv var kvinnodominerat. Eller så är det mest män som hänger i sexforumet. Nästan bara män som röstat.

• Postman
    Anonym (Början) skrev 2023-03-14 09:31:09 följande:
    Trodde Familjeliv var kvinnodominerat. Eller så är det mest män som hänger i sexforumet. Nästan bara män som röstat.

Ja håller med. Mycket märkligt
  • Anonym (i)

När man ser namn som "Maria", "Peter" eller "Marianne" så börjar man ibland undra. Hur många brukar kalla sig ett vanligt kvinno eller mansnamn anonymt?

Känns som att man tar ett typiskt namn för att ingen ska tveka om att man är kvinna/man, fast man är tvärtom.

• Anonym (Början)
    Anonym (i) skrev 2023-03-14 13:35:22 följande:

När man ser namn som "Maria", "Peter" eller "Marianne" så börjar man ibland undra. Hur många brukar kalla sig ett vanligt kvinno eller mansnamn anonymt?

Känns som att man tar ett typiskt namn för att ingen ska tveka om att man är kvinna/man, fast man är tvärtom.

På dejtsidor ser jag ofta vanliga kvinnonamn men med siffran 6 i slutet. Maria6, Marianne6, och så vidare. Varför just siffran 6?
    Om man vill fejka kvinnornamn här och vara trovärdig, ha med siffran 6 i slutet.
  • Anonym (*)

Nej, har aldrig fejkat mitt kön och inget annat heller. Är alldeles för ärlig för det. Däremot blev jag anklagad för att vara man när jag argumenterade mot en asexuell kvinna som hävdade att det var fel av män att tycka att sex är viktigt i en relation.

• Anonym (Början)
    Anonym (*) skrev 2023-03-14 13:58:50 följande:

Nej, har aldrig fejkat mitt kön och inget annat heller. Är alldeles för ärlig för det. Däremot blev jag anklagad för att vara man när jag argumenterade mot en asexuell kvinna som hävdade att det var fel av män att tycka att sex är viktigt i en relation.

Sex är viktigt i en relation. Hon skulle ha läst artikeln där kvinnor säger att dom är som män, som beskriver sin sexlust som manlig.
  • Anonym (N)

Blev så trött på alla trådar om kvinnor som är otrogna så jag startade ett par gånge trådar om otrogna män.

• Anonym (*)
    Anonym (Början) skrev 2023-03-14 16:10:52 följande:
    Sex är viktigt i en relation. Hon skulle ha läst artikeln där kvinnor säger att dom är som män, som beskriver sin sexlust som manlig.
    Sex är olika viktigt för olika personer, men de asexuella kvinnorna hävdar ju alltid att sex inte är viktigt, punkt, och tycker man annorlunda har man fel. Vidare menar de att den som lämnar en relation pga sexlöshet är en dålig människa. Argumenterar man emot detta måste man vara man, tydligen.
  • Anonym (Aldrig (jo, ett tillfälle))
    Anonym (*) skrev 2023-03-14 19:49:01 följande:
    Sex är olika viktigt för olika personer, men de asexuella kvinnorna hävdar ju alltid att sex inte är viktigt, punkt, och tycker man annorlunda har man fel. Vidare menar de att den som lämnar en relation pga sexlöshet är en dålig människa. Argumenterar man emot detta måste man vara man, tydligen.
    Den som lämnar en relation för sexlöshet KAN vara en dålig människa. Det beror på flera saker om det förhåller sig på så sätt. Åsikten är nog inte så könsbunden som du menar. Den som ljuger och manipulerar sig genom livet, sexlös eller ej, KAN därtill vara usel mot sina medmänniskor. En dålig människa? 
  • Anonym (Hen)

Jag har noterat att män låtsas vara kvinna men vet inte om jag sett det motsatta. Själv har jag försökt skriva neutralt vid något tillfälle för att inte dömas efter könstillhörighet.

Svar på tråden Fejkar du din könstillhörighet i sexforumet?