• Anonym (Man (på riktigt))

Fejkar du din könstillhörighet i sexforumet?

Jag är nog inte ensam om att ha hajat till ibland och tänkt att den där ?Maria? måste vara en man, trots allt?

Med möjligheten att svara anonymt vore det kul att höra några reflektioner från er som fejkat könstillhörighet. Gör du det återkommande eller har det skett vid något tillfälle? Är din ?officiella? könstillhörighet på FL fejk? Fejkar du för att leda diskussionerna åt något visst håll? Går du igång på det?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fejkar du din könstillhörighet i sexforumet?
  • Anonym (Mx)
    Anonym (N) skrev 2023-03-14 16:13:49 följande:

Blev så trött på alla trådar om kvinnor som är otrogna så jag startade ett par gånge trådar om otrogna män.

Detta tycker jag mig absolut se, att någon startar flera trådar med ungefär samma budskap ibland. Inte sällan för att svärta ner det andra könet. Det är ofta så uppenbart vad man vill ha för svar: som tex att det där ska du inte tåla, vilket as osv. Ofta är TS även lite rådvill, osäker och spelar naiv.

När det kommer till sexforumet vet jag inte. Jag har aldrig spelat på den banan att jag letat sexuellt i forumet.

Jag tror det går åt båda hållen i genusfrågor, men mina fördomar säger mig att det är mest män i sexdelen av forumet.
  • Anonym (*)
    Anonym (Aldrig (jo, ett tillfälle)) skrev 2023-04-02 02:24:11 följande:
    Den som lämnar en relation för sexlöshet KAN vara en dålig människa. Det beror på flera saker om det förhåller sig på så sätt. Åsikten är nog inte så könsbunden som du menar. Den som ljuger och manipulerar sig genom livet, sexlös eller ej, KAN därtill vara usel mot sina medmänniskor. En dålig människa? 
    Man är inte en dålig människa bara för att man lämnar en relation pga sexlöshet. Givetvis kan man vara en dålig människa av helt andra anledningar, oberoende av orsaken till att man lämnar relationen, men det är ju helt ovidkommande.
  • Carolatom07

Jag är ganska säker på att flera fejkar sina kön just på sexforumet. Hur vissa "kvinnor" uttrycker sig står liksom i bjärt kontrast till hur merparten kvinnor på forumet uttrycker sig och tycker i övriga forum.

När en "kvinna" i sexforumet skriver en kommentar som låter grabbig, som "Höhö, gött att få sperma i ansiktet av flera olika män juh" och liknande kommentarer så går iallafall inte jag på att en kvinna har skrivit det.

Fejkar aldrig, tycker det är barnsligt och omoget.

• Anonym (Aldrig (jo, ett tillfälle))
    Anonym (*) skrev 2023-04-03 12:18:57 följande:
    Man är inte en dålig människa bara för att man lämnar en relation pga sexlöshet. Givetvis kan man vara en dålig människa av helt andra anledningar, oberoende av orsaken till att man lämnar relationen, men det är ju helt ovidkommande.
    Vad som ryms i begreppet dålig människa är en definitionsfråga. Vissa anser nog en människa som lämnar en relation pga sexbrist har ett riktigt mörkt inre. Särskilt om hen inte ansträngt sig tillräckligt i jobbet att komma åt vad sexlösheten bottnar i. Om paret inte lyckas lösa gåtan på egen hand kan tantriskt sex eller rådgivning hos en sexolog vara en väg ur erotik- och närhetsbristen. 
  • Anonym (.)
    Anonym (*) skrev 2023-03-14 19:49:01 följande:
    Sex är olika viktigt för olika personer, men de asexuella kvinnorna hävdar ju alltid att sex inte är viktigt, punkt, och tycker man annorlunda har man fel. Vidare menar de att den som lämnar en relation pga sexlöshet är en dålig människa. Argumenterar man emot detta måste man vara man, tydligen.
    Känner igen det där. Jag är kvinna och det har flera gånger hänt att folk utgått från att jag är en man bara för att jag uttryckt sympati för personer som lever i ofrivilligt sexlösa förhållanden.
  • Anonym (.)
    Anonym (i) skrev 2023-03-14 13:35:22 följande:

När man ser namn som "Maria", "Peter" eller "Marianne" så börjar man ibland undra. Hur många brukar kalla sig ett vanligt kvinno eller mansnamn anonymt?

Känns som att man tar ett typiskt namn för att ingen ska tveka om att man är kvinna/man, fast man är tvärtom.

Någon gång har det hänt att jag kallat mig för ett vanligt kvinnonamn och jag är kvinna. Jag ser inget konstigt i det.
  • KimLinnefeldt

Sexchatt är utrymmet för fantasier. Man kan inte veta vilket kön en anonym chattare har, så det är bara att bortse ifrån. Om det nu är en man jag sexchattar med som låtsas vara kvinna, och vi båda njuter, då är väl allt som det ska?

Men det finns en kategori män som maniskt påstår att olika kvinnonick är manliga troll som låtsas. Tröttsamt, som sagt. 

• Anonym (i)
    Anonym (.) skrev 2023-04-05 09:19:41 följande:
    Någon gång har det hänt att jag kallat mig för ett vanligt kvinnonamn och jag är kvinna. Jag ser inget konstigt i det.
    Nej det är inget konstigt, men tänkte att det var ett sätt att visa på att man är/låtsas vara kvinna/man.
    Sen finns det säkert flera med dig som använder kvinnonamn och är kvinnor eller är män och använder mansnamn. Tänker bara att det kan vara en förstärkande faktor för att få andra att tro på att man är det kön man vill framstå som.
  • Anonym (Något liknande)
    Anonym (Man (på riktigt)) skrev 2023-03-14 08:36:08 följande:
    Så du har alltså lagt upp ett fejkkonto på Tinder med bilder och så där du presenterar dig som man?
    Ja. Men har ändå fått till.mig att det inte blir en äkta upplevelse för att jag använde en alldeles för snygg mans bilder. Är min killkompis jag lånat och tog några bilder av. gym, utan tröja, gullandes med min hund och även en bild där han poserar med en fisk :D
  • Anonym (Nopes)

Jag är kvinna och har aldrig fejkat. Men har ibland blivit anklagad i sexforumet att jag måste vara man För att jag tycker om analsex. 

Svar på tråden Fejkar du din könstillhörighet i sexforumet?