Inlägg från: Anonym (*) |Visa alla inlägg
  • Anonym (*)

Fejkar du din könstillhörighet i sexforumet?

Nej, har aldrig fejkat mitt kön och inget annat heller. Är alldeles för ärlig för det. Däremot blev jag anklagad för att vara man när jag argumenterade mot en asexuell kvinna som hävdade att det var fel av män att tycka att sex är viktigt i en relation.

• Anonym (*)
    Anonym (Början) skrev 2023-03-14 16:10:52 följande:
    Sex är viktigt i en relation. Hon skulle ha läst artikeln där kvinnor säger att dom är som män, som beskriver sin sexlust som manlig.
    Sex är olika viktigt för olika personer, men de asexuella kvinnorna hävdar ju alltid att sex inte är viktigt, punkt, och tycker man annorlunda har man fel. Vidare menar de att den som lämnar en relation pga sexlöshet är en dålig människa. Argumenterar man emot detta måste man vara man, tydligen.
  • Anonym (*)
    Anonym (Aldrig (jo, ett tillfälle)) skrev 2023-04-02 02:24:11 följande:
    Den som lämnar en relation för sexlöshet KAN vara en dålig människa. Det beror på flera saker om det förhåller sig på så sätt. Åsikten är nog inte så könsbunden som du menar. Den som ljuger och manipulerar sig genom livet, sexlös eller ej, KAN därtill vara usel mot sina medmänniskor. En dålig människa? 
    Man är inte en dålig människa bara för att man lämnar en relation pga sexlöshet. Givetvis kan man vara en dålig människa av helt andra anledningar, oberoende av orsaken till att man lämnar relationen, men det är ju helt ovidkommande.
  • Anonym (*)
    Anonym (Aldrig (jo, ett tillfälle)) skrev 2023-04-05 00:28:27 följande:
    Vad som ryms i begreppet dålig människa är en definitionsfråga. Vissa anser nog en människa som lämnar en relation pga sexbrist har ett riktigt mörkt inre. Särskilt om hen inte ansträngt sig tillräckligt i jobbet att komma åt vad sexlösheten bottnar i. Om paret inte lyckas lösa gåtan på egen hand kan tantriskt sex eller rådgivning hos en sexolog vara en väg ur erotik- och närhetsbristen. 
    Jag anser att de som eventuellt tycker att man har ett "riktigt mörkt inre" bara för att man lämnar en relation pga sexlöshet, är helt ute och cyklar. Sex är något viktigt för de flesta i en parrelation. Vill partnern inte ligga med en känner man sig avvisad, obekräftad, oälskad, oattraktiv. Plus att man inte får vare sig det sexuella behovet eller närhetsbehovet tillfredsställt. Att skuldbelägga någon som lämnar sin partner av dessa skäl är inget annat än oempatiskt.
Svar på tråden Fejkar du din könstillhörighet i sexforumet?