• Anonym (A)

Min man sextar men en annan

Min mans telefon låg framme i köket med skärmen tänd och jag såg ett meddelande som inte kändes bra för mig. Från en av hans online-kompisar. Så fortsatte läsa i chatten (jag vet att detta är fel och dåligt gjort, gör det aldrig annars). I chatten ser jag hur han flörtar, berättar att han drömt sexdrömar om den här tjejen och antyder flera gånger att han är kåt och vad han vill göra med henne. Bildligt också. 

Min man har varit sjukskriven ett tag pga psykisk ohälsa och har varit deppig rätt länge. Uppenbarligen var han kåt på henne under den här tiden? Vi har också haft sex men inte så ofta pga att han inte mått bra.

Vi har varit tillsammans i snart 15 år och har barn tillsammans (väntar ett till just nu). 

Detta känns superhobbigt för mig.. är det rimligt? Och vad ska jag göra? Vill verkligen inte säga att jag tittar i hans telefon eftersom jag vet att det är fel och skäms för det.

• Svar på tråden Min man sextar men en annan
  • Anonym (olagligt)

Du vet att du gör dig skyldig till olaga dataintrång när du kollar igenom hans mobil? Men frånsett detta så är ju detta med sexchattande oerhört vanligt, när man lär känna en person närmare så verkar det ju som om näranog alla gör det.

Så om det inte är mer än chatt och fantiserande är det väl inte så farligt?

• Anonym (Man)
    Anonym (olagligt) skrev 2023-03-09 14:50:58 följande:

Du vet att du gör dig skyldig till olaga dataintrång när du kollar igenom hans mobil? Men frånsett detta så är ju detta med sexchattande oerhört vanligt, när man lär känna en person närmare så verkar det ju som om näranog alla gör det.

Så om det inte är mer än chatt och fantiserande är det väl inte så farligt?

Det är känslomässig otrohet att hålla på så. Tycker för övrigt det är helt rätt att snoka i sin partners telefon om man vet att något finns där. Knappast normalt att sexchatta när man lär känna en person samtidigt som man är i en relation. Det är ett fult beteende.
  • Anonym (Man)

Prata med honom. Säg att du är ledsen och sårad av vad du läste. Var inte anklagande. Det är en sådan sak han borde kunna ta och ha förståelse för. 

• Anonym (olagligt)
    Anonym (Man) skrev 2023-03-09 15:00:16 följande:
    Det är känslomässig otrohet att hålla på så. Tycker för övrigt det är helt rätt att snoka i sin partners telefon om man vet att något finns där. Knappast normalt att sexchatta när man lär känna en person samtidigt som man är i en relation. Det är ett fult beteende.
    Man kan tycka vad man vill om det men oavsett det så är det olagligt. Och förresten om du redan "vet" vad som finns där varför ska du då titta?

DET är ett fult beteende. Dessutom olagligt.
  • Anonym (A)
    Anonym (olagligt) skrev 2023-03-09 15:05:37 följande:
    Man kan tycka vad man vill om det men oavsett det så är det olagligt. Och förresten om du redan "vet" vad som finns där varför ska du då titta?

DET är ett fult beteende. Dessutom olagligt.
    Tack för din input, som jag skrev så vet jag att det är fel gjort. Antar att allt du gör är lagligt (kör aldrig för fort tex?) Är det allt du har att säga så tillför du inte så mycket till tråden.
  • Anonym (K)

Klart det inte är rimligt. Jag hade dumpat honom på stört. Eventuellt funderat på abort också om det var tidigt i graviditeten.

• Anonym (haha)
    Anonym (olagligt) skrev 2023-03-09 15:05:37 följande:
    DET är ett fult beteende.
    Nej det är det inte
  • Anonym (Been there done that!)
    Anonym (Man) skrev 2023-03-09 15:01:30 följande:

Prata med honom. Säg att du är ledsen och sårad av vad du läste. Var inte anklagande. Det är en sådan sak han borde kunna ta och ha förståelse för. 

Var inte anklagande? Varför ska TS ha förstående till hans otrohet! Skrikandes

TS du har precis upptäckt toppen på ett isberg. Kolla om han har något hemligt mail eller om han ljuger om annat. Vem är kvinnan? Någon han känner eller random liksom?

Att kolla i en partners mobil ska man kunna göra utan att hitta massa skit som han gjort bakom ryggen på dig. Han har varit och är otrogen, punkt slut!

Tänk dig ett scenario där du misstänker att din partner just nu knullar med en annan kvinna. Du är på väg hem för att avslöja honom i akten. Om du kör lagligt så tar det 20 min att köra hem. Dock vet du att om du inte hinner hem på 18 minuter så kommer du missa din chans att ta honom på bar gärning. Skulle du medvetet köra för fort hem, och med det "bryta mot lagen"?

Tror fan du skulle!!!! Så släpp det där med att du kollat i hans telefon. 

Väldigt få gifta skulle skilja sig om dom kom på sin partner med att dom snokat i sin telefon.

Men väldigt många gifta skulle skilja sig om dom kom på sin partner med att knulla en annan bakom deras rygg. 

Det finns ju liksom en anledning till att en mördare får strängare straff än en som åker dit for att snattat ett tuggummi... 

(Jag är man)
  • Anonym (A)

Tack för era svar. Skönt att kunna ventilera med någon. Att göra abort är absolut inte aktuellt och förmodligen inte att lämna heller. Men det gör mig ledsen och ärligt talat äcklad också att han gör så. Han har tidigare flörtar med någon på krogen, men då erkänt och bett om ursäkt. Så det gör mig också mer ledsen att det faktiskt hänt liknande saker förr. Jag undrar om det är fler han gör så med.. 

• Anonym (Klara)

Det spelar roll att han är deppig o sjukskriven tycker jag. Det där sexchattet är kravlöst och inte ihopkopplat med dig och er familjs vardagsliv. Så länge han bara håller sig till chatt o du inte har fog för misstanke att han träffar någon irl så låt honom ha sin lilla fantasi ifred.

• Anonym (drömma sig bort)
    Anonym (A) skrev 2023-03-09 18:13:59 följande:

Tack för era svar. Skönt att kunna ventilera med någon. Att göra abort är absolut inte aktuellt och förmodligen inte att lämna heller. Men det gör mig ledsen och ärligt talat äcklad också att han gör så. Han har tidigare flörtar med någon på krogen, men då erkänt och bett om ursäkt. Så det gör mig också mer ledsen att det faktiskt hänt liknande saker förr. Jag undrar om det är fler han gör så med.. 

Hur är er relation annars? Skulle ni fortsatt vara tillsammans om det inte vore för barmen och att du är gravid igen tror du? Är ni lyckliga tillsammans för övrigt?
    Ibland älskar man ju en person trots att livet och attraktionen går på sparlåga. Man kanske inte anstränger sig längre för varann med uppvaktning, att attrahera och möta varandras behov och fantasier osv, varför man söker bekräftelse utanför relationen?

Jag pratar utifrån egen erfarenhet då jag själv sexchattat trots förhållande. Är kvinna kan nämnas. Jag har inte känt mig så tillfreds eller fått mina erotiska behov och bekräftelse tillgodosett i relationerna generellt, men är heller inte säker på att någon partner skulle kunna ge mig detta då jag har en rastlös natur och stort behov av spänningsmoment och att känna mig åtrådd. Vissa ser detta som otrohet, andra inte. Men för min del har jag känt mig känslomässigt otrogen eftersom jag lagt mycket tid och delat mer än sex med de jag chattat med. Ändå har jag inte kunnat sluta och säkert sårat mina partners. Jag vet själv inte hur jag skulle reagerat då ingen gjort så mot mig, iallafall till min vetskap?
  • Anonym (jag är hon)

Hej, jag beklagar din mans beteende. Tyvärr är detta väldigt vanligt förekommande i min efterfarenhet. Jag är just nu själv den tjejen som sextar med en tagen man. I hans fall får han inte det han behöver av sin partner, och söker spänningen på nytt efter ca lika många år som du och din man varit tillsammans. Med detta sagt är beteendet inte rättfärdigat. Vill du ha min sida av saken är jag öppen för diskussion.

• Anonym (K)
    Anonym (A) skrev 2023-03-09 18:13:59 följande:

Klart han håller på med fler. Kanske inte samtidigt men tidigare garanterat, och han kommer att fortsätta. Visst, behåll barnet om du vill, men lämna idioten! Hur kan du tillåta att han behandlar dig så här? Kul relation =/
  • Anonym (drömma sig bort)
    Anonym (jag är hon) skrev 2023-03-09 19:34:52 följande:

Hej, jag beklagar din mans beteende. Tyvärr är detta väldigt vanligt förekommande i min efterfarenhet. Jag är just nu själv den tjejen som sextar med en tagen man. I hans fall får han inte det han behöver av sin partner, och söker spänningen på nytt efter ca lika många år som du och din man varit tillsammans. Med detta sagt är beteendet inte rättfärdigat. Vill du ha min sida av saken är jag öppen för diskussion.

Håller med om att verkar väldigt vanligt numera när allt finns inom räckhåll i mobilen och kan passera ganska obemärkt.

Delar du bara sexfantasier och tankar med din chatt eller finns det känslor och annat ni delar? Har du gått vidare till träff med någon sexchatt eller velat detta?
  • Anonym (jag är hon)
    Anonym (drömma sig bort) skrev 2023-03-09 19:41:02 följande:
    Håller med om att verkar väldigt vanligt numera när allt finns inom räckhåll i mobilen och kan passera ganska obemärkt.

Delar du bara sexfantasier och tankar med din chatt eller finns det känslor och annat ni delar? Har du gått vidare till träff med någon sexchatt eller velat detta?
    Ja dessvärre, och jag tror många kvinnor resonerar som jag i detta fall, man ser bara kortsiktigt och ansvarar för sig själv och inte partnerns känslor om det kommer fram...

Jag tror för tillfället att det bara gäller sexuella fantasier, och inga känslor. Men desto mer vi skriver, desto mer osäker blir jag på om känslor är inblandat. Vi arbetar på samma arbetsplats, och träffas därför på jobbet. Utöver det har vi träffats privat och bara kramats och kollat film. Mitt samvete klarar inte av att ta det steget längre, även om han gärna vill det...
  • Anonym (A)
    Anonym (drömma sig bort) skrev 2023-03-09 18:32:50 följande:
    Min man sextar men en annan
    Hur är er relation annars? Skulle ni fortsatt vara tillsammans om det inte vore för barmen och att du är gravid igen tror du? Är ni lyckliga tillsammans för övrigt?
    Ibland älskar man ju en person trots att livet och attraktionen går på sparlåga. Man kanske inte anstränger sig längre för varann med uppvaktning, att attrahera och möta varandras behov och fantasier osv, varför man söker bekräftelse utanför relationen?

Jag pratar utifrån egen erfarenhet då jag själv sexchattat trots förhållande. Är kvinna kan nämnas. Jag har inte känt mig så tillfreds eller fått mina erotiska behov och bekräftelse tillgodosett i relationerna generellt, men är heller inte säker på att någon partner skulle kunna ge mig detta då jag har en rastlös natur och stort behov av spänningsmoment och att känna mig åtrådd. Vissa ser detta som otrohet, andra inte. Men för min del har jag känt mig känslomässigt otrogen eftersom jag lagt mycket tid och delat mer än sex med de jag chattat med. Ändå har jag inte kunnat sluta och säkert sårat mina partners. Jag vet själv inte hur jag skulle reagerat då ingen gjort så mot mig, iallafall till min vetskap?
    Alltså mu har han mått dåligt rätt länge och det tär absolut på relationen, men vi har det bra. Vi var nykära för bara några månader sen. I fjol hade vi en period när vi började träffa andra och hade trekant ett par gånger. Det var nytt för oss och stärkte vår kommunikation och boostade vår kärlek mycket. Dock var det noga att jag inte sextade med någon om han inte var med i samma grupp. Han ville kunna läsa. Då visste vi ju båda om att vi sextade för att det tände oss båda och för att vi ev skulle träffas. Att ha trekant har varit hans fantasi länge och jag har tvekat i många år men vill tillgodose honom (såklart på mina villkor). Men jag tror inte han tycker att vårt sexliv är för trist faktiskt.. Summan är iaf att vår relation är väldigt stark och jag tror även om han skulle ligga med någon så skulle vi kunna lösa det. Men jag vet inte hur jag ska gå vidare eftersom jag inte vill säga att jag läst i hans telefon (tycker själv det är för jävligt gjort).
  • Anonym (A)
    Anonym (K) skrev 2023-03-09 19:35:36 följande:
    Klart han håller på med fler. Kanske inte samtidigt men tidigare garanterat, och han kommer att fortsätta. Visst, behåll barnet om du vill, men lämna idioten! Hur kan du tillåta att han behandlar dig så här? Kul relation =/
    Undrar alltid när folk säger lämna direkt om alla tror det är lätt? Jag älskar honom väldigt mycket, vi har byggt ett långt liv ihop och har en familj. Det ska vääldigt mycket till för att jag ska lämna. Med det sagt vill jag inte bli dåligt behandlad, men jag tror att man kan lösa mycket tillsammans om något skulle hända så länge båda fortfarande vill.
  • Anonym (A)
    Anonym (jag är hon) skrev 2023-03-09 19:34:52 följande:

Tack, vad fint att få din infallsvinkel med. Jag har också varit du.. Men slutade när jag fick veta att han var gift. Hittade honom på en site för att träffa folk till tex trekant. Mitt samvete pallade inte tänka på hans fru och deras barn. Tänker på hur min man skulle reagerat om situationen var omvänd och vet rätt säkert han verkligen skulle blivit jätteledsen.. vilket gör mig ledsen att han ändå väljer att göra det själv mot mig.
  • Anonym (jag är hon)
    Anonym (A) skrev 2023-03-09 21:42:04 följande:
    Tack, vad fint att få din infallsvinkel med. Jag har också varit du.. Men slutade när jag fick veta att han var gift. Hittade honom på en site för att träffa folk till tex trekant. Mitt samvete pallade inte tänka på hans fru och deras barn. Tänker på hur min man skulle reagerat om situationen var omvänd och vet rätt säkert han verkligen skulle blivit jätteledsen.. vilket gör mig ledsen att han ändå väljer att göra det själv mot mig.
    Nej mitt samvete börjar också ta stryk helt ärligt... Även om det inte är jag som ansvarar för hans relation till sin partner, kan jag naturligtvis känna mig delaktig i ett ev. lidande för henne...
  • Anonym (K)
    Anonym (A) skrev 2023-03-09 21:38:11 följande:
    Undrar alltid när folk säger lämna direkt om alla tror det är lätt? Jag älskar honom väldigt mycket, vi har byggt ett långt liv ihop och har en familj. Det ska vääldigt mycket till för att jag ska lämna. Med det sagt vill jag inte bli dåligt behandlad, men jag tror att man kan lösa mycket tillsammans om något skulle hända så länge båda fortfarande vill.
    Det är sällan "lätt" men det behöver fortfarande göras, om man har självrespekt. Eller så stannar man om man tycker att det är ok beteende i en relation, men då ska man verkligen vara ok med det också och inte må dåligt av partnerns beteende.
Svar på tråden Min man sextar men en annan