• Amaaanda00

BIM APRIL

Hej! Mensen kom för mig idag, ungefär som beräknat. Så nu ger vi oss på försök nummer 11 i april. Jag har beräknad mens 3/4 nu, kan ändras lite beroende på när ÄL inträffar men däromkring. 

3/4 amaaanda00 

Kopiera gärna senaste listan och lägg in er. 😊 Så hoppas vi på våran tur nu 🤞🏼

• Svar på tråden BIM APRIL
  • Diklofenak

Är ÄL+5/6 cirka, känner inte så mkt: bröst är ömma men mindre ömma än vanligt, temp sjönk lite idag och känt av mild värk som påminner om mensvärk. Drar inga växlar av det, men inget pms-humör iaf (men kanske visar sig imorgon).

Är lugnare än förra månaden men växlar lite mellan "går det så går det, annars blir det nytt försök" och "tänk så går det aldrig". Också lyckats hålla mig bättre från googlandet och att fastna i gamla trådar. Men oavsett önskar jag att tiden hade gått lite snabbare för vill veta. Typ NU.

• Lulu1987
    ladylovely skrev 2023-03-25 22:13:21 följande:
    1/4 Chanels, 1a barnet, första försöket
    2/4 Olivialova, 3e barnet, första försöket
    2/4 Ajn1993, 1a barnet, 7e försöket efter ma.
    2/4 Amaaanda00
    4/4 Hannis1983, 4e barnet, första försöket efter MF
    4/4 Diklofenak, 1a barnet, 4:e försöket
    5/4 Cykelhjul, 1a barnet 
    5/4 Mathilda999, 2 barnet, 2 försöket (MA)
    6/4 klyftpotatis, 1a barnet, försökt sedan sep-21
    7/4 Etaj 6:e barnet 4 försöket efter ma
    7/4 Efterlängtad3a 3e barnet, 6e försöket
    10/4 Hawwa, 2 barnet, 2 försöket 
    10/4 Agnesmamma01, 3e barnet, 3 försöket
    10/4 Anonym (Smulan), 3:e barnet, 4 försöket
    11/4 ovantadedrommen, 2a barnet, 4-5e försöket
    12-13/4 Anonym (Blueberry), 2 barnet, 2 försöket (efter oplanerad som blev MA)
    14/4 lady Lovely, försökt sedan i juni -22
    15/4 Lipa3646 3e försöket
    15/4 1Ellis1 Första barnet, 11:e försöket efter MA
    22/4 trefaldigmästareikärkek 2:a barnet 9 försöket, andra med NC
    22/4 Embarazada, 3:e barnet, 9:e försöket
    22/4 Lulu1987, 1a barnet
    24/4 Foodie92
    Har hoppat ur listan av någon anledning så skriver in mig en 3dje gång...😅
    Skriver in mig i listan till förbannelse, 3e ggn nu. 😂😅😅

Syskonförsök och Blueberry: Tusen tack för ytterligare svar! 🥰
  • Cykelhjul
    Foodie92 skrev 2023-03-27 12:44:50 följande:
    Cykelhjul: vet du vad, fick kalla fötter 🥲 jag har reagerat på läkemedel förut och när jag såg biverkningarna som var typ en a4 lång så kände jag att nej jag vågar inte 😭 så jag fegade totalt ut faktiskt...
    Jag kände exakt så när jag fick provera och läste biverkningarna (visste sedan innan att jag reagerar dåligt på hormoner) och ville verkligen inte. Hela kroppen sa nej och jag tog dom inte på väldigt länge pga oviljan. Så jag förstår dig verkligen till 100%!  

Man är optimistisk när man får informationen att man ska äta tabletterna, för det verkar ju så bra och dom ska göra så bra saker. Få en närmare målet. Men sen står man där med receptet i handen och inser det är på riktigt och dom kanske inte bara är "bra" för kroppen. 

Jag ska påbörja Letrozol snart också och kommer förmodligen känna samma sak igen, så som du gör nu. Men min gyn sa något till mig när jag inte mådde bra av proveran "Se det som korta delmål som man bara måste beska med" 

Inte jätte pedagogiskt men det funkar lite för mig iallfall när hon sa det. Beskade med proveran, sedan spolningen och snart letrozolen. Skitjobbiga delmål men som är jättestora och dessutom viktiga att fira! 

Oavsett vad du väljer så kommer det lösa sig och gå bra <3 
  • Ajn1993

Anonym (Blueb­erry) - Jag ska till kk på torsdag, då gyn på hc såg förändringar på livmodertappen samt att jag har kontaktblödningar. Men dem har ju inte ultraljud osv på hc (dåligt nog) men fick iallafall en tid ganska fort på kk vilket jag är tacksam för. För man blir ju rätt stressad av detta 😐 

• Jagälskarsommaren

Hej alla ☺️

lägger mig till i listan. Detta blir vårt 10:e försök, vi har påbörjat fertilitetsutredning samt jag har gjort HSS i mars.
    Hoppas att vi alla får vårt efterlängtade ➕ snart! 

1/4 Chanels, 1a barnet, första försöket
    2/4 Olivialova, 3e barnet, första försöket
    2/4 Ajn1993, 1a barnet, 7e försöket efter ma.
    2/4 Amaaanda00
    4/4 Hannis1983, 4e barnet, första försöket efter MF
    4/4 Diklofenak, 1a barnet, 4:e försöket
    5/4 Cykelhjul, 1a barnet 
    5/4 Mathilda999, 2 barnet, 2 försöket (MA)
    6/4 klyftpotatis, 1a barnet, försökt sedan sep-21
    7/4 Etaj 6:e barnet 4 försöket efter ma
    7/4 Efterlängtad3a 3e barnet, 6e försöket
    10/4 Hawwa, 2 barnet, 2 försöket 
    10/4 Agnesmamma01, 3e barnet, 3 försöket
    10/4 Anonym (Smulan), 3:e barnet, 4 försöket
    11/4 ovantadedrommen, 2a barnet, 4-5e försöket
    12-13/4 Anonym (Blueberry), 2 barnet, 2 försöket (efter oplanerad som blev MA)
    14/4 lady Lovely, försökt sedan i juni -22
    15/4 Lipa3646 3e försöket
    15/4 1Ellis1 Första barnet, 11:e försöket efter MA
    22/4 trefaldigmästareikärkek 2:a barnet 9 försöket, andra med NC
    22/4 Embarazada, 3:e barnet, 9:e försöket
    22/4 Lulu1987, 1a barnet
    23/4 Jagälskarsommaren, 1a barnet, 10:e försöket
    24/4 Foodie92

• trefaldigmästareikärlek

Foodie92 både glad och ledsen att se dig här!
    Följj ditt hjärta och din magkänsla när det kommer till läkemedel, jag är likadan som du och reagerar på läkemedel rätt ofta. Går det att ta en jättesvag dos eller hur funkar läkemedlet? Tänker att du isf får en chans att "lära känna" produkten tänker jag om du skulle känna att du vill testa ❤️

• dudetten

Jag hoppar in här. BIM den 11/4. Har försökt snart 4 år och har 4 missfall i bagaget. Nu hoppas vi på att det är vår tur :) 

• Foodie92

Cykelhjul: skönt att höra att man inte är ensam i det. Jag reagerade väldigt läskigt på dos 1 av vaccinet och lider fortfarande av det så sen dess har jag än väldigt stark läkemedelsskräck även av vanliga kosttillskott 😫 Nu har jag de hemma och får se om jag vågar ta de nästa cykel

Trefaldigmästareikärlek: ja vi har följts åt vilket är väldigt trevligt men även trist så förstår vad du menar. Osäker vet inte om de finns mindre doser. Enligt min gyn så är de låga doser då vissa tar upp till 3 tabletter per dag och de som har bröstcancer tar de varje dag i flera månader. Men jag har tyvärr fått en mental spärr och känner ångesten så fort jag sitter med tabletterna framför mig 😣 har även köpt munkpeppar och rosenrot, aspepp men när jag väl har de framför mig så vågar jag bara inte 😣

• Syskonförsök

Vet inte om de hjälper alls men munkpeppar och rosenrot har jag ätit både när jag blev gravid med dottern och ätit det även denna gång vilket hjälper mina cykler enormt från att vara 37-42 dagar långa till 28-32!❤️ aldrig känt något alls av dem mer än pigg av rosenroten!

Foodie92 skrev 2023-03-28 22:34:37 följande:

Cykelhjul: skönt att höra att man inte är ensam i det. Jag reagerade väldigt läskigt på dos 1 av vaccinet och lider fortfarande av det så sen dess har jag än väldigt stark läkemedelsskräck även av vanliga kosttillskott 😫 Nu har jag de hemma och får se om jag vågar ta de nästa cykel

Trefaldigmästareikärlek: ja vi har följts åt vilket är väldigt trevligt men även trist så förstår vad du menar. Osäker vet inte om de finns mindre doser. Enligt min gyn så är de låga doser då vissa tar upp till 3 tabletter per dag och de som har bröstcancer tar de varje dag i flera månader. Men jag har tyvärr fått en mental spärr och känner ångesten så fort jag sitter med tabletterna framför mig 😣 har även köpt munkpeppar och rosenrot, aspepp men när jag väl har de framför mig så vågar jag bara inte 😣

• Foodie92
    Syskonförsök skrev 2023-03-29 09:21:08 följande:

Vet inte om de hjälper alls men munkpeppar och rosenrot har jag ätit både när jag blev gravid med dottern och ätit det även denna gång vilket hjälper mina cykler enormt från att vara 37-42 dagar långa till 28-32!❤️ aldrig känt något alls av dem mer än pigg av rosenroten!

Äter du båda 2 samtidigt ? 😊
Svar på tråden BIM APRIL