• Amaaanda00

BIM APRIL

Hej! Mensen kom för mig idag, ungefär som beräknat. Så nu ger vi oss på försök nummer 11 i april. Jag har beräknad mens 3/4 nu, kan ändras lite beroende på när ÄL inträffar men däromkring. 

3/4 amaaanda00 

Kopiera gärna senaste listan och lägg in er. 😊 Så hoppas vi på våran tur nu 🤞🏼

• Svar på tråden BIM APRIL
  • Anonym (Blueberry)

CD6 här och har för första gången i mitt liv börjat med Clearblues digitala ÄL-tester. De som visar fyra fertila dagar. Får väldigt sällan positivt på traditionella ÄL-tester för jag dricker så mycket så jag har svårt att hålla mig i fyra timmar 😅 Så gillar tanken på att testa på morgonen istället. Vad tycker ni andra om dem?

ÄL beräknat mellan 31 mars och 2 april om kroppen hittar tillbaka till mitt vanliga mönster (första egna cykeln efter MA, förra cykeln drogs igång med cytotec) vilket är sjukt för förra gången kag hade ÄL 2 april kom det en liten bebis i slutet av december. Kan alltså få en tvåa med exakt samma BF om det tar sig den här ÄL:en 😲

BIM blir då 12-14 april eftersom jag har 12-13 dagars lutealfas. (Har lagt in mig i listan redan.)

• Anonym (Blueberry)

Ojdå, vad hände där 🙃

• klyftpotatis

Anj1993: Jag har 14 dagar. Brukar börja testa på Bim-3 för att inte plåga mig själv för mycket 😂 själv fick jag ÄL i tisdags så nu går man i väntans tider... avskyr ovissheten! Har bara 3-4 ägglossningar om året så det känns som man ALLTID går och väntar på saker 😂 på ägglossningen, på att få kunna testa, på att de ska bli bebis?

Jag blev också utslängd från listan så skriver in mig igen. 

1/4 Chanels, 1a barnet, första försöket
    2/4 Olivialova, 3e barnet, första försöket
    2/4 Ajn1993, 1a barnet, 7e försöket efter ma.
    2/4 Amaaanda00
    4/4 Hannis1983, 4e barnet, första försöket efter MF
    4/4 Diklofenak, 1a barnet, 4:e försöket
    5/4 Cykelhjul, 1a barnet 
    5/4 Mathilda999, 2 barnet, 2 försöket (MA)
    6/4 klyftpotatis, 1a barnet, försökt sedan sep-21
    7/4 Etaj 6:e barnet 4 försöket efter ma
    7/4 Efterlängtad3a 3e barnet, 6e försöket
    10/4 Hawwa, 2 barnet, 2 försöket 
    10/4 Agnesmamma01, 3e barnet, 3 försöket
    10/4 Anonym (Smulan), 3:e barnet, 4 försöket
    11/4 ovantadedrommen, 2a barnet, 4-5e försöket
    12-13/4 Anonym (Blueberry), 2 barnet, 2 försöket (efter oplanerad som blev MA)
    15/4 Lipa3646 3e försöket
    15/4 1Ellis1 Första barnet, 11:e försöket efter MA
    22/4 trefaldigmästareikärkek 2:a barnet 9 försöket, andra med NC
    22/4 Embarazada, 3:e barnet, 9:e försöket
    24/4 Foodie92

• Lulu1987
    klyftpotatis skrev 2023-03-25 14:28:59 följande:

Anj1993: Jag har 14 dagar. Brukar börja testa på Bim-3 för att inte plåga mig själv för mycket 😂 själv fick jag ÄL i tisdags så nu går man i väntans tider... avskyr ovissheten! Har bara 3-4 ägglossningar om året så det känns som man ALLTID går och väntar på saker 😂 på ägglossningen, på att få kunna testa, på att de ska bli bebis?

Jag blev också utslängd från listan så skriver in mig igen. 

2/4 Amaaanda00
    5/4 Cykelhjul, 1a barnet 
    22/4 Lulu1987, 1a barnet
    24/4 Foodie92

Lägger till mig igen då mitt namn också försvann. 

Någon som vet om äl är vanligast morgon eller kväll? Vet att allt antagligen är individuellt men kanske finns någon "generell tid"....försökt googla på det men nån här kanske vet nåt? 🙂
  • 1Ellis1
    Lulu1987 skrev 2023-03-25 14:52:14 följande:
    Lägger till mig igen då mitt namn också försvann. 

Någon som vet om äl är vanligast morgon eller kväll? Vet att allt antagligen är individuellt men kanske finns någon "generell tid"....försökt googla på det men nån här kanske vet nåt? 🙂
    Det står i bruksanvisningen att man inte ska testa tidigt på morgonen, men typ mellan kl 11 och 18, om det är det du menar... Men jag brukar få positivt test med morgonurin vid äl så jag testar på morgonen. SkrattandeOskyldig
  • Lulu1987
    1Ellis1 skrev 2023-03-25 15:11:21 följande:
    Det står i bruksanvisningen att man inte ska testa tidigt på morgonen, men typ mellan kl 11 och 18, om det är det du menar... Men jag brukar få positivt test med morgonurin vid äl så jag testar på morgonen. SkrattandeOskyldig
    Tack för svar. 🙂
    Tänker vilken tid (om det finns nån som generellt är vanligast) själva ägget släpper. 

Tänker om det fanns nån studie på när ägget släpper, har man ju ännu större chans (kanske?) att få till en lyckad befruktning, än att få plus på äl test och sen inte veta om att det kanske bara är max 12 timmar kvar eller om det är 2 timmar kvar av de 12 - 24 timmar som gått sen ägget faktiskt släppte (alltså att man kanske sovit igenom några av timmarna om ägget t ex släppt 01 på natten). 😊

Men jag övertänker nog men är så trött på minus 😅
  • Syskonförsök

De är lite individuellt hur lång tid de tar för spermierna också så går nog inte helt tänka så❤️ försök istället ha sex både innan och efter ägget släppt 

Lulu1987 skrev 2023-03-25 20:01:48 följande:
    Tack för svar. 🙂
    Tänker vilken tid (om det finns nån som generellt är vanligast) själva ägget släpper. 

Tänker om det fanns nån studie på när ägget släpper, har man ju ännu större chans (kanske?) att få till en lyckad befruktning, än att få plus på äl test och sen inte veta om att det kanske bara är max 12 timmar kvar eller om det är 2 timmar kvar av de 12 - 24 timmar som gått sen ägget faktiskt släppte (alltså att man kanske sovit igenom några av timmarna om ägget t ex släppt 01 på natten). 😊

• Anonym (Blueberry)
    Tack för svar. 🙂

Jag vet inte när ägget helst släpper, men när du googlar statistik så har du störst chans att bli gravid om du har sex dagen innan ÄL. 

3 days before ovulation: 27%
    2 days before ovulation: 33%
    1 day before ovulation: 41%
    Day of ovulation: 20%
    1 day post ovulation: 8%
  • ladylovely
    2/4 Amaaanda00
    5/4 Cykelhjul, 1a barnet 
    14/4 lady Lovely, försökt sedan i juni -22
    24/4 Foodie92
    Har hoppat ur listan av någon anledning så skriver in mig en 3dje gång...😅
  • Anonym (Blueberry)
    Tack för svar. 🙂

Hittade det här när jag googlade, på en australiensisk sida, från 2017. Inte käll-kollat. Men oavsett så vill man ju helst att spermierna redan ska "ligga på vänt" när ägget släpper.

Dr Stankiewicz says studies around evolutionary advantage have found ovulation generally occurs in the morning in spring and summer, and during the evening in autumn and winter.
Svar på tråden BIM APRIL