• Amaaanda00

BIM APRIL

Hej! Mensen kom för mig idag, ungefär som beräknat. Så nu ger vi oss på försök nummer 11 i april. Jag har beräknad mens 3/4 nu, kan ändras lite beroende på när ÄL inträffar men däromkring. 

3/4 amaaanda00 

Kopiera gärna senaste listan och lägg in er. 😊 Så hoppas vi på våran tur nu 🤞🏼

• Svar på tråden BIM APRIL
  • Amaaanda00

Tack syskonförsök och Lovis för pepp och stöd. jag och sambon har pratat lite om det tillsammans. och har kommit fram till att vi antagligen kommer fortsätta att försöka. 

Jag vet ju att dom inte har rätt att säga upp någon pga just graviditet, men under uppsägningstiden kan dom säga upp utan att egentligen behöva ge någon anledning och då har jag varit lite orolig för att om jag går hem mitt under provanställningen så kanske dom känner för att säga upp mig pga, men självklart är ju det inget dom kommer säga rätt ut, men man märker ju, om det liksom kommer direkt efter man går ut med att man är gravid typ osv. 

men vi har ju iallafall kommit fram till att om dom känner för att säga upp mig för det så får jag va hemma på mamma penning som tänkt och sen söka ett nytt jobb när det börjar bli dags att jobba igen. Är som tur va undersköterska, och jobb inom vården finns det ju alltid 😅

• Etaj
    3/4 Amaaanda00
    4/4 Hannis1983, 4e barnet, första försöket efter MF
    5/4 Mathilda999, 2 barnet, 2 försöket (MA)
    5/4 Etaj 6:e barnet 4 försöket efter ma
    10/4 Hawwa, 2 barnet, 2 försöket 
  • Chanels

1/4 Chanels, 1a barnet, första försöket
    3/4 Amaaanda00
  • Mathilda999

Nu hoppas jag att jag är inne på sista dagarna med blödning efter MA, dag 10 och graviditetstesten börjar bli svagare och svagare. Så fort jag får negativt hoppas jag att kroppen vänder om mot ägglossning istället. Håller tummarna på att det är ägglossning till helgen !!

• Hannis1983
    Mathilda999 skrev 2023-03-13 17:27:26 följande:

Nu hoppas jag att jag är inne på sista dagarna med blödning efter MA, dag 10 och graviditetstesten börjar bli svagare och svagare. Så fort jag får negativt hoppas jag att kroppen vänder om mot ägglossning istället. Håller tummarna på att det är ägglossning till helgen !!

Håller tummarna stenhårt! Tror också jag har ÄL i helgen eller början på nästa vecka så svårt att Veta så ska testa med tester från onsdag tänkte jag 😃
  • Olivialova

Hej! Hoppar in i listan :) jag och mannen har två barn tillsammans, 5 och 6 år. Han har även ett barn sedan tidigare på 11 år. Så ja detta blir väl kanske en sladdis? det tog några år men nu känner vi att vi att vi inte är klara riktigt än med stt stänga igen verkstan ;D Så himla spännande att ?börja? om. det är INGEN som förväntar sig detta i våran omgivning så det i sig är lite roligt. Jag har haft lätt för att bli gravid tidigare. Min första graviditet blev MA. Håller tummarna för oss alla :) 

2/4 Olivialova, 3e barnet, första försöket 
    3/4 Amaaanda00

• Agnesmamma01

Hoppar in här då det inte blev något i Mars. 

3/4 Amaaanda00
    10/4 Agnesmamma01, 3e barnet, 3 försöket

• Amaaanda00
    lipa3646 skrev 2023-03-15 14:58:36 följande:

Hakar på här 
    tredje försöket och har bim 15 april :)

Lägger in dig i listan här! 

3/4 Amaaanda00
    15/4 Lipa3646 3e försöket 

• Anonym (Blueberry)

Usch vad jag önskade att jag inte skulle hamna här. Som er alla andra förstås ❤️ BIM på söndag men inte gravid på ett digitalt ultratidigt test idag, så det är helt kört. 

Detta blir första egna cykeln efter MA så vet inte hur kroppen kommer reagera men hoppas att den direkt hittar tillbaka till min väldigt regelbundna 24-25-dagarscykel. I så fall borde BIM vara 12-13 april. 

3/4 Amaaanda00
    12-13/4 Anonym (Blueberry), 2 barnet, 2 försöket (efter oplanerad som blev MA)
    15/4 Lipa3646 3e försöket

Svar på tråden BIM APRIL