Fröken Allvar skrev 2023-03-07 10:22:50 följande:
Anledningen till att jag anmäler inlägg är att det är vad moderator uttryckt att jag bör göra.
Jag anmäler sällan inlägg i mina egna trådar, av samma skäl som jag inte gått till fröken eller till chefen särskilt många av alla de gånger jag har varit utsatt för mobbning i mitt liv.
En gång har jag anmält en familj till värden då jag misstänkte att barnen for illa. Det tog flera år av gråt och skrik och smäll i dörrar innan jag gjorde det. Hög tolerans är ibland ett problem.
Jag uppskattar ditt initiativ att diskutera tonen på forumet men misstänker att de flesta kommer att köra på som vanligt. Det finns en tråd nu när folk skriver om vad de stör sig på i vardagen. Familjeliv verkar vara en stor del av folks vardag då flera av inläggen beskriver vad folk stör sig på här på forumet.
Själv tog jag till mig av en kommentar som störde sig på användare som definierar sig själva och hur de är. Det har jag nog gjort mig skyldig till, och fungerar därför ofta bra med andra som är självreflekterande. Tre av mina trådar, varav en tyvärr raderades av oklar anledning men jag orkade inte bråka om det, har slutat med att det blivit en lång diskussion mellan mig och en annan användare som skriver långt och reflekterande.
Jag tror att mycket handlar om att man har olika sätt att kommunicera och att användare upplevs olika beroende på stilen. Jag har till exempel sällan haft problem att läsa sådant som andra uppfattar som TLDR eller Wall of text.
Jag tror med att vissa generaliserar beroende på att de ser en viss stil hos motdebattören som de känner igen från någon annan som haft åsikter och uppfattningar de inte gillat, och så drar de slutsatsen att personen som skriver på ett liknande sätt säkert är likadan.
Jag kan tycka att trådar om vad man stör sig på i vardagen är kul, då det blir en sorts "ventiltråd", där folk kan berätta vad de stör sig och irriterar sig på och vad de blir frustrerade och arga över. Med sådana och liknande trådar kanske inte lika mycket irritation, besvikelser och frustration spiller över på de andra trådarna.