• Anonym (Fel)

Att aldrig vara bra nog

Man kan känna sig glad och attraktiv, kanske är i bra form, har bra självförtroende. Men det finns alltid nån där som vill tala om för dig att nåt är fel på dig.
    Har du varit med om att människor öppet kritiserat ditt utseende, kroppen t ex, eller talat om för dig hur du ska vara för att vara manlig/kvinnlig och attrahera nån?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att aldrig vara bra nog
  • Anonym (Kaffet kokar över)

Nej det finns det inte alltid. 

Jag är kvinna. Den enda gången jag upplevt det var när en 10 år, smal, yngre kvinna sa till mig att undvika randigt horisontellt som jag bar den dagen samt att kajal gjorde att man såg äldre ut. 

Det betyder inte att jag anser att alla kvinnor går omkring och kommentar andra. 

• Anonym (...)

Nej det finns det verkligen inte alltid. Dina trådar startar med någon "sanning", som du formulerat för dig själv. 

• Anonym (Koffein)

Japp, män har alltid kommenterat min kropp på ett negativt sätt och hur jag borde vara för att vara mer kvinnlig och inte ha så mkt skinn på näsan. 

• Mimosa86

:) det finns alltid människor som mår dåligt och växer av att trycka ner andra. För om en människa säger så till dig så är det INTE utifrån någon sanning utan för att något inte står rätt till med personen ifråga (för ingen människa som mår bra i sigsjälv har behov av att såra andra).  

Dessa människor finns. Vi blir inte av med dem.

Lösning:

Va din egen bästa vän. Ta inte in detta. Bygg upp dig själv och ditt självförtroende och få skinn på näsan så att detta bara rinner av dig. Lita på DIN bedömning av dig, inte andras. 

och nästa gång någon kommer fram och sänker dig.

Svara då: jaha det tycker du, men det tycker inte jag. Varför skulle jag öht bry mig om vad du anser? Hade du varit en vänligt inställd person kanske jag hade tagit det till mig. Men du är verkligen så ointressant för mig.

• Anonym (Liten och rapp)

Jag är man och bara drygt 170cm lång.
    Har upplevt mycket längdrasism. Oftast indirekt i  t.ex. media där man t.ex. förlöjligar Putin m.fl.för att dom är korta och beskriver långa män som välväxta, manliga, sexiga, m.m, men även fått höra direkt att jag inte duger av den anledningen.
    Har ofta haft långa kompisar och fått höra ?Helan och Halvan? många gånger och hur kul det ser ut när vi går i bredd.. Gissa vilka som fick de snyggaste och kåtaste tjejerna..?

• Anonym (Fel)
    Anonym (Liten och rapp) skrev 2023-03-01 15:05:12 följande:

Jag är man och bara drygt 170cm lång.
    Har upplevt mycket längdrasism. Oftast indirekt i  t.ex. media där man t.ex. förlöjligar Putin m.fl.för att dom är korta och beskriver långa män som välväxta, manliga, sexiga, m.m, men även fått höra direkt att jag inte duger av den anledningen.
    Har ofta haft långa kompisar och fått höra ?Helan och Halvan? många gånger och hur kul det ser ut när vi går i bredd.. Gissa vilka som fick de snyggaste och kåtaste tjejerna..?

Jag är 185 och har aldrig haft en tjej.
    Anonym (Fel) skrev 2023-03-01 16:03:07 följande:
    Jag är 185 och har aldrig haft en tjej.
    Nej där ser du. Att vara lång är inte en en garanti som kortare män inbillar sig. Men en del vill gärna skylla på det. 
  • Anonym (Fel)
    Anonym (Kaffet kokar över) skrev 2023-03-01 16:33:16 följande:
    Nej där ser du. Att vara lång är inte en en garanti som kortare män inbillar sig. Men en del vill gärna skylla på det. 
    Jag skyller inte på nåt. Jag har stor kuk också, men bara legat med en. Blev av med oskulden sent. En del tjejer har sagt att jag ser bra ut. Jag har ändå aldrig haft en flickvän.
    Anonym (Fel) skrev 2023-03-01 16:37:59 följande:
    Jag skyller inte på nåt. Jag har stor kuk också, men bara legat med en. Blev av med oskulden sent. En del tjejer har sagt att jag ser bra ut. Jag har ändå aldrig haft en flickvän.
    Ingen raketforskning varför du är ensam. 
    Det har inget med kukstorlek,  utseende eller längd att göra för dig eller någon annan. 

Du förstår inte ens vad jag skrev. 

Jag skrev att korta män som är singlar skyller på att det beror på att de är korta. 

Att ha stor kuk är verkligen ingen garanti till sex eller förhållande. Att hävda  att man har trots  stor kuk  inte haft ett förhållande är mer en garanti  att man aldrig kommer få någon heller. 

Så, du är 185, är välhängd och ser bra ut men enbart legat en gång och aldrig ett förhållande. Vad kan det då bero på tror du? Kan det vara något annat som är orsaken? 
  • Anonym (Liten och rapp)
    Anonym (Kaffet kokar över) skrev 2023-03-01 16:33:16 följande:

Jag hade turen att hamna i sådana miljöer och situationer där jag tvingades och kunde utveckla min sociala sida, med humor, dans och glimten i ögat som främsta tillgångar och har nästan inte varit singel sedan tonåren.
    Dock har jag upplevt att jag fått jobba hårdare för att få framgång hos kvinnor och respekt hos både män, kvinnor och ungdomar. En stor man har en naturlig auktoritet.

Men det tråden handlar om är ju om jag upplevt att andra människor tagit sig rätten att påpeka brister hos mig, och svaret på den frågan var JA!
    Av nån anledning verkar det vara OK att kommentera att man är för kort. Jämfört  om det varit fetma eller hudfärg så hade man kunna anmäla för diskriminering eller kränkande behandling.
    Längdrasismen är så normaliserad så att tom korta personer tar den för naturlig, men visst smärtar det.

Svar på tråden Att aldrig vara bra nog