• Anonym (Fel)

Att aldrig vara bra nog

Man kan känna sig glad och attraktiv, kanske är i bra form, har bra självförtroende. Men det finns alltid nån där som vill tala om för dig att nåt är fel på dig.
    Har du varit med om att människor öppet kritiserat ditt utseende, kroppen t ex, eller talat om för dig hur du ska vara för att vara manlig/kvinnlig och attrahera nån?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att aldrig vara bra nog
  • Anonym (Koffein)
    Anonym (Fel) skrev 2023-03-02 09:04:03 följande:
    Senaste jag stötte på, då hade jag bra självfötroende och var i bra form. Hon var mycket yngre, men jag var kär och trodde faktiskt att jag hade en chans där. De flesta tyckte det var fel.
    Män överskattar sin attraktionskraft, och tjejer i den åldern vill ha jämnåriga vältränade killar. Jag var äldre, men var vältränad då. Tyckte jag hade snygg kropp, med synliga magrutor. Superkondis.
    Jag är inget nu jämfört med hur jag var då. Det är lätt att tala om för andra att man måste skaffa sig ett bra självförtroende.
    Det spelar ingen roll om hur du så såg ut då. Välj att börja acceptera och gilla dig som du är nu. Små steg.

vad vill du din mamma och syster ska göra åt något som hänt för 20år sen? Din mamma har nu förstått att det var fel och att du tog illa upp. Mer än så går inte. Nu är det upp till dig att fixa resten.

men du vill inte, du ältar hellre samma mantra om och om igen. Ältar samma unga kvinnor och missade chanser.

vill du må bättre? Ja då måste du lära dig och släppa gammal skit. Kan du inte det på egenhand så måste du be om hjälp.

du vet att läkare har tystnadsplikt va? Ingen behöver veta att du går i terapi. Investera lite i dig själv så du åtminstone kan finna ro i dig själv.
  • Anonym (Fel)
    Anonym (Koffein) skrev 2023-03-02 09:10:36 följande:
    Det spelar ingen roll om hur du så såg ut då. Välj att börja acceptera och gilla dig som du är nu. Små steg.

vad vill du din mamma och syster ska göra åt något som hänt för 20år sen? Din mamma har nu förstått att det var fel och att du tog illa upp. Mer än så går inte. Nu är det upp till dig att fixa resten.

men du vill inte, du ältar hellre samma mantra om och om igen. Ältar samma unga kvinnor och missade chanser.

vill du må bättre? Ja då måste du lära dig och släppa gammal skit. Kan du inte det på egenhand så måste du be om hjälp.

du vet att läkare har tystnadsplikt va? Ingen behöver veta att du går i terapi. Investera lite i dig själv så du åtminstone kan finna ro i dig själv.
    20 år sen? Knappast, de håller på än och kritiserar det mesta jag gör.
  • Anonym (Fel)

Ältar samma unga kvinnor... jag skrev att det var den senaste jag stötte på. Jag var kär då. Hade inte varit kär på 12 år då. Så det betydde nåt för mig. Jag har försökt sen dess. Skrivit till jämnåriga kvinnor. Men jag har inte träffat nån på nåra år nu. Senaste råkade också vara mycket yngre, men det var bara för att hon kontaktade mig. Hade det varit en jämnårig som jag ville träffa, så hade jag såklart träffa henne också.
  • Anonym (inte en könsfråga)
    Anonym (Fel) skrev 2023-03-02 09:05:04 följande:
    Det var inte bara min mamma, som jag skrivit flera ggr i andra trådar.
    Fast du menar att många runt dig kritiserar dig, vilka är då dessa?
    Dina vänner? vad är det för vänner då, så håller väl inte vänner på.
    Arbetskompisar? menar du att du är mobbad på arbetsplatsen och dom kritiserar dig? 
    Vilka andra runt dig håller på så?
    Menar du att folk på stan och på stranden mm kommer fram och har åsikter om dig? 
    Varför kommer okända personer eller folk du halv känner fram och har åsikter om du ser ut och hur det du ska vara. 
    Det verkar så märkligt!

Vilka runt dig håller på så? Blir du alltså utsatt av de flesta runt dig, vänner, arbetskompisar, folk på andra ställen.

Varför umgås du med folk som kritiserar dig hela tiden, din familj kan jag möjligtvis förstå att du kanske "måste" umgås med men varför umgås du med andra som har åsikter om dig?
    Eller menar du att kvinnor på ditt jobb som jag förstår att du inte bara kan sluta att träffa på har åsikter om hur du ser ut och beter dig?

Träffar du hela tiden av en massa personer har åsikter om dig? 
    Verkar märkligt att så många vuxna som du träffar håller på så.
    Kan du undvika att prata och träffa dom?
    Svårt på en arbetsplats men då ska du ta upp mobbningen med din chef.
  • Anonym (Fel)
    Utseende är viktigt. Annars skulle inte kvinnor förlöjliga mäns kroppar. Och man ser det ofta i trådar här där kvinnor beskriver sex dom har med vältränade män med läckra kroppar dom tänder på.
    Anonym (Fel) skrev 2023-03-02 09:08:30 följande:
    Jag är inte i lika bra form som jag var tidigare. Jag vet inte om nån skulle kommentera min kropp nu om jag tog av mig t-shirten, men jag vill inte utsätta mig för det. Känner mig inte bekväm att exponera kroppen så för andra. Bli granskad och bedömd.
    Men menar du på allvar att okända personer skulle komma fram till dig och åsikter om din kropp på stranden? 
    Eller menar du folk du går dit med? i så fall är det ju inga trevliga vänner som beter sig så, faktiskt inte vänner alls om dom förstår att du blir sårad.
  • Anonym (Fel)
    Anonym (inte en könsfråga) skrev 2023-03-02 09:23:22 följande:
    Men menar du på allvar att okända personer skulle komma fram till dig och åsikter om din kropp på stranden? 
    Eller menar du folk du går dit med? i så fall är det ju inga trevliga vänner som beter sig så, faktiskt inte vänner alls om dom förstår att du blir sårad.
    Folk jag inte känner skulle nog inte säga nåt, men dom skulle titta på mig. Jag vill inte bli granskad och bedömd så.
    Mamma och syrran skulle nog inte kunna hålla tyst, även om de vet att jag tar illa upp. 
  • Anonym (Koffein)
    Anonym (Fel) skrev 2023-03-02 09:21:40 följande:
    Utseende är viktigt. Annars skulle inte kvinnor förlöjliga mäns kroppar. Och man ser det ofta i trådar här där kvinnor beskriver sex dom har med vältränade män med läckra kroppar dom tänder på.

Men gud...?
    utseende är ännu viktigare för män än det är för kvinnor. så varför genaralisera så. Dejta kvinnor i din egen ålder om du är rätt för ålderstecken.

Vet du hur mycket nedsättande kommentarer jag läser här inne om kvinnor. I samma ålder som dig så får man som kvinna ständigt läsa om negativa saker som överviktig, torr, rynkig, använder för mycket smink, frigid, klimakteriekossa, för lite smink, använder botox, tränar för mycket, tränar för lite, grått hår, färgat hår, inte klär sig kvinnligt, har för små bröst, för hängiga bröst mm osv osv och för att inte tala om allt män tycker om håriga kön. Så var exakt tycker du att MÄN har det så mycket värre?

Anonym (Fel) skrev 2023-03-02 09:27:28 följande:
    Folk jag inte känner skulle nog inte säga nåt, men dom skulle titta på mig. Jag vill inte bli granskad och bedömd så.
    Mamma och syrran skulle nog inte kunna hålla tyst, även om de vet att jag tar illa upp. 
    Men kan du inte berätta om vilka mer än din mamma och syrra som håller på och kritiserar och förlöjligar dig?
    Är det vänner eller arbetskompisar eller vilka andra du träffar?
    Är det folk på stan, stranden osv.
    Jag förstår fortfarande inte vilka som håller på så.
    Och du säger att det bara är kvinnor och det många som gör så mot dig så därför förstår jag inte vilka dom är.
    Vilka kvinnor runt dig håller på så?
  • Anonym (Fel)
    Anonym (inte en könsfråga) skrev 2023-03-02 10:04:20 följande:
    Men kan du inte berätta om vilka mer än din mamma och syrra som håller på och kritiserar och förlöjligar dig?
    Är det vänner eller arbetskompisar eller vilka andra du träffar?
    Är det folk på stan, stranden osv.
    Jag förstår fortfarande inte vilka som håller på så.
    Och du säger att det bara är kvinnor och det många som gör så mot dig så därför förstår jag inte vilka dom är.
    Vilka kvinnor runt dig håller på så?
    Två andra kvinnliga släktingar. Sen så har det varit tjejer jag var intresserad av.
Svar på tråden Att aldrig vara bra nog