Anonym (inte en könsfråga) skrev 2023-03-02 07:27:35 följande:
Menar du på allvar att du tror att det enbart är kvinnor som förlöjligar mäns utseende?
Kvinnor blir ju mycket mer bedömda efter sitt utseende än män mer generellt.
Kvinnor har alltid bedömts efter utseende och män efter prestationer.
Herre gud människa, vad lever du i för värld om du inte har insett att kvinnors utseende bedöms mycket mer än mäns i det stora.
Däremot finns det förstås personer både kvinnor och män som säger saker om andras utseende till andra kvinnor och män men om du tror att kvinnor förlöjligar mer än män då har du ingen aning om vad som händer i samhället.
Hur kan du ens missa att kvinnor utseende alltid kommenteras, alltifrån hur unga ska vara, smala och snygga. Äldre kvinnor får höra mycket mer nedsättande om åldrande i motsats mot män osv,
Det är beklagligt för alla som får höra kommentarer om sitt utseende, det gäller både kvinnor och män. Eller tycker du att det är mer synd om män som får kommentarer än kvinnor? Tror du inte att kvinnor blir lika ledsna av att få kommentarer om hur dom ser ut.
Hur fasiken kan du göra det till en könsfråga, det är väl lika illa för både kvinnor och män att få kommenterar, varför skulle det inte vara det menar du?
För du är väl inte så inskränkt att du inte inser att kvinnor får många kommentarer ifrån män gällande sitt utseende.
Du tar illa upp av att kvinnor förlöjligar mäns utseende, jaha du tar alltså INTE illa upp av att kvinnor förlöjligas av män?
Det är ju fruktansvärt oempatiskt av dig om du enbart bara bryr dig om att det ena könet utsätts men inte när det andra gör det.
Har du svårt för att kunna tänka dig in i andras känslor om inte personerna är män? Kan du tänka dig in i kvinnors känslor om dom är utsatta?
Så om du blivit utsatt för att kvinnor kommenterat din kropp trots att du skriver att du ser bra ut osv kan du inte förstå att kvinnor fått höra kommentarer om sin kropp av män som är lika illa som det du fått höra eller tom värre?
Man kan fråga har någon blivit utsatt för elaka kommentarer för sin kropp och då lyssna både till kvinnor och män, ta in deras berättelser men att sen inte ta in det utan bara när män blivit utsatta är så dåligt och lågt.
Bara för att du varit utsatt av kvinnor kan du då bara relaterar till andra män som också blivit det eller kan du förstå och tänka dig in även kvinnors känslor?
Bara för att du blivit utsatt av kvinnor kan du ändå förstå att män även gör så mot kvinnor?
Kan du förstå och ta in att både kvinnor och män för höra kommentarer av både kvinnor och män? Män är inte mer utsatta än kvinnor.
Jag säger att det är mer ok för kvinnor att förlöjliga mäns utseende. När män förlöjligar kvinnors kroppar, då är det ingen som tycker att det är ok.
Du skriver om att tänka sig in i hur det är för andra. Och så pratar du om kvinnor. Jag skriver om mina erfarenheter. Kan du tänka dig in i hur det har känts för mig?