Inlägg från: Anonym (Liten och rapp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Liten och rapp)

Att aldrig vara bra nog

Jag är man och bara drygt 170cm lång.
    Har upplevt mycket längdrasism. Oftast indirekt i  t.ex. media där man t.ex. förlöjligar Putin m.fl.för att dom är korta och beskriver långa män som välväxta, manliga, sexiga, m.m, men även fått höra direkt att jag inte duger av den anledningen.
    Har ofta haft långa kompisar och fått höra ?Helan och Halvan? många gånger och hur kul det ser ut när vi går i bredd.. Gissa vilka som fick de snyggaste och kåtaste tjejerna..?

• Anonym (Liten och rapp)
    Anonym (Kaffet kokar över) skrev 2023-03-01 16:33:16 följande:
    Nej där ser du. Att vara lång är inte en en garanti som kortare män inbillar sig. Men en del vill gärna skylla på det. 

Jag hade turen att hamna i sådana miljöer och situationer där jag tvingades och kunde utveckla min sociala sida, med humor, dans och glimten i ögat som främsta tillgångar och har nästan inte varit singel sedan tonåren.
    Dock har jag upplevt att jag fått jobba hårdare för att få framgång hos kvinnor och respekt hos både män, kvinnor och ungdomar. En stor man har en naturlig auktoritet.

Men det tråden handlar om är ju om jag upplevt att andra människor tagit sig rätten att påpeka brister hos mig, och svaret på den frågan var JA!
    Av nån anledning verkar det vara OK att kommentera att man är för kort. Jämfört  om det varit fetma eller hudfärg så hade man kunna anmäla för diskriminering eller kränkande behandling.
    Längdrasismen är så normaliserad så att tom korta personer tar den för naturlig, men visst smärtar det.

Svar på tråden Att aldrig vara bra nog