Inlägg från: Anonym (Ordentlig mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ordentlig mamma)

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

EpicF skrev 2023-06-12 19:06:12 följande:

Anonym (Orolig mamma): Nej, jag brukar inte få gratis mat. Brukar du?

Grannens post har jag fått några gånger och vet du vad, jag lägger tillbaka den i rätt brevlåda utan att öppna den. Samma gör min granne när hon får min post av misstag. 

Till skillnad från dig  så kan jag trafikreglerna och har aldrig blivit stoppat. 

Jodå, regnade senaste igårkväll. 

Att du lider av mytoman är välkänt vid det här laget, men bra att du erkänner. 

Du argumenterar som en 3-åring som tror att du kommer någon vart med att köra tillbakakaka. Du visar tydligt att du är en mytoman när du hittar på saker som uppenbart inte stämmer. Som exempelvis att Post Nords ombud inte gör ID kontroller innan de lämnar ut rek. 
    Marmite Devil skrev 2023-06-12 19:13:40 följande:

Jag har läst super duper ordentligt. Hittar inget olagligt. 

Nu är det här skämtet inte roligt längre. Obestämd

Jag rekommenderar dig att läsa igen då frågan redan avhandlats i massvis av inlägg. Gör din läxa. 
    Anonym (Lill) skrev 2023-06-12 19:07:53 följande:
    Varför tar du det som ett hot när socialtjänsten anger ditt personnummer då?
    Det gör jag inte. Var någon som skrev att det ska tolkas som hot när personnummer anges. 
    EpicF skrev 2023-06-12 19:29:50 följande:
    Några av PostNords ombud slarvar med ID-kontrollen, och det är inte enbart jag som varit med om det. 

Det är ingen nyhet att alla regler och lagar inte fungerar i verkligheten. 
    Nej, det sker alltid en ID kontroll. 
    Marmite Devil skrev 2023-06-12 19:31:21 följande:

Ok, med andra ord; du vet inte vad det är som myndigheter gjort som är olagligt. 

Tack då vet jag. 

Tacka fan för att det inte gick att hitta. 

Du har slarvat och letat för dåligt. Jag hade det på känn och det var därför jag gav dig tre dagar. 
    EpicF skrev 2023-06-12 19:54:44 följande:
    Nej, eftersom det slarvas ibland med id-kontrollen. 

Precis som soc kan skriva fel adress på ett brev, för ja de kan hända. 

Det är människor som jobbar vid utlämning av brev och packet. Mänskliga fel. Den mänskliga faktorn. 
    Systemet är automatiserat. Det går inte att slarva. Leg blippas. 
    Marmite Devil skrev 2023-06-12 20:35:42 följande:
    Så kan det absolut vara, men eftersom jag inte har några planer på att läsa igenom tråden fler gånger, och du inte kan svara på vad det olagliga består i kan jag bara konstatera att du inte vet , eller att det inte fanns något olagligt. 
    Inte bara kan. Det är uppenbarligen så att du inte är läskunnig. Du kan omöjligen läst igenom tråden, för då hade du funnit det. Jag vet att det är många sidor och att det kan ta en stund för dig. 
    Anonym (Lis) skrev 2023-06-12 22:35:45 följande:
    Snart säger hon standardfrasen att hon inte sagt att nåt är olagligt.....😅
    EpicF? 

Ja, hen har ju yttrat att socialtjänsten inte begår något sekretessbrott om de sprider handlingarna till obehöriga. Det är tydligen brevbäraren som övertagit ansvaret från socialtjänsten numera... 😀
    Anonym (Lis) skrev 2023-06-12 22:56:49 följande:
    Nej du såklart.😂
    Givetvis är spridande av sekretessklassad information till obehöriga olagligt. Vad är så svårt att förstå med det? 
    EpicF skrev 2023-06-13 12:00:23 följande:
    Om de sprider handlingarna till obehöriga så begår det sekretessbrott. Det har jag alltid sagt. Så sluta lägg orden i min mun! 

Däremot så begår de inte sekretessbrott on de skickar ett brev med sekretessbelagda information adresserat till sin klient. 
    Nej, du har sagt att socialtjänsten inte sprider handlingar till obehöriga. Detta trots att sekretesskyddade handlingar sprids med vanlig post. Post som ibland sorteras fel och därför öppnas av fel person, annan person i hushållet etc. 
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?