Inlägg från: Anonym (Ordentlig mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ordentlig mamma)

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

EpicF skrev 2023-04-10 10:31:31 följande:

Ts: Jo, dna-test är en del av faderskapsutredning. Endel man kan välja att ta eller om man inte vet. Jag visste, pappan visste men vi valde att ta dna-test. Och varför har jeg redan talat om för dig x antal gånger nu. Är det svårt för dig att läsa och ta in det? 

Om det inte finns några oklarheter tar man inget DNA test. Då fyller det ju ingen funktion. Vad du och dina män håller på med vet jag inte, men någon tvivlar ju uppenbart på hur det förhåller sig. 
  • Meddelande borttaget
    EpicF skrev 2023-04-10 17:18:22 följande:

Ts: Du får tvivla hur mycket du vill. Vi tog, som sagt, dna-test helt frivilligt och det fanns inga tvivel. 

Dna-test ingår i en faderskapsutredning men det är inte alltid det behös. Förövrigt var den en man, mitt ex, pappan till min äldsta son. 

Finns det inga tvivel så görs inget DNA test. Finns tvivel gör man DNA test. 

Du får övertyga någon annan om motsatsen. 
    Krocko skrev 2023-04-11 11:41:49 följande:
    Vad grundar du det på? TS har ju fullständigt gjort bort sig här och fortsätter bara sina mantran. 
    Håller inte med. Blir bara mer och mer övertygad om att jag agerat rätt och att jag har fog för min kritik. Tycker jag har fått bra stöd och mycket förståelse. 
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget

Jag tycker det är trist att det ska riktas så mycket personangrepp hela tiden. Det blir lätt en dålig stämning och bara en massa pajkastning hela tiden. Roligare om det man kan debattera på ett vuxet sätt istället. Det tror jag ändå de flesta kan hålla med om. Tänkte att jag ska sammanfatta vad som framkommit i tråden som vid det här laget har blivit rätt lång. 

1. Socialtjänsten begår inget formellt fel då de anger våra personnummer i utredningen, inte ens att de anger de 30 gånger i samma dokument. Det ser bara väldigt konstigt ut. De skulle kunna använda sig av ett ärendenummer istället. 

2. Jag begår inte heller något fel när jag inkluderar handläggarnas personnummer i min kommunikation tillbaks till Socialtjänsten. Personnummer är offentlig handling och uppgift. 

3. Att socialtjänsten skickar sekretessklassade handlingar med vanlig post, riskerar att de gör sig skyldiga till sekretessbrott. Posten kan hamna i fel brevlåda. Socialtjänsten kan bli åtalade för ovarsam hantering av sekretessklassad handling. Om någon dömts för det är väl mera oklart. Vi har heller inget tjänstemannansvar. Den enskilda socialsekreteraren riskerar troligen inte sin anställning genom att agera på det viset. 

Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?