Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?
Vadå om de anser? Har de gjort fel kommer de se över rutinerna, det är väl DET du vill uppnå?
Men jag jobbar inom sekretess och eftersom det är olagligt att öppna andra människors post är det också ok att skicka sekretess med post.
Eftersom du suttit och lagt många timmar på denna tråd verkar frågan mycket viktig för dig, ändå vägrar du gå vidare med din sak. Hur svårt är det att lyfta luren och ringa till chefen och eller någon jurist och FRÅGA hur lagarna ser ut kring att skicka dina handlingar med vanlig post, och hur du ska gå vidare med att du tror att dina handlingar skickats i flera brev som hamnat hos dina grannar?
Fällande dom = gjort något fel
Ingen fällande dom/nedlagt åtal = Inte gjort något fel.
Då jag bedömer det senare som mest sannolikt finner jag det totalt meningslöst att anmäla. Därmed inte sagt att jag inte anser de gjort något fel med att sända sekretessbelagda handlingar med känslig information med vanlig post.
Att hänvisa till att det är olagligt att öppna annans post och därmed anser det som säkert att sända sekretesshandlingar med vanlig post tycker jag låter otroligt korkat.
Ungefär som när en känd politiker stolt konstaterade att det i Sverige minsann är förbjudet att vara kriminell (underförstått att kriminalitet är inget problem).
Med det resonemanget behöver vi ju inte vare sig polis eller åklagare heller. (Det är ju förbjudet att begå brott)