• EpicF

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-05-28 10:30:06 följande:
    Jag tror Challenger menar egentligen alla inlägg. 
    Du har visst påstått att handlingar ankomstregistreras flera gånger, att det är okej att skicka sekretessbelagd information till grannar och att det skulle utgöra hot att ange handläggarnas personnummer i kommunikation. Allt det har du skrivit. Du har även satt i system att därefter skriva att du aldrig skrivit det- (som ovan). När du till och med får länkar till dina egna inlägg skyller du på dyslexi. Jag tycker också att du gör bort dig. Du argumenterar lite som ett barn om man ens kan kalla det för argumentation. 
    Och inte i ett enda inlägg har du eller challenger kört över mig. 

Nej, jag har inte påstått att de ankomstregistreras flera gånger. Läs om och läs rätt. 

Och nej, har inte heller påstått att det är ok att skicka sekretessbelagda information till grannarna. Läs om och läs rätt. 

Ja, att skriva i personnummret till handläggaren, som är helt irrelevant, kan ses som förstärkt hot. Inte ska, utan kan ses. Läs om och läs rätt. 

Inte konstigt att du inte får med dig vad som står när di inte klarar av att läsa ordentligt. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-05-28 20:10:31 följande:
    Då du verkar ha väldigt dåligt minne så behöver det uppenbarligen citeras vad du har skrivit. 
    Och du har uppenbarligen ingen läsförmåga. 

Du får gärna citera. Då kanske också kan läsa ordentligt vad det står. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-05-28 20:15:37 följande:
    Sänder de handlingarna till fel person, exempelvis genom att brevbäraren har lagt posten i fel brevlåda, är det ett solklart sekretessbrott. Inte bara en tolkning av ett sådant brott. 

Skriver någon ned ett personnummer i kommunikationen, oavsett riktning så begås inget brott, oavsett du eller dina löss tolkning av det hela. Ska det vara så svårt för dig att ta in?
    Ja, det kan bli sekretessbrott (vilket även tidigare har sagt). Men där har inte socialtjänsten gjort fel utan brevbäraren och den person som öppnade post som inte var adresserat till denne. 

Hade däremot denne personen lagt det i rätt brevlåda, vilket man normalt sätt gör när posten hamnar fel så har inget brott begåtts. 

Att skriva in irrelevanta personnummer i svar till sin handläggare, kan ses som förstärkt hot. Kan ses. Du verkar ha problem med just ordet "kan". Varför har du det? Vad är det som är svårt med det ordet? 

Löss? Nej, bryr mig faktiskt inte om dina löss. 
  • EpicF

Ts: Och var i det inlägget hävdar jag att brevet ankomstregistreras två gånger? 

Motagningsdatumet stämplas på handlingarna, dvs den dagen brevet öppnades/mottogs av handläggare. Det är inte samma som ankomstregistrering. 

• EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-05-28 20:38:32 följande:
    Vad kallar du registrering nr 2 för och vad tjänar den för syfte anser du?
    Vet du ens vad ankomstregistrering innebär?
    Ja, jag vet vad ankomstregistrering innebär. Vet du? 

Läs inlägget du citerade igen så slipper du fråga. 

Syftet är att man ska veta när handläggaren påbörjade ärendet. Vilket oftast är samma dag. 

Du klarar uppenbarligen inte av att läsa och tänka själv. 
  • EpicF

Ts: Nej, det blir inget brott förrän posten blir öppnad av fel person. 

• EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-05-28 20:57:02 följande:
    ...och handläggaren kan köra berusad till jobbet och inget brott begås såvida det inte sker en nykterhetskontroll och handläggaren kan anslå sekretessbelagd information på kommunens anslagstavla och inget brott blir begånget förrän någon läser vad som står?  // Whoco5Whoco5Whoco5Whoco5Whoco5Whoco5
    Inte på långa vägar samma sak. Det olagligt art köra rattfull.

Det är dock inte olagligt att skicka sekretessbelagda handlingar med vanligt post. Det är heller inte olagligt för brevbäraren att råka lägga fel post i fel låda. Och det är inte olagligt att lägga tillbaka felaktigt post i rätt låda. 

Det olagliga blir om personen som fått felaktig post öppnar den, då det är ett brott. 

Du är inte så smart märker.... 🤦?♂️
  • EpicF

Ts (#2024): Jag har redan svarat på sin fråga. Och om du hade läst mitg inlägg så hade du sett det. 

• EpicF

Ts: Ja, igen, det är olagligt att sleida sekretessbelagda information till obehöriga. Men socialtjänsten gör inte det om de skickar personligt adresserat till sin klient. Att brevbäraren lägger det i fel låda är inget brott. Att grannen som felaktigt fått posten lägger tillbaka det i rätt låta är inte heller brott. 

Öppnar grannen dock brever så har denne gjort sig skyldig till brott. Men socialtjänsten handlat efter lagen och inte gjort sig skyldig till brott. 

Ja, de har prickat för att de borde skicka rekommenderar. Men fortfarande så är det helt lagligt enligt lagen att skicka per vanligt post. 

Att socialen har blitt prickar och kritiserad är inte samma sak som att de har begått medvetet sekretessbrott. 

Skickar de däremot brevet adreserar till grannen, så har de begått sekretessbrott. Kanske även medvetet. 

Jag som är korkad? Nej. Snarare du. Du kan inte läsa läsa och förstå text utan att tolka hej vilt.
    Snacka om att vara krokad och göra bort sig. Ett tips är art faktiskt läsa vad som står innan du citerar. 

Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-05-28 21:16:20 följande:
    Nej, du du har inte svarat på frågan, så jag ställer den igen. Vad kallas registrering nr2 för?
    Du kallar den inte för ankomstregistrering. Så vad är det för registrering då?
    (Tid för handläggning räknas från ankomstregistrering). Eller menar du att handläggarna bara sitter och stämplar inkommande handlingar helt random utan att det fyller någon slags funktion? Verkar ju väldigt sannolikt....Grin

Jo, jag svarade på det. Här bevisar du igen att du inte läser innan du citerar inlägg. Du får nog läsa inlägg 2019 igen. 
  • EpicF
    EpicF skrev 2023-05-28 21:27:55 följande:

Ts: Ja, igen, det är olagligt att sleida sekretessbelagda information till obehöriga. Men socialtjänsten gör inte det om de skickar personligt adresserat till sin klient. Att brevbäraren lägger det i fel låda är inget brott. Att grannen som felaktigt fått posten lägger tillbaka det i rätt låta är inte heller brott. 

Öppnar grannen dock brever så har denne gjort sig skyldig till brott. Men socialtjänsten handlat efter lagen och inte gjort sig skyldig till brott. 

Ja, de har prickat för att de borde skicka rekommenderar. Men fortfarande så är det helt lagligt enligt lagen att skicka per vanligt post. 

Att socialen har blitt prickar och kritiserad är inte samma sak som att de har begått medvetet sekretessbrott. 

Skickar de däremot brevet adreserar till grannen, så har de begått sekretessbrott. Kanske även medvetet. 

Jag som är korkad? Nej. Snarare du. Du kan inte läsa läsa och förstå text utan att tolka hej vilt.
    Snacka om att vara krokad och göra bort sig. Ett tips är art faktiskt läsa vad som står innan du citerar. 

Jo, jag svarade på det. Här bevisar du igen att du inte läser innan du citerar inlägg. Du får nog läsa inlägg 2019 igen. 
    *skicka. Inte "sleida". 
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?